Moikka kaikki!
Päätin tehdä uuden ryhmän facebookiin, jonka nimessä mainitaan itse asia eli genitaaliherpes! Tämä siksi, että silloin kun itse sain diagnoosin noin viisi vuotta sitten, olisin ollut todella kiitollinen, jos olisin löytänyt helposti jonkun ryhmän, jossa olisin voinut keskustella jonkun toisen suomalaisen, herpestä kantavan ihmisen kanssa niin, että näkisin kuka tämä ihminen on - ei vain anonyymisti.
Jenkeillä näyttää olevan parikin herpes support -ryhmää fb:ssä, jossa ihmiset (monia tuhansia) uskaltavat olla omilla naamoillaan - miksei meillä? Okei, ymmärrän, että jos periaatteesta vastustaa facebookia tai jos ei edes ole siellä, niin sitten ei ehkä halua liittyä, mutta todella monethan jakavat somessa vaikka minkälaista tietoa yksityiselämästään, joten.. Miksi ei? Tärkeän asian äärellä ollaan. Jos me, genitaaliherpestä kantavat ihmiset, emme uskalla puhua tästä asiasta edes keskenämme omilla nimillämme, niin stigma on aika syvässä, ja minua itseäni kiinnostaa nimenomaan stigman vähentäminen. En häpeä sitä, että minulla on tämä tauti enkä näe mitään syytä hävetä sitä. HIV:n stigmaa saatiin aika tuntuvasti vähenemään sillä, että siitä alettiin puhua enemmän ja monet tautia kantavat tulivat omalla nimellään julkisuuteen.
Lämpimästi tervetuloa ryhmään!
Kaarina