Herpes-kampanja USAssa

Kaikki genitaaliherpekseen liittyvä keskustelu (Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.)

Onko kampanjan agenda mielestäsi oikea?

Kyllä
1
17%
Ei
5
83%

Ääniä yhteensä : 6

Herpes-kampanja USAssa

ViestiKirjoittaja tepitepi » La Heinä 06, 2013 20:45

Ajattelin kysellä teidän mielipidettä asiasta johon törmäsin äskettäin rapakon takana.

Siellä oli siis kohtalaisen iso mainoskampanja käynnissä herpekseen liittyen. Mainoksissa luki suunnilleen: "Protect your baby from herpes, don't kiss them on the lips" ja joissain oli vauvan kuva "You can kiss me but please not on the lips!". Ja sitten pienellä oli faktoja kuinka paljon pikkulapsia kuolee tai vammautuu saadessaan herpestartunnan ihan vauvana. Osa pointista tietenkin oli se, että yritetään pysäyttää tämä kehitys, joka on johtamassa pian siihen, että 100%:lla ihmisistä on tämä tauti.

Minun mielestäni tämä oli erittäin hyvä kampanja ja itse olisin paljon mieluummin ilman tuollaisia merkityksettömiä hellyydenosoituksia kuin ottaisin elinikäisen sairauden. Tällainen kampanja voisi olla ihan hyvä Suomessakin. Muistan täällä foorumilla erään kanta-asiakkaan kirjoitelleen ihan päinvastaista ja ettei syytä äitiään(?) siitä, että on kantanut herpestä aina. Mitä sinä olet mieltä?

Laitetaan tähän vaikka äänestys mukaan, kun niitä niin harvoin täällä näkee. :)
tepitepi

Re: Herpes-kampanja USAssa

ViestiKirjoittaja Marika82 » La Heinä 06, 2013 22:47

[quote="tepitepi"]Ajattelin kysellä teidän mielipidettä asiasta johon törmäsin äskettäin rapakon takana.

Minun mielestäni tämä oli erittäin hyvä kampanja ja itse olisin paljon mieluummin ilman tuollaisia merkityksettömiä hellyydenosoituksia kuin ottaisin elinikäisen sairauden. Tällainen kampanja voisi olla ihan hyvä Suomessakin. Muistan täällä foorumilla erään kanta-asiakkaan kirjoitelleen ihan päinvastaista ja ettei syytä äitiään(?) siitä, että on kantanut herpestä aina. Mitä sinä olet mieltä?

Laitetaan tähän vaikka äänestys mukaan, kun niitä niin harvoin täällä näkee. :)[/quote]

Taidat viitata tuolla minuun. Ei ole tosiaan mielessänikään käynyt että voisin syyttää tästä äitiäni. Ja minä sain ensimmäisen herpekseni silmäluomeen, joten mites siinä olis tuo projekti auttanut "ettei saa pusutella huulille" ;) Kyllä hellyys, läheisyys ja huolenpito on se joka tekee meistä psyykkisesti terveitä ihmisiä, joten en missään nimessä antaisi niitä pois sen kustannuksella että minulla ei olisi herpestä. Minusta on sairas ja ihon kanalihalle nostava ajatus, että äitini ei olisi voinut hoitaa minua ja nähdä minua sinä kauniina ja ihanan lapsosena, koska hänen olisi pitänyt pysyä loitolla minusta jotta ei "saastuttaisi" minua. Kyllä siinä olisi kasvanut ajatukseen, että "minussa on jotain vikaa kun ei edes oma äiti pidä läheisyydestäni" ja olisi saanut heittää hyvästit sille, että pystyisi aikuisena rakastamaan muita ehdoitta. Saatika sitten ne itsetunnon vaikeudet siitä, että kelpaanko kun en edes äidilleni kelvannut. Huh!!!

Tätä läheltä liippaavasta aiheesta on tehty tutkimus siitä miten huulihalkio vaikuttaa lapsen itsetunnon kehitykseen. Koska vanhemmat eivät voineet nähdä lastaan huulihalkion vuoksi ihastuttavana lapsena, sillä oli huomattava merkitys psyykkeen kasvuun. Vuorovaikutus häiriintyy varmasti myös jos tilanne on niinpäin, että vanhempi ei pysty omien "vikojensa" vuoksi kohtaamaan lastaan ainutlaatuisena.
Marika82
Marika82

ViestiKirjoittaja OldTown » Su Heinä 07, 2013 0:50

Kuule poika ;)

Poistin tässä olleen viestini.
Turha tehdä tästä palstasta samanlaista loan heittoa kuin keskustelupalstoilla yleensä.

Olen täysin samaa mieltä Marikan kanssa.
Viimeksi muokannut OldTown päivämäärä Ti Heinä 09, 2013 11:01, muokattu yhteensä 1 kerran
OldTown

ViestiKirjoittaja tepitepi » Ma Heinä 08, 2013 16:12

OldTown kirjoitti:Lapselle osoitettu hellyys ei ole koskaan merkityksetöntä. Ja toivon ja uskon että kukaan palstan lukijoista ei ota tätä sinun tämänkertaista avautumistasi tosissaan.

No varmasti sillä on jotain vaikutusta lapseen, mutta pitäisi huomioida myös lapsensa fyysinen terveys. Mainoksissa oli pienellä paljon faktoja, joita en nyt muista, mutta todella paljon vauvoja kuolee tautiin joka vuosi. Tauti on erityisen vaarallinen, jos sen saa alle puolivuotiaana ja oma äiti ei ole kantaja. (ei vasta-aineita vauvallakaan) Tämän takia erityisesti perheen ulkopuolisten ei saisi antaa pussailla.

Ja voi kuule poika ei tämä ole mikään avautuminen, vaan keskustelunaloitus aivan todellisesta asiasta. Kai minä saan mielipiteeni samassa ilmaista, joka ei tuon kampanjan valossa ole edes niin radikaali.
tepitepi

ViestiKirjoittaja Marika82 » Ti Heinä 09, 2013 23:22

Miten musta tuntuu, että jos olisit ollut käymässä ko. maassa ja nähnyt tuon mainoksen niin olisit ottanut siitä todistusaineistoa. Jos taas netin kautta olet tuon bongannut niin linkittäisit sen meille? Joten voiko aihe olla "keksitty"? Ei voi pitää paikkansa että suuri määrä lapsia tähän kuolee. Siitä ei löydy lääketieteellistä faktaa. Lääketieteellinen fakta on, että tänä päivänä on paljon turvallisempaa synnyttää tämän vaivan/sairauden kanssa kuin ennen ja kun riski on tiedossa niin koko vaaraa on turhaa jännittää. Niin monet muut komplikaatiot ovat myös olemassa synnytyksessä, että herpes on vain yksi pieni niistä ja jos kaikkea rupeaa tressaamaan vauvansa puolesta niin ajaa itsensä hulluksi.
Marika82
Marika82

ViestiKirjoittaja rouvahoo » Pe Heinä 26, 2013 22:42

No Suomessa ei kyllä kuulu tapoihin suudella lapsia huulille muutenkaan.
rouvahoo
Site Admin

Paluu Yleistä keskustelua