Itse olen 1,5 vuotta yhtäjaksoisesti popsinut acicloviiriä. On pitänyt kaikki oireet poissa. Ei ole tehokkain lääke mutta ehdottomasti hinta-laatu suhteeltaan paras (800mg puolikas kaksi kertaa päivässä 15⬠kk). Ilman lääkitystä oireili aika usein (vaikkin lievästi). Alkoholista ei tuossa lääkeselosteessa muistaakseni mainita mitään ja kyllä olen ihan normaalisti alkoholia käyttänyt (välillä kerta-annoksina vähän liiaksikin). Herpes tarttuu kyllä helposti silloin kun sulla on tuntemuksia, se tarkoittaa että virus on alkanut lisääntymään ja sitä on elimistössä paljon, vaikkei sulla rakkuloissa sitä olisikaan niin eritteet kyllä viruksia sisältävät. Suosittelen estolääkitystä, vaikkei tartunnan mahdollisuutta kokonaan estäkään, niin ainakin se tekee siitä huomattavasti epätodennäköisemmän.MourningDove kirjoitti:Olen tässä taistellut herpeksen kanssa jo kohta 6 vuotta.. Tällä hetkellä itselläni ikää 21-vuotta, eli nuoren tyhmästä päästä saa taas kärsiä..Välillä on kuin tautia ei olisikaan, saattaa hurahtaa yli puoli vuotta ilman oireita. Löysin ihanan miehen, jonka en todellakaan halua sairastuvan. Ilmeisesti stressaan asiasta liikaa tällä hetkellä, sillä tauti enteilee nyt jokaisten kuukautisten aikana. Päälle tauti ei kunnolla ennätä, mutta joutuuhan tässä silti pitämään selibaattia kun oireita näkyy.
Lisäksi tässä on seurustelun aikana huomattu, että olen kumille allerginen. Lateksittomat kondomit maksavat aivan älyttömästi, joten olemme tässä pohtineet jos aloittaisin estolääkityksen.
Onko kellään tietoa miten hyvin tuo estolääkitys toimii? Miten seurustelukumppaneiden laita, ovatko pysyneet terveenä estolääkityksen aikana jos kondomia ei käytetä? (Muutamaan otteeseen emme ole kondomia käyttäneet, mutta silti toinen on pysynyt terveenä: kuitenkaan jatkuvasti ei tätä riskiä viitsisi ottaa..) Kauanko tuota estolääkitystä saa jatkaa? Mikä lääke yleensä annettu? Entäs alkoholinkäyttö lääkityksen aikana?
Lääkäriaika on jo varattu, mutta olisi mukava kuulla myös muiden kokemuksia estolääkityksestä ja siitä miten se toimii..
Kiitos!
Miksa kirjoitti:Minä uskon, että herpes ei tartu lepovaiheessa. Se tarttuu ainoastaan aktiivisen...
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa