Herpes puhkesi v.09 ja nyt ollaan 2vk kestetty oireita!

Kaikki genitaaliherpekseen liittyvä keskustelu (Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.)

Herpes puhkesi v.09 ja nyt ollaan 2vk kestetty oireita!

ViestiKirjoittaja Siira81 » Ke Joulu 24, 2014 9:30

:evil: Elikkä uutena täällä. löysin ryhmän netissä seikkailun jälkeen.
Ekan kerran puhkesi v.2009 olin kauhuissani eikä tietoakaan ollut mikä vaivasi. Naistentautien erikoislääkäri sen sitten varmensi etikka systeemillään. Rakkuloita oli joka paikassa,samoin lämpöä ja imusolmukeet. Sen jälkeen herpes tuli mun mielestä lievänä silloin tällöin. Joskus luulin olevan herpes mutta olikin hiiva. Uskon ,että olin ilman pahempia oireita jo muutaman vuoden. Kunnes...
n.2vk sitten alkoi kutina. Hain hiivalääkkeen ja tilanne rauhoittui 1-1.5vrk:si. Jonka jälkeen alkoi hitsin moinen kutina ja polttelu. Aavistin ja tajusin ettei nyt ole enää kyse hiivasta. Hiivatesti otettiin ja se oli puhdas. Juoksin lääkärin vastaanotolle joka kertoi näyttävän ärtyneeltä ja haavaiselta. Diagnoosi oli herpes.
Nyt olen kärvistellyt erittäin kuivan ja rupisen genitaalialueeni kanssa. Välillä esiintyi limakalvoilla harm/valk eritettä??? Mielestäni se haiskahti. Eilen olin taas lääkärissä koska toinen silmä punoittaa ja rähmi vähäisesti.olen nyt sitten syönyt genitaalialueelle tarkoitettua maitohappoa ja uusinut hiivalääkkeenkin. Ai, niin ja ettei sekavasta tarinasta aihe lopu niin olen syönyt 5pv asikloviiriä. Ja rasvannut aqualanilla nyt viime päivät. Ihme ärtyvyys ja ruvet vain pysyy. Miten tästä pääsee eroon.

Lääkärin mielestä ei ole enää herbes :shock: Ja hänen mielestä silmässäkään ei ole herpestä. Katsoi sen sillä kellertävällä nesteellä, ei löytynyt haavoja tai rakkuloita. MUTTA mä alan olla loppu!!!! onko kellään mitään tähän suuntaan???
Siira81

Re: Herpes puhkesi v.09 ja nyt ollaan 2vk kestetty oireita!

ViestiKirjoittaja Gemma » Pe Helmi 27, 2015 10:30

ensinnä tsemppiä ja voimia oireiluun, toivottavasti ne ovat jo ohitse kun viestisi on jo pari kuukautta vanha.
tää mun "arvailu" voi olla ihan turhaa ja pielessä...mutta nuo ruvet toi mieleen yhden tyyppisen herpesviiruksen, Herpes zosterin, alias Vyöruusun, jos ei esim ole sairastanut lapsena vesirokkoa voi kai helpommin altistua vyöruusulle ,tai jos sairastaa vesirokon vasta aikuisena voi siitä "jälkitautina" puhjeta tuon tyyppinen Herpes. Zosterin oireisiin kai nimen omaan liittyy pitkä "ruvettumat" tyyliin muutaman kuukauden kestävät ja rankat hermokivut, kun Herpes simplex 1/2 rakkulat paranee kai yleensä jo viikossa
linkki lisätietoihin:
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyski ... C3%B6ruusu

mitään lääkäriä en taho tässä esittää :roll:
mutta tuommonen tuli vaan mieleen.
Gemma

Paluu Yleistä keskustelua