Herpes vai ei? apua!!

Kaikki genitaaliherpekseen liittyvä keskustelu (Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.)

Herpes vai ei? apua!!

ViestiKirjoittaja amandaa » To Kesä 20, 2013 0:36

Moikka!

Mulla on ollu pidemmän aikaa epämukava olo ja välillä kutittanut mutta ei mitenkään pahasti, kun katoin peilillä alapää näytti punaselta ja ärtyneeltä, en saanu 1,5 viikkoon gyne aikaa töiden takia ja seurasin tämän ajan tilannetta enkä huomannut ainoatakaan rakkulaa. Epäilin siis hiivatulehdusta tms.

Tänään sain kuitenki kuulla että mulla olisi herpes?? Se todettiin laittamalla ETIKKAA alapäähän, yritin etsiä tästä tietoa mutta löysin vain rakkuloista otettavista näytteistä sekä verikokeista`?
Ei oo myöskään ollu kuumetta, lihaskipuja tai yleistä sairauden tunnettakaan.

Millaisia ensioireita teillä on ollut? On ymmärtänyt että ekat oireet pitäis olla tosi rajut :o

Kiitos mahdollisista vastauksistanne :)

-Amanda
amandaa

ViestiKirjoittaja tepitepi » To Kesä 20, 2013 4:06

Ei ole kaikilla rajut ja voi mennä ihan huomaamattakin ohi. Ehkä tämä ei edes ole ensimmäinen kertasi? Herpes works in mysterious ways. Ja jos rakkulat ovat noin huomaamattomia, niin olethan voinut luulla ensimmäisen kerran kuumeilua ja kipuja flunssaksi. Jaksamisia vaan ja onni onnettomuudessa, etteivät oireet ole rajut!
tepitepi

ViestiKirjoittaja Marika82 » To Kesä 20, 2013 10:46

Niin mistä sait kuulla herpeksestäsi? Kuka tämän etikkakokeen teki? Mitä olen tämän palstan, netin ja lääkärit selannut niin en ole koskaan kuullut etikasta ja että sen perusteella voisi todeta herpeksen. :) Itsekkin olen kuullut tuosta verikokeesta ja näytteestä joka otetaan oireisesta kohdasta.

Mistä sinulle alunperin tuli ajatus, että se voisi herpestä olla? Tuo meidän naisten alalkerta kun on niin paljon monimutkaisempi kuin miesten ;) Ensimmäisenä todella tulee mieleen hiivatulehdus kun oireitasi lukee.
Marika82
Marika82

ViestiKirjoittaja amandaa » To Kesä 20, 2013 11:55

Siis mulla on ollut ajottaista pientä kutinaa sekä ärtynyt ja punainen alapää. Mitään virtsaamisvaikeuksia tai kipua ei oo ollu.
Mul ei oo ennen ollu hiivatulehdusta joten varasin ajan (mies) gynelle joka sanoi että laittamalla etikkaa näkee kondylooman ja herpeksen. Luulis että silti olis määrätty verikokeisiin asian varmistamiseksi? Itelle ei tullut mieleenkään mikään herpes vaan olin menossa hiivatulehduksen takia. Yritin kysellä mistä olisin mahdollisesti saanu tälläisen ja jos olen sen johonki tartuttanu edelleen mutta sillä ei ole kuulemma mitään väliä eikä lääkäri sen kummemmin suostunu asiasta keskustelemaan :o
amandaa

ViestiKirjoittaja Marika82 » To Kesä 20, 2013 17:07

Mun ymmärtääkseni varminta olisi ollut kun hän olisi ottanut näytteen suoraan sieltä sun kutisevasta paikasta. Verikoe ilmeisesti ei niin varma tapa todeta herpestä ja voishan se olla positiinen ilman että se olis sun alapäässä kuitenkaan. Se lääkäri sanoi etikasta, mutta laittoiko se sitä sun alapäähän??? Mä käytän etikkaa pyykin pesussa ja joskus on mennyt etikkaa käden haavaan. Sehän kirvelee pirusti. Vaikea kuvitella että lääkäri olisi sitä laittanut. Kuulostaa todella hullulta.
Marika82
Marika82

ViestiKirjoittaja rouvahoo » Pe Kesä 21, 2013 12:59

Olen monesti kuvitellut että on hiivatulehdus, ja sitten olen muistanut, että ai niin, herpeshän se taas oireilee. On voinut olla vain muutama rakkula, ja olen huomannut ne vasta kun ovat puhjenneet niin että jäljellä on vain haavauma.

Luulen että seksitautiasiat ovat aika harvinaisia yleislääkäreillä, joten eivät osaa toimia "tositilanteessa". Minä sain aikoinani diagnoosin vilkaisun perusteella (oli ehtinyt äityä ensioireet tosi pahaksi) ja lääkereseptin kouraan. Käynti terveydenhoitajalla tai seksuaalineuvojalla olisi hyvä lisä, että saisi purkaa tuntoja ja saada käytännön vinkkejä. Niin monta asiaa sitä pyörittää mielessään tartunnan saatuaan.
rouvahoo
Site Admin

ViestiKirjoittaja amandaa » La Kesä 22, 2013 22:50

Marika82, siis sehän kirveli aivan hulluna, mulla valu vedet silmistä. Mutta etikkaa se oli. Laittoi alapäähän jollai ns tupolla etikkaa ja sanoi että jos on kondylooma tai herpes alueet muuttuu valkoiseksi -> kattoi lampun kans ja totes et joo tää on herpes -> anto reseptin kätee ja laitto ulos huoneesta.

rouvahoo, en ollut yleislääkärilla vaan yksityisellä gynekologilla! Mutta ajattelin varata ajan vielä ehkäisyneuvolaan ja vaatia uusia (ja parempia) testejä ja haluaisin tosiaan keskustella vielä asiasta..
amandaa

ViestiKirjoittaja tepitepi » Su Kesä 23, 2013 21:26

Marika82 kirjoitti: Se lääkäri sanoi etikasta, mutta laittoiko se sitä sun alapäähän??? Mä käytän etikkaa pyykin pesussa ja joskus on mennyt etikkaa käden haavaan. Sehän kirvelee pirusti. Vaikea kuvitella että lääkäri olisi sitä laittanut. Kuulostaa todella hullulta.

Kyllä tuo etikka on kondylooman kohdalla se yleisin tapa tunnistaa. Monella kaverilla ollut ja kaikilla on löydetty pienet syylät etikan avulla. Kai sillä voi etsiä myös pieniä herpesrakkuloita...
tepitepi

ViestiKirjoittaja rouvahoo » La Kesä 29, 2013 18:48

Keskustelusta poistettu ylläpitoa koskevat viestit.
Pysytään aiheessa.
rouvahoo
Site Admin

ViestiKirjoittaja amandaa » Su Heinä 14, 2013 21:07

Eli nyt on tosiaan todettu että se on herpestä. Olen toukokuun alusta tapaillut yhtä miestä, ollaan käytetty kortsua lukuunottamatta suuseksiä. Oireet alkoivat mulla samoihin aikoihin.

Onko todennäköistä että olen saanut häneltä tämän tartunnan vai että se on ollut mulla kauan oireettomana?
Nää on aika varmasti ekat oireet koska nää on niin rajut nyt et olisin varmasti huomannu jos olisi aiemmin ollut tälläistä lisäksi tulin flunssaan ja kuumeeseen.
amandaa

ViestiKirjoittaja Dragonfly » Ma Heinä 15, 2013 8:46

Se on voinut tulla suuseksistäkin, tuli ainakin mulla.
Eka kerta oli paha, sen jälkeen vaan pientä kirvelyä.
Nuorempana useammin, nykyään muutaman kerran vuodessa flunssan jälkeen.
Tai jos se on ollut sulla jo aiemmin ja nyt flunssa laukas sen?
Kyl se siitä. Tsemppiä.
Dragonfly

ViestiKirjoittaja Doctor who » Ti Heinä 16, 2013 17:12

amandaa kirjoitti:Eli nyt on tosiaan todettu että se on herpestä. Olen toukokuun alusta tapaillut yhtä miestä, ollaan käytetty kortsua lukuunottamatta suuseksiä. Oireet alkoivat mulla samoihin aikoihin.

Onko todennäköistä että olen saanut häneltä tämän tartunnan vai että se on ollut mulla kauan oireettomana?
Nää on aika varmasti ekat oireet koska nää on niin rajut nyt et olisin varmasti huomannu jos olisi aiemmin ollut tälläistä lisäksi tulin flunssaan ja kuumeeseen.

Ja on se voinut tarttua vaikka kumia onkin käytetty. Itsellä jäljet tulee aina sellaiselle alueelle mihin kumimies ei yllä.

Kliseen omaisesti totean saman kuin muut, alkujärkytykset ja masennuksen jälkeen rajunkin herpeksen kanssa oppii elämään. Kunhan tilanteen vaan hyväksyy ja tekee sen mitä voi.
Doctor who

Paluu Yleistä keskustelua