kertoako vai ei?

Kaikki genitaaliherpekseen liittyvä keskustelu (Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.)

kertoako vai ei?

ViestiKirjoittaja Minni » To Heinä 09, 2009 9:13

Olen saanut tartunnan likimain 10v sitten. Herpes oireilee yhdellä pikku näpyllä noin kerta vuoteen parin päivän ajan (minä onnellinen).

Joskus olen parisuhteessa kertonut, joskus en. Kun ei ole tullut tilannetta, et pitäis. edellinen suhde oli hyvin väkivaltainen, miehellä oli valtavia rakkuloita jalassa, jotia se ei edes hoitanut millään tavalla. Sanoio, että nitä tulee aina välillä. Eli oli saanut tartunnan jo ennen minua. Kerroin hänelle mikä ilkeän näköinen näppykasa oli, mutta hän vaan totesi, ettei mitkään taudit tartu häneen. Mies oli narsistisesti häiriintynyt.

Kävin suhteen jälkeen läpi kasan testejä ja lopulta uskalsin myös hvin yms. testauttamaan ja onnekseni kaikki oli negatiivisia.

Olen niin monta kertaa likimain ollu pukemassa nunnan kaapua päälleni tartuntani takia, mutta sain sen mieheltä, joka oikeasti väitti, ettei sillä mitään ole. Toisaalta haluan unohtaaa koko jutun, kun se todellakin oireilee niin harvoin....

Mutta... kerrotteko te aina tartunnasta?
Minni

ViestiKirjoittaja mansikka » Pe Heinä 10, 2009 11:39

Itse en osaisi olla kertomatta. Haluan olla avoin toiselle, koska kaikki eivät todellakaan tätä tautia halua. Toisaalta itsekin sain tämän oireettomalta kantajalta, joten uskon että virus voi tarttua myös oireettomasta kantajasta, enkä siksi halua ottaa riskejä ilman toisen lupaa.
Kertominen on kuitenkin vaikeaa, joten ymmärrän myös että monien mielestä olisi helpompi jättää kertomatta. Kertominen on kuitenkin mielestäni toisen kunnioittamista. Itse olisin ollut kiitollinen jos olisin saanut valita.
mansikka

Paluu Yleistä keskustelua