Jonon jatkoksi...

Kaikki genitaaliherpekseen liittyvä keskustelu (Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.)

Jonon jatkoksi...

ViestiKirjoittaja Suruna » Ma Helmi 14, 2011 17:54

Hei vain kaikille kohtalotovereille ja muillekin, jotka tätä foorumia syystä tai toisesta seuraavat! Niinhän siinä sitten kävi tällekin tyttärelle, että hörppes tuli ja iski. Sain tietää tartunnastani viime vuoden lopulla ja olihan se aluksi ihan hirvittävä järkytys.

Pääsin kuitenkin siinä mielessä vähällä, etteivät oireeni olleet mitään verrattuna siihen, mitä ne pahimmillaan voivat lukemani/kuulemani mukaan olla ensimmäisellä kerralla. Muutama hassu rakkula ilmestyi, joiden vuoksi päätin suunnistaa tutkimuksiin, mutten tässä vaiheessa vielä juurikaan älynnyt panikoida. Paniikki iski kyllä ihan täysillä sitten, kun olin ehtinyt hypätä tutkimuspöydälle, ja lääkäri totesi melkein samantien, että herpestähän tuo näyttäisi olevan. Söin viiden päivän kuurin, eivätkä fyysiset oireet vaivanneet minua juuri viikkoa kauempaa. Rakkulat eivät olleet vaivaksi oikeastaan missään vaiheessa, mutta jalkasäryn kanssa meinasin menettää malttini.

Olen pähkäillyt, että ilmeisesti tapauksessani on ollut kyse uusintainfektiosta, koska oireet olivat lievät ja vain toispuoleisia. Ensitartuntani lienee täten ollut oireeton, mikä tekeekin tarttumisajankohdan määrittämisen mahdottomaksi. En siis voi tietää, kuinka kauan olen voinut tartuttaa tautia eteenpäin, mikä tietenkin pahensi itsesyytöksiäni entisestään. Pahinta olikin se, miten raskaasti otin asian henkisesti. Tuntui, että matto oli vedetty lopullisesti jalkojen alta. Mietin, kuten niin monet muutkin aluksi, että parisuhdehaaveet voi saman tien heittää romukoppaan -ei tällaista saastaista huolisi enää kukaan. Juuri tuo saastaisuuden ja likaisuuden tunne oli jotakin aivan järkyttävää.

Onneksi minulla oli kuitenkin monta läheistä, joille pystyin asiasta kertomaan ja jotka suhtautuivat asiaan hyvin ymmärtäväisesti. Ilman heidän tukeaan asian hyväksyminen olisi ollut miljuunasti vaikeampaa. Toki asia mietityttää edelleen ja varsinkin tulevaisuus parisuhderintamalla -olenhan kuitenkin vasta vähän päälle parinkymmenen. Toisaalta olen kyennyt näkemään tartunnassani myös monia positiivisia vaikutuksia, etenkin mitä tulee koko elämänasenteeseeni. Haluaisinkin toivottaa tsemppiä ja jaksamista meille kaikille asian kanssa kamppaileville -ei lannistuta! :)
Suruna

ViestiKirjoittaja Magda » Ti Huhti 19, 2011 22:42

Mä olen myös nuori sinkku ja parisuhteettomuus huolettaa todella. Tai itseasiassa olen masentunut tästä tartunnasta niin paljon, että olen hakeutumassa terapiaan.

Mulla oli kivuliaat alkuoireet: paljon rakkuloita, lihassärkyä, päänsärkyä, vilunväreitä ja ilmeisesti myös kuumetta. Virtsaaminen itketti, enkä pystynyt nukkumaan moneen yöhön, kun vuoroin sattui, vuoroin kutitti. Ensioireet olivat oikeastaan viikossa ohi ja sain nauttia hyvästä olosta neljä kokonaista päivää. Eilen mulla sitten alkoivat kutina ja kihelmöinti alapäässä. Myös lihassäryt esim. takareidessä voimistuivat. Voisivatko kyseessä olla jonkinlaiset "jälkioireet" vai onko herpes tosiaan uusimassa näin pian? Mulla on lääkkeet toki jo valmiina, mutta en ole vielä aloittanut kuuria. Tauti on mulla niin uusi, että haluan kuulostella, minkälaisia oireita mulla on. Rakkuloita ei ole vielä noussut uudestaan.

Mullakin on onneksi läheisiä, jotka tukevat mua. Heidän ei kuitenkaan tarvitse harrastaa seksiä mun kanssa, kuten joku jossain toisessa viestissä totesi. Ihanan positiivinen asenne sulla Suruna. Mäkin pystyn välillä jotenkin suhtautumaan tähän, mutta välillä tuntuu, että elämä on pilalla.
Magda

Paluu Yleistä keskustelua