Kannattaako aloittaa lääkitys?

Kaikki genitaaliherpekseen liittyvä keskustelu (Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.)

Kannattaako aloittaa lääkitys?

ViestiKirjoittaja Mietteliäs » Ti Loka 18, 2011 15:42

Olen elänyt tämän taudin kanssa jo n. kahdeksan vuotta enkä ole käyttänyt minkäänlaista lääkitystä. Nyt pyysin reseptin (Aclovir 200mg) mutta mietityttää sellainen että alkaako tauti uusiutua useimmin jos otan lääkkeen? Eli voisiko tauti "innostua" uusiutumaan useammin? Tauti uusiutunut n. 6 kertaa vuodessa ja aina sitkeästi vaan kärsinyt ilman lääkitystä :P. Aikoinaan krooninen angiinakin loppui siihen kun jätin antibiootit ottamatta. Homeopatia ym. kiinnostaa.

Mielipiteitä/kokemuksia?
Mietteliäs

yksi mielipide

ViestiKirjoittaja Gemma » Ma Loka 31, 2011 15:31

no mun mielestä lääkitys hillitsee, eli syön valaviria itse kuuriluotoisesti, kun vuosia olin ilman lääkkeitä, oli oireita joka kuukausi ni nyt kun käytän tehokuurin tarvittaessa ei oireita ollenkaa, ja nyt on jo aikaa edellisestä kuurista. Tuntuu että lääkitys toimii kylläkin hyvin yksilöllisesti eri ihmisillä.
Gemma

Re: yksi mielipide

ViestiKirjoittaja Mietteliäs » La Marras 05, 2011 17:24

[quote="Gemma"]no mun mielestä lääkitys hillitsee, eli syön valaviria itse kuuriluotoisesti, kun vuosia olin ilman lääkkeitä, oli oireita joka kuukausi ni nyt kun käytän tehokuurin tarvittaessa ei oireita ollenkaa, ja nyt on jo aikaa edellisestä kuurista. Tuntuu että lääkitys toimii kylläkin hyvin yksilöllisesti eri ihmisillä.[/quote]

Voisitko valaista minua mitä tarkoitat tehokuurilla? Olen ymmärtänyt että on ns. oireitten helpotus-lääkekuuri (5 päivää kestävä) ja sitten tämä toinen jota pitää syödä joka päivä hamaan tulevaisuuteen asti jotta oireita /rakkuloita ei ilmesty laisinkaan.
Mietteliäs

ViestiKirjoittaja Gemma » Ma Joulu 05, 2011 0:57

no 'tehokuurilla' tarkoitan että syön 500mg valaviria 2x päivässä 5-10 päivää. nyt viimeoireista ja siis kuuristakin on reilu puolivuotta aikaa kun ennen herpesrakkula oli melkeen joka kuukausi parin vuoden ajan. Yksi vaihtoehto on syödä tapletti joka päivä mutta itse en tahdo, kun avun näinkin saa ja vähän on pelko perseessä että jospa tulee tälle lääkkeelle immuuniksi jos sitä koko ajan popsii, ni mikä sit auttaa.. oon kuullu että vuoden käytön jälkeen oireet palas lääkityksen aikana.
huom! En tosiaankaan suosittele tai ehdota mitenkään omaa käyttötapaani vaan kerron vain kokemuksia..you know.
Gemma

ViestiKirjoittaja Jentti » Ma Joulu 05, 2011 12:04

Itse olen vetänyt asikloviiriä joskus estona. En muista enää annostusta.

Nyt soin asikloviirikuurin kolmesti peräkkäin >_< uusineen herpestulehduksen viimeiseen koitokseen, mutta kyseessä oli mielestäni liian lyhyt, vain neljän päivän kuuri. Haluan estolääkityksen joksikin aikaa nyt.

Mutta siis oma tapaukseni on mennyt niin, että en ole vuosiin syönyt herpeslääkitystä, vaikka rakkula on 1-3 kertaa vuodesta ilmaantunutkin. Se ei ole haitannut elämää niin, että edes muistaisin. Muutama vuosi sitten olin tosiaan jonkin aikaa estolääkityksellä, kun tuo tuntui uusivan niin usein. Sitten jossain vaiheessa se rauhoittui, ja lopetin. En syönyt sitä varmaan vuottakaan silloin yhteensä.

Muistaakseni myös joskus eston aikana/ siitä huolimatta tuli kuitenkin myös aktiivinen rakkulavaihe.
Jentti

Paluu Yleistä keskustelua