Vielä päälle vuosi sitten painiskelin itseni kanssa, koin kauheaa pettymystä itseeni ja siihen miten herpeksen sain. Ajattelin omalla kohdallani että todellakin, paha sai palkkansa vaikka ei kai sitä kukaan ansaitse. Olin varma että elämäni päättyi herpes tuomioon, tein jonkinlaista surutyötä ajatuksesta jäädä ilman uutta kumppania, uutta rakkautta..
Mutta. Maailmani muuttui tämän palstan avulla viime vuoden marraskuussa täydellisesti. Laitoin eräälle miehelle viestiä ja sain vastauksen. Voi sitä pientä onnen hetkeä, pientä pilkahdusta arjen keskelle kun tajusin että mun ei tarvitsisi kertoa vaikeaa "salaisuutta" koska kyseisellä ihmisellä se jo on.
Siirryimme heti kirjoittelemaan sähköpostia ja jo muutaman viestin jälkeen koin jotain sellaista jota en voinut edes hyvissä päiväunissa kuvitella. Ihastuin ihmiseen, hänen avoimuuteen ja rehellisyyteen ja ennen kaikkea helppouteen vaikken ikinä ollut häntä tavannut. En edes kuvaa nähnyt, vain ne muutamat mutta sitäkin odotetummat viestit sai aikaan tunteita joita koitin hillitä ja ehkä vähän jopa torpata. Eihän kukaan voisi oikeasti ihastua näkemättä, kuulematta ja haistamatta kehenkään. Mutta minä ihastuin. Ihastuin miehen tapaan kirjoittaa, hänen arvoihin ja meidän samankaltaisuuteen. Tuntematon mutta samalla kuin vanha avioparini jonka olisin tuntenut vuosia. Toinen aloitti ja toinen lopetti saman lauseen, eihän se voisi olla mahdollista. Olisiko sittenkin minulle myös sielunkumppani ja vieläpä herpes palstalta? Tätä ei uskoisi kukaan.
Ensimmäisestä viestistä meni 13 päivää kun ekan kerran juttelimme puhelimessa, oli niin hienoa kuulla ääni joka tuntui istuvan mieheen täydellisesti. Puhuimme 3.5 tuntia puhelimessa putkeen ja aika tuntui menevän siivillä, ei hiljaista hetkeä tainnut ollakaan. Oli aika huikea olo, se tunne kun puhelin soi ja parin sekunnin ajan mietit että mitä ihmettä vastaat ja minuutin päästä oli olo kuin olisi jutellut jo useamman kerran. Tunteet ja oletus toisesta vain vahvistui, sitä oli niin syvällä ihastuksessa että kävi jopa pelkäämään tulevaa tapaamista ja ajatukset vain vilisivät päässä.
Mitä jos minä en olisikaan sellainen millaisen kuvan toinen minusta oli saanut. Tai mitä jos mies ei vastaisikaan yhtään sellaista oletusta jonka minä hänestä olin piirtänyt mieleeni. Olimme kuvat saaneet kyllä toisistamme, joten hieman osasimme odottaa ulkonäöllisesti millainen deitti olisi vastassa.
20 päivää ensimmäisestä viestistä vihdoin sovimme treffit minun luokseni. Muistan vieläkin kuinka ravasin keittiön ja olohuoneen väliä. Hikoilin aivan älyttömästi ja jännitin tulevaa. Eniten kai jännitin että pitääkö toinen minusta, en niinkään että pidänkö minä hänestä. Odotin että pääsen halaamaan, se oli kaiketi se kohokohta myös. Se hetki kun auto kaartaa pihaan, sydän hakkaa niin ettei henkeä meinaa saada. Sain vissiin jotain kaottua ulos, toivottavasti. Aavistuksen hiljaisen/kaukaisen oloinen mies tulee autosta ulos, halaamme mutta halaus ei olekaan ihan sellaista kipinöiden ilotulistusta jollaisen olin mieleeni piirtänyt. Menemme luokseni ja pienen hetken on molemmilla hieman hassu olo. Mies sohvalla katsoo minua pitkään, tunnen kuinka puna vain nousee kasvoille ja ajattelin että ei ole todellista. Sellaiset tilanteet saavat minut hieman hämmilleen. Yritin kai peittää olotilaani, onnistumatta siinä. Äkkiä tulee vaan tunne päästä toisen viereen, niinpä käyn ihan viereen istumaan ja mies laittaa käden olkapäälle vaiko ihan ympärille. Huh. Se taisi olla se hetki kun jotain suurta tapahtui. Sen jälkeen suurin jännitys katosi, pystyin olemaan oma valloittava itseni ja juttu jatkui siitä mihin sähköpostissa jäi. Tunnit vaihtuivat aamuyön tunteihin lopulta kun nukahdimme ensimmäistä kertaa vierekkäin. Hetki oli vaaleanpunaisia unelmia ja täydellistä hattaraa. Voisiko sittenkin niin pienessä ajassa syvästi ihastua toiseen, kokea jotain sellaista josta vain haaveillut pitkään. Olisiko tässä vuosisadan todellinen rakkaus tarina? Kyllä.
Sitä se on edelleen.
Hyvin rakastuneita ja yhteistä elämää suunnittelemassa ja toteuttamassa. Tulevaisuus on auki meille, saimme uuden mahdollisuuden rakastaa ja tulla rakastetuksi. Totta hitossa tämä kortti on käännettävä ympäri ja elettävä täysillä. Olenhan mä nyt saanut jo jotain sellaista jota en todellakaan osannut odottaa. Täydellisen pyyteetöntä rakkautta, lämpöä ja miehen joka voi olla mun rakkauden arvoinen ja minä hänen.
Uskaltakaa unelmoida, toivoa ja etsiä sitä oikeaa. Kyllä sen huomaa kun se vastaan tulee, joskus hyvin arvaamattomasta paikasta <3