Hei kaikki,
onkohan täällä enää ketään aktiivisena...?
Mulla puhkesi viikonloppuna rakkulat alapäähän ekaa kertaa (oon 25 v. nainen) ja itkua tuhertaen kattelin netistä että herpeskö tämä on. Tänä aamuna menin gynelle ja se sanoi, että kyllä maar.
Mä olen kanssa ollut ihan murtunut. Ei siinä muuten mitään, mutta herpes ei ikinä mene pois ja se on jotenkin kauhea ajatus. Että se on sitten ikuisesti riesana. Plus että genitaaliherpeksellä on niin inhottavia assosiaatioita. Ukko on ollu ihana ja valaa muhun uskoa, että en ole likainen lutka, vaikka siltä tuntuu.
19-vuotiaana, ensimmäisen pitkän parisuhteen jälkeen, mulla oli muutamia suhteita, joissa ei käyetty kumia. Lieneekö tullut sieltä. Sitten seurustelin melkein 4 vuotta pojan kanssa, joka petti mua (en tietenkään tiennyt koko jutusta) useamman naisen kanssa. Erotessa kertoi ja kun kysyin, oliko käyttänyt kumia, vastasi "emmä muista". Eli ei varmaan. Mikä idiootti.. Tai ehkä sain sen nykyiseltä miesystävältäni. Sehän on saattanut kantaa sitä tietämättään myös. Kuka tietää.
Lukiessani teidän muiden kirjoituksia, tuli paljon positiivisempi olo. Kai se tästä. Ei herpekseen kuole. Eikä tule mitään kamalia tauteja. Onhan nuo rakkulat inhottavia mutta ne lähtee pois.
Mä asun Tsekeissä ja vieläkin välillä epäilen, josko lääkärit täällä ovat yhtä päteviä kuin Suomessa. Ovat varmaan, mutta kuitenkin joskus mietityttää, että saisinkohan Suomessa parempaa hoitoa. Mulle lääkäri määräsi rasvaa, jota laitetaan 5 kertaa päivässä viikon verran. Ei mitään tabletteja. Kontrolli on viikon päästä, ja jos silloin ei ole oireet poissa, sanoi määräävänsä tabletteja tai lähettävänsä spesialistille.. Se ei kysynyt mitään partnerista. Miltä kuulostaa teidän korviin? Oliko kenties ihan käypä hoito? Pitäiskö parteri testata/hoitaa jotenkin samalla?
Pää pystyyn me kaikki! Ei olla ainoita kantajia