Herpes puhkeaa sokerista.

Kaikki genitaaliherpekseen liittyvä keskustelu (Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.)

Herpes puhkeaa sokerista.

ViestiKirjoittaja ykk1 » To Joulu 14, 2017 12:49

Oletteko huomanneet että jonkin tietyn ruoka-aineen laukaisseen herpeksen. Olin epäillyt herpeksen puhkeamisen liittyvän sokeriin jo jonkin aikaa, mutta varmistuakseni asiasta tein hieman kokeilua itseni kanssa. Sain jäätelöä ja suklaata syömällä genitaaliherpeksen puhkeamaan kolme kertaa kolmen viikon sisällä. Pidin siis kolmen viikon aikana joka viikko yhden ns. herkkupäivän ja aina seuraavana päivänä iltaan mennessä oli patit tulleet ja osa jo puhjennut rakkuloille.

Elikkäs hyvästi sokeri loppuelämäksi, tuleepahan laitettua sitten ravintohommat viimeisen päälle kuntoon. Harmittaa vain esimerkiksi juuri juolun kaltaisina juhlapäivinä, kun pitää päättää, että herkutteleeko muiden kanssa ja ottaa kirvelevät munaskut vaiko kieltäytyy kaikista herkuista, mutta seuraavana päivänä ei tarvitse irvistella kusella käydessä. :roll:
ykk1

Re: Herpes puhkeaa sokerista.

ViestiKirjoittaja balanssi » Ma Joulu 18, 2017 19:25

Oletko kokeillut, onko vaikutus sama estolääkitystä käytettäessä?
balanssi

ViestiKirjoittaja cloudberry » To Joulu 21, 2017 21:30

Samaan olen kiinnittänyt huomiota. Elämäntilanteesta johtuen kaikenlainen ruokahalu myös makea mukaanlukien hävisi vähäksi aikaa.Sokerittomuuden (lähinnä suklaa jne.) jälkeen, kun latasin reilummin suklaata niin kyllä,oireita välittömästi. Minulla on estolääkitys eli oireet lieviä, mutta kuitenkin.
cloudberry

ViestiKirjoittaja ykk1 » To Joulu 21, 2017 22:38

balanssi kirjoitti:Oletko kokeillut, onko vaikutus sama estolääkitystä käytettäessä?

En ole kokeillut estolääkitystä kun en ole lääkärissä käynyt (googlen avulla diagnosoin itseni). Täytynee tässä vetää joulusuklaat naamariin ja varata seuraavalle päivälle aika terveyskeskukseen jolloin voivat tuoreeltaan tutkia onko kyseessä herpes eikä esimerkiksi hiiva.
Viimeksi muokannut ykk1 päivämäärä To Joulu 21, 2017 22:47, muokattu yhteensä 1 kerran
ykk1

ViestiKirjoittaja ykk1 » To Joulu 21, 2017 22:46

cloudberry kirjoitti:Samaan olen kiinnittänyt huomiota. Elämäntilanteesta johtuen kaikenlainen ruokahalu myös makea mukaanlukien hävisi vähäksi aikaa.Sokerittomuuden (lähinnä suklaa jne.) jälkeen, kun latasin reilummin suklaata niin kyllä,oireita välittömästi. Minulla on estolääkitys eli oireet lieviä, mutta kuitenkin.

Mietin pitkään että miksi mulla puhkeaa niin useasti kun luin että monilla menee vuosia oireettomana. Pidin siis 2-3 kuukaudessa muutaman mässypäivän ja yhtäkkiä tajusin että hetkinen sokerilla ja rakkuloilla täytyy olla yhteys. Tein sitten tuon kolmen kerran testin ja Heureka joka kerta tappi ruvella.

Tuleepahan korjattua elämäntavat lopullisesti, ennemmin kärsin sokerinhimosta, kuin otan rupiset munaskut joka jäätelöpaketin jälkeen :)

Täytyy niinä harvoina ryypiskely iltoinakin jättää lonkerot yms. limuviinat pois ja juoda olutta tai kirkasta :D

Vakavasti ottaen rasittava ja inhottava vaivahan tämä on jolta olisi voinut suojatua, mutta luotin edelliseen kumppaniin ja sitten kävi näin. Hänen kanssaan tiet jo eronneet muutenkin, mutta muisto tarttui kirjaimellisesti mukaan. Huumoria tämän vaivan kans täytyy olla, kun ei se pannan kiristelyllä parane.
ykk1

ViestiKirjoittaja Lemon_ » Ma Joulu 25, 2017 9:46

Oon kans huomannut saman, että useammin sokeria syö nii sen useammin herpes on sit aktiivinen. Pitää varmaan kanssa ryhdistäytyä ton mässyttämisen kanssa :D
Lemon_

Paluu Yleistä keskustelua