Estolääkitys?

Kaikki genitaaliherpekseen liittyvä keskustelu (Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.)

Estolääkitys?

ViestiKirjoittaja piipero » Su Marras 14, 2010 9:25

Mulla todettiin herpes vuosi sitten. Kivut olivat kammottavat ja oireet pitkittyivät kun en saanut ensin oikeanlaista hoitoa. Tartunnan sain silloiselta poikaystävältäni, jolla ei kertomansa mukaan ollut koskaan ollut oireita. Hän suhtautui asiaan hyvin kevyesti: "eihän se nyt niin paha ole, kyllä se menee ohi".. siksi hänestä tulikin ex. Vuosi oli hiljaiseloa, mutta nyt herpes on uusinut vähän yli kuukauden sisään 3 kertaa.

Oireet eivät ole kovin pahat. Muutama rakkula ja onneksi tulevat sivumpaan niin vessa-asiat saa hoidettua ilman astmakohtausta. Muuten tämä kyllä häiritsee elämää. Kiusallista ja noloa.

Voiko estolääkityksen saada puhelinreseptillä vai pitääkö mennä vastaanotolle? Pitääkö estolääkitys herpeksen piilossa vai voiko puhjeta silti? Olisin kiitollinen jos joku voisi kertoa omista kokemuksistaan estolääkityksen kanssa :) Hyvää Joulun odotusta kaikille!
piipero

Moikkis Piipero!! :))

ViestiKirjoittaja lumikki » Ti Marras 16, 2010 19:43

Heippa!!

Minä sain tartunnan oireettomalta kantajalta(niin hän itse ainakin väitti) noin kolme vuotta sitten.
Aluksi herpes oireili muutamalla haavaumalla aina kuukautisten yhteydessä.
Käytin myös päivittäin l-lysiiniä 1000mg,B-vitamiinia ja sinkkiä.
Mutta tänä vuonna oireilu pahentunut ja herpes oikeastaan kroonisena.

Joten nyt oli pakko tavallaan "luovuttaa" sitä vastaan taistelu luonnollisin keinoin ja aloittaa estolääkitys.
Asikloviiri ei toimi minulla joten estolääkityksenä Valavir 500mg yksi päivässä.
Kolmas viikko menossa ja pientä oireilua nyt kuukautisten aikana.

Onneksi valasikloviirin hinta on laskenut paljon.
Viime vuonna 10 kpl noin 25e.Nyt 10 kpl noin 10e.
Mutta tulee silti tosi kalliiksi!!
Aion kokeilla kuukauden päästä riittäisikö estoksi yksi tabu joka toinen päivä.

Miten muilla,kertokaa estolääkitys kokemuksista.
Esim.kuinka kauan olette käyttäneet ja mitä?
Ja rauhoittuiko herpes pitkän estokuurin jälkeen?
Ja onko halvempaa valacikloviiriä kuin Valavir??

Kiinnostaisi myös tosi paljon kuulla onko kukaan saanut herpestä rauhoittumaan esim.valkosipulikapseleilla tai jollain muulla immuunipuolustusta vahvistavalla ravinnolla??
Entä onko kukaan tilannut Jenkeistä niitä ihmerohtoja mitä mainostetaan englanninkielisillä herpes-sivuilla??

Kiitos neuvoista etukäteen,mä todella olen iha loppu tän kanssa ja pelottaa että pitääkö koko loppuelämä vetää tuota estolääkitystä!!

terkuin Lumikki
lumikki

ViestiKirjoittaja salsaparilla » Ke Marras 17, 2010 15:28

Hei

Olen kokeillut pari kuukautta asikloviiriä (Acyrax) ja nyt pari kuukautta valasikloviiriä (Valavir 500 mg) eikä kummastakaan ole juuri ollut apua. Molempia kokeilin myös tupla-annostuksella ilman mitään eroa. Syön lysiiniä 2 x 500 mg/pvä ja Berexiä. Sinkkiäkin kokeilin, mutta se aiheutti pahoinvointia. Sen jälkeen, kun kesäkuussa sain diagnoosin, pisin oireeton jakso on ollut pari viikkoa :( Herpes ei tosin onneksi puhkea pahana ja suurin haitta ennakoivan kipuvaiheen jälkeen onkin kutina, mikä oireiseen vaiheeseen liittyy etenkin öisin. Ja kyllähän jatkuva oireilu on henkisesti aika rankkaa.

Famsikloviiri on siis vielä kokeilematta, mutta tällä hetkellä suhtaudun hyvin skeptisesti estolääkityksen toimivuuteen omalla kohdallani.
salsaparilla

Paluu Yleistä keskustelua