APUA TIETÄMÄTTÖMÄLLE! :(

Kaikki genitaaliherpekseen liittyvä keskustelu (Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.)

ViestiKirjoittaja tepitepi » To Kesä 06, 2013 0:20

tietämätön kirjoitti: Ja eikös voimakas virtsaamiskirvely ole todella yleinen oire juuri kun näppylät ensimmäistä kertaa ilmaantuvat (tartunta tullut) ku rupesin itse miettimään niin ei noihin näppylöihin ole kyllä virtsa kirvellyt koskaan.. hhmmm.. :oops:

Virtsakirvely on yleisin oire tippurissa ja klamydiassa, mutta herpeksen kanssa harvinaista. En ole ainakaan kuullut, että kellään olisi ollut virtsakirvelyä. Täällä foorumillakin, kun ensioireista lukenut, niin kukaan ei ole maininnut virtsakirvelyä. Minulla kyllä oli todella, todella kivuliasta virtsata. Se johtui siitä, että minulla oli yks niistä kolmesta rakkulastani virtsaputken sisällä. Huusin kovaa, kun virtsasin ja saatoin tipahtaa sen jälkeen maahan huohottamaan :lol: En tiedä "mahtuuko" naisten putkistoihin noita rakkuloita? Terveyskirjastossa ei miesten kohdalla ole mainittu virtsaamisest mitään ja naisilla puhutaan virtsaamisvaikeuksista. En sitten tiedä mitä se tarkoittaa, mutta exäni joutui pitämään katetria viikon ja se saattoi johtua herpeksestä, vaikka muita oireita ei ollut...
tepitepi

ViestiKirjoittaja Marika82 » To Kesä 06, 2013 12:24

Mahdoitko tarkoittaa sitä, että kun virtsa osuu näppylöihin niin kirveleekö? Kyllä siitä on moni maininnut täälläkin, että se kirveltää. Mielesi yrittää nyt varmaan hakea suuntaan ja toiseen todisteita, että onko herpes tai ei. Hyödytkö sen ajattelemisesta jotain? Voitko ajatella, että "komentaisit ajatuksiasi" että tätä on turha vatvoa sillä toimit oikein kun selvität asian ja oli tulos mikä tahansa niin se ei muuta kuin sen että tiedät. Olet nyt varmaan oppinut tapahtuneesta paljon asioita ja tärkeintä on se mitä kokemuksistaan oppii. Eli eikö silloin tämäkin kokemus ole hyvä ja kasvattava asia? Tauti tai ei niin sinun seksuaalinen käyttäytyminen pitäisi olla samanlaista eli vastuuntuntoista ja terveydestä huolehtivaa? Mitä tulee terveyteesi niin tauti tai ei niin olet tullut oireiden kanssa vallan mainiosti toimeen, joten ei ne oireet siitä pahene vaikka saisit niille selityksen.
Elämä on ihan samanlaista diagnoosin kanssa, jos siihen osaa suhtautua oikein. Itse ajattelen vieläpä olevani onnellinen, että tämä sairaus valikoi rinnaltani pois sen ihmisen joka ei kuitenkaan kestäisi kanssani elämän paljon paljon suurempi vastoinkäymisiä. Tosin olen kyllä melkoisia sähläreitä siltikin rinnalleni löytänyt, että kyllä ne kaikki muut parisuhteen ongelmat on olleet enemmän haastavia kuin tämä herpes. Herpes on ollut pienin haaste sen hyvän parisuhteen löytämisessä/ rakentamisessa.
Marika82
Marika82

ViestiKirjoittaja janette*82 » To Kesä 06, 2013 12:45

tietämätön kirjoitti:Ja totta puhut 'OldTown', asia on käynyt minulle jo liian raskaaksi henkisesti :( Itkeskelyä, kiukkuisuutta, pelästyn jokaista kolotusta ja näppylää ihollani. Mietin asiaa lähes joka päivä. Ja lääkäri aika pitää kyllä varata ihan yksityiseltä... Julkisella kun viimeksi kävin niin ei tehty kunnollista gynekologista tarkastusta ja sanottiin vain että herpes ei tartu kun vain rakkula vaiheessa. Olen ihan yksin tämän asian kanssa, tänne palstalle kirjoittelu on hiukan auttanut ja kun tietää että täältä saa kumminkin oikeaa tietoa. :cry:

Ite oon vähä tällainen joka uskaltaa antaa palautetta, sinusta en sitä tiedä, mutta antaisin palautetta terveyskeskukselle, että laittaa sen tietonsa oikealle tasolle..

Varmasti olet peloissasi, mutta yritä ajatella, ettei sulla kuitenkaan ole vielä todettu tartuntaa. Minulla tartunta oli niin selvä, että missään epätietoisuudessa en elänyt kuin sen matkan mitä kävelin kirjastolle lukemaan sukupuolitaudeista. Jaksamisia sulle!!!!
janette*82

ViestiKirjoittaja NeitiPelargonia » Ti Kesä 11, 2013 14:03

Hylkäämis-juttuihin ja hyläytksi tulemisa pelkääville:

Jos toinen hylkää herpeksen takia, niin ei kannata surkutella perään. Hylkääjä ei tässä kohtaa osaa käsitellä asioita realistisesti ja takertuu epäolennaisiin asioihin... Jos oikeasti toisesta välittää ja toista rakastaa, niin ei yksi herpes-virus voi suhdetta kaataa. Itse ainakin suhtaudun asiaan näin. Jos toinen ymmärtää huonotkin puoleni, arvostaa hän minua juuri tällaisena kuin olen. Tietyistä "vioista" ei pääse eroon, ne on vain hyväksyttävä.
NeitiPelargonia

Edellinen

Paluu Yleistä keskustelua