Kysymyksiä genitaaliherpeksen hoidosta

Kaikki genitaaliherpekseen liittyvä keskustelu (Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.)

Kysymyksiä genitaaliherpeksen hoidosta

ViestiKirjoittaja Koo » Ti Heinä 21, 2015 14:40

Moi!
Mulla todettiin genitaaliherpes vasta äskettäin ja olen syönyt Acyrax 800mg 5krt päivässä nyt 5pv ajan, vielä 2pv jäljellä. Rakkuloille ei ole tapahtunut mitään, näyttää siis edelleen samalta kuin ennen lääkekuurin aloittamista. En ole ostanut niille mitään voidetta, kun en tiedä onko niistä apua. Onko kokemuksia jonkun herpesvoiteen käytöstä, nopeuttaako rakkuloiden paranemista?

Rakkulat on edelleen "auki", eli siis ei ole tullut rupea. Enkä todellakaan haluaisi että niihin tulee sitä.. Yhteen tuli aiemmin, mutta revin sen ruven pois... Joten kysyisin siis sitä, että onko joku laittanut rakkuloihin bepanthenia? Sehän uusii ihoa, ja parantaa haavoja. Itse laitoin bepanthenia heti kun huomasin rakkulat, mutta lopetin heti sen käytön, koska ajattelin että ne pitää näyttää lääkärille ennenkuin ne parantuu/muuttuu.
Nyt taas eilen illalla laitoin bepanthenia ja haavat ei ainakaan punota niin paljoa.

Jostain luin, että jollekin tuli kamalat kivut kun oli käyttäny bepanthenia, mutta olisiko kipuihin kuitenkin ollut syynä joku muu kuin bepanthen? Minusta tuntuu, että se juuri lievittäisi kipua, kun pitää ne haavat sillein "kosteina" kun ei voi tulla sitä rupea. Ajattelin että voisin vaikka kolmen päivän ajan laittaa bepanthenia ja katsoa muuttuuko tilanne parempaan vai huonompaan suuntaan. Gyne ja apteekin täti sanoi vain että ei muuta tilannetta mihinkään. Mutta kuten joku jossain keskutelussa on todennut, että aika tiettämättömän oloisia on lääkärit ja apteekin henkilökunta, niin ajattelin, että täältä saa ehkä parempia vastauksia eri näkökulmista, kun kaikilla on kuitenkin kokemusta tästä herpeksestä ja sen hoidosta.

Toivon saavani vastauksia, ja kokemuksia siitä, mikä rakkuloihin on parhaiten auttanut. Kiitos jo etukäteen!
Koo

Re: Kysymyksiä genitaaliherpeksen hoidosta

ViestiKirjoittaja rouvahoo » Pe Heinä 31, 2015 20:43

Minun mielestä kannattaa kokeilla huuliherpekseen myytäviä voiteita ja miksei myös Bepanthenia. Itse käytin vuosia sitten Zovirax-voidetta (herpes ei ole minulla vuosiin oireillut) heti kun tuli oireita ja rakkulat pysähtyivät siihen. Myös puuduttavia voiteita voi kokeilla, niihin voi pyytää lääkäriltä reseptin, mutta käsikauppatavaranakin myydään esim. Emlaa.
rouvahoo
Site Admin

Re: Kysymyksiä genitaaliherpeksen hoidosta

ViestiKirjoittaja Koo » Ma Elo 03, 2015 17:16

Kiitos vastauksesta!

Oon laittanut rakkuloihin bepanthenia päivittäin, en tiedä onko ollut mitään apua, mutta rakkuloihin ei ainakaan satu kun haavat on sen ansiosta "kosteita". Kävin tänään apteekissa, mutta jätin sen herpesvoiteen ostamatta, kun ei oo niin kamalasti tota ylimääräistä rahaa..

Kun Acyrax kuuri loppui, tuli rakkuloita tosiaan myös jalkoihin, jotka lähti aika nopeasti pois. Sit yhdessä yössä oli ilmestynyt SEITSEMÄN rakkulaa PEPPUUN! Ihan siis näkyvästi pakaralle, ja ovat ollut tosi kipeitä kun housut hankaa niihin yms. Ajattelin yksi päivä että laitan ihan normaalit pikkuhousut jalkaan, ettei farkut hankaisi rakkuloita, mutta edes normipikkarit ei rakkuloita peitä. Rakkuloita tuli myös takareisiin, joten en voi käyttää shortseja, mekkoja enkä hameita... :(

Rakkulat alkavat jo pikkuhiljaa kuivumaan, mutta tänään aloitin Acyrax kuurin, koska pelottaa että kun edelliset lähtee niin kohta tulee taas uusia. Mulla on nyt siis ollut jo neljän viikon ajan rakkuloita kokoajan, kerralla vähintään noin 7 rakkulaa.. Heti kun rupeavat paranemaan niin viereen puhkeaa neljä uutta...

Olisi pitänyt aloittaa uusi lääkekuuri heti ekan perään, mutta luulin että rakkulat lähtisivät pikkuhiljaa pois eikä uusia tulisi ihan heti.
Toivottavasti nyt vihdoin loppuisi uusien rakkuloiden tuleminen...
Koo

Paluu Yleistä keskustelua