Niinpä... reaktio paljastaa aika paljon kuulijasta. Ainakin omalla kohdallani olen sen todennut. Kukaan ei ole koskaan suuttunut, kun olen asiasta kertonut. Kuitenkin minut on torjuttu herpeksen vuoksi, vaikka ei sitä ole kukaan koskaan suoraan sanonut... keväällä kävi niin, että lupaavasti alkanut suhde hiipui kertomisen jälkeen. Ensin jätkän yhteydenpito harveni ja kun itse otin yhteyttä sain anteeksipynnön ja tyypillisen vastauksen, "olet oikeasti mukava tyttö, mutta"... tosin näitähän on ollut jo ennen kuin sain herpeksen.
Nyt olen suhteessa aivan ihanan pojan kanssa, jolle herpes ei ole ongelma. Kerroin hänelle jo hyvin varhaisessa vaiheessa. Suhde alkoi melko tiiviillä yhteydenpidolla ja oli selvää, että siitä tulisi jotain vakavampaa. Hän ei ollut aikaisemmin kuullut genitaaliherpeksestä, mutta suhtautui kuitenkin todella hyvin. Myöhemmin aiheesta puhuttaessa hän totesi, että ollaan varovaisia ja käytetään kumia ja jos siitä huolimatta tarttuu, niin sitten tarttuu. Tosin olen siitäkin onnekas, että herpes ei juuri minulla oireile enää nykyään.
Suhde on vielä aika tuore, mutta tuntuu, että tässä on nyt se mies, jonka kanssa menen naimisiin. Lapsista ollaan myös puhuttu....

Tämän halusin vaan kertoa kannustuksena... jos toinen oikeasti välittää ja on muutenkin oikeanlainen ihminen, niin hän kyllä ymmärtää, että on isompia ja vakavampiakin juttuja kuin herpes ja silti ihmiset elävät ns. normaalia elämää ja perustavat perheitä.