Tämäpä oli ihana kuulla, että ihmiset ovat päässeet jatkamaan elämäänsä, taudista huolimatta! Itselläni on ollut herpes n. 2 vuotta, sain sen todennäköisesti silloisesta suhteestani, joka kesti vielä tartunnan havaitsemisen jälkeen n. 1,5 vuoden ajan. Suhteen loputtua iski sitten todellisuus aika kovaa vasten kasvoja, tai oikeastaan kun sitä nyt miettii, ei se ollutkaan todellisuus mikä iski, vaan oma katkeruudensekainen pelkoni tulevasta. Sillä suurin ongelma ei taidakaan olla muiden ihmisten reaktiot, vaan nimenomaan se, miten itsensä kantaa taudin kanssa. Mulla on nyt kai sellainen murrosvaihe menossa, että alkaa taas itsetuntoa kasaantua ja turha huoli alkaa muuttua pikkuhiljaa realistiseksi tulevaisuudesta haaveiluksi. Ison kannustavan potkun pyllylle tässä on antanut ihmiset tällä palstalla. Kun on lukenut muiden kohtaloita, niin lääkäreiden kertomat luvut taudin kantajista ovatkin saaneet inhimilliset "kasvot", vieläpä seuralliset, ystävälliset ja elämäniloiset sellaiset. Se on auttanut tajuamaan, että suurin virhe on antaa taudin pahamaineisuuden musertaa itsensä, se on kuitenkin pieni paha muiden maailman vitsauksien joukossa. Ja parhaimmillaan se voi auttaa tajuamaan, mikä elämässä todella on tärkeää, itse olen ainakin joskus syyllistynyt herpestä pienemmistäkin asioista murehtimiseen, nytpä eivät ne enää vaivaa.

Kiitos siis teille ja jakakaa muutkin iloisia tarinoitanne, niistä on todella paljon apua!