Tänään sen kuulla sain..

Kaikki genitaaliherpekseen liittyvä keskustelu (Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.)

Tänään sen kuulla sain..

ViestiKirjoittaja -M- » La Huhti 06, 2013 22:20

Ensinnäkin kiitos niille ihmisille jotka on jaksanu omista tartunnoistaan ja elämän vaiheista, tartunnoista huolimatta kertoa.. Oon ite selannu tänään kaikki maholliset blogit,foorumit, lääkäri sivut, hyvä etten lääkärikirjatkin läpi, kun tänään itse sain kuulla että olen saanut kyseisen viruksen.
Suoraan sanottuna koko päivä on tullu itkettyä (anteeksi jos nyt kuulostaa karrikoidulta) ni "tuomiotani". Joskin mitä lueskelin ni minun ensioireet on olleet erittäin vähäisiä muihin nähden.. Tänään kävin lääkärillä kun eilen huomasin pientä kirvelyä kun kävin vessassa,(tuntui kun olisi yhdynnän jälkeinen haavauma) ei siis kummallista kipua tai muuta "järkyttävää" tuskaa,mutta ku peilin kanssa katsoin ni meinasin saada sydänkohtauksen ku rupesin ajattelemaan ensin pahinta (syöpää). Tänään menin siis lääkärille joka kertoi sen samanlailla ku olisi kuulumisia kysellyt ja minä joka on aina brassaillut asialla että koskaan ei mitään sukupuolitautia ole ollut olin aivan shokissa. Lekuri anto vaan paperin (missä selitetään yleisoireet ja taudin kulku) ja antibiootti ja eiku pihalle. Nyt oon siis koko päivän itkeny ja yrittänyt etsiä ties mistä tietoa taudin kulusta,ehkäsystä ja ylipäänsä yhtään mistään.. Kaikista vaikeemmalta musta tuntuu se että olen seurustellut 1.6v enkä tiedä olenko minä joka on saanut sen joskus hamassa villissä nuoruudessani, kun olen saanut sen käsityksen että voi olla kauankin oireeton vai onko kantaja ollut mieheni (joka ei oireile) Nyt sitten parisuhderiidat päällä, varsinkin kun itse teen reissu/kausiluontoista työtä.

Anteeksi avautumiseni, en vain tiedä mistä muustakaan saisin tukea/apua/neuvoja
-M-

ViestiKirjoittaja rouvahoo » Pe Huhti 12, 2013 20:05

Voi rakas -m-,

tulee usvaisesti mieleen oma herpestartuntamuisto joskus vuosia, vuosia sitten. Epäilin erästä eksää, mutta ilmeisesti olinkin saanut herpeksen suuseksissä (huuliherpeksestä) silloiselta poikaystävältä. TIETO HELPOTTAA TUSKAA tässä tapauksessa. Sukupuolitauteihin liittyy paljon tabuja ja ihmeellisiä käsityksiä.

Tekemäni opinnäytetyön genitaaliherpekseen sairastuneiden kokemuksista voi lukea täältä: http://portfolio.electricrabbit.net/doc ... nnayte.pdf

Toivottavasti vuosien päästä et muista eläväsi koko herpeksen kanssa. Sellaista minun elämäni tällä hetkellä on.
rouvahoo
Site Admin

Paluu Yleistä keskustelua