Herpes uusi viisi päivää lääkityksen loputtua!!

Kaikki genitaaliherpekseen liittyvä keskustelu (Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.)

ViestiKirjoittaja Palmu » Su Heinä 07, 2013 11:59

:D Hyvin sanoit...auringon alla mitenpäin vaan. :D
Niin gynegologini mainitsi auringon. En itse ole huomannut mitään, onko auringolla merkitystä alapäähän.
Minulle tulee joskus haava, muttei rakkulaa ja kutinaakin, mutta se on ilmeisesti taas vaihdevuosien aiheuttamaa ongelmaa. Pitäis vaan muistaa rasvata.
Herpes potuttaa -tuntuu vaan välillä kurjalta. Miten jos tapaankin ihanan miehen ja mulla tää herpes. :roll:
Palmu

ViestiKirjoittaja Marika82 » Su Heinä 07, 2013 12:12

Mä olen myös miettinyt noita e-pillereitä. Nehän on hormooneja ja yleisesti ottaen hormooni muutokset laukaisee herpestä. Lueskelin jossain vaiheessa enkun kielisiä lähteitä paljonkin aiheesta e-pillerit ja herpes. Teki mieli itsekkin kokeilla mitä tapahtuisi jos jättäisi ne pois, mutta mulla ne on määrätty toisen sairauden hoitoon, joten voisi olla kohtalokasta jättää ne pois. Eli on valittava kahdesta pahasta pienempi paha ja jatkettava näin :) Tosin estolääke toimii minulla hyvin joten nyt ei hätää. Kérro sitten miten kävi? Kyllähän pitkän e-pilleri syönnin jälkeen voi mennä vuosikin ennenkuin omat hormoonit tasaantuu?
Marika82
Marika82

ViestiKirjoittaja reilua? » Su Heinä 07, 2013 17:52

Juu kerrotaan :)
Kymmenen vuotta söin pillereitä, ja nyt eka kuukaus menossa ilman.. tuntuu et joka paikkaa (selkää/alavatsaa) koskee vuorotellen joka päivä. ja sit tää herpeskin piru! Mutta katsotaan nyt ajan kanssa..
reilua?

ViestiKirjoittaja Särkynyt Enkeli » Su Heinä 07, 2013 19:20

Itse syön e-pillereitä ja mullahan tämä todettiin tammikuussa. Sen jälkeen
on uusinut kaksi kertaa... Eli en kyllä usko ainakaan omalla kohdalla e-pillereiden
vaikuttavan asiaan... Musta tuntuu muutenkin että olen päässyt aika helpolla
tämän vaivan kanssa! Ainakin toistaiseksi :wink:
Särkynyt Enkeli

ViestiKirjoittaja Palmu » Ma Heinä 08, 2013 6:26

:D Mitä jos kokeilisi ihan positiivisella ajatuksella? Niinhän se plasebovaikutus toimii.
"Herpes ei enää vaivaa minua, se ei enää vaivaa minua." :roll:
Hormooneilla täytyy olla vaikutusta. Teillä e-pillerit,minulla vaihdevuodet. Limakalvot on rasvattava ja mitään hankaavaa ei saa olla ihan vaihdevuosienkin takia. Sen olen huomannut.
Mukavaa,kun ei tarvitse olla yksin tämän kanssa. :D
Palmu

ViestiKirjoittaja Marika82 » Ti Heinä 09, 2013 23:24

Niitähän on nykyään hormoonittomia rasvojakin genitaalialueelle. Itselleni ekat rakkulat alapäähän tuli silloin kun olin illalla laittanut hormooneja sisältävää, limakalvoja vahvistavaa rasvaa niin aamulla oli pari rakkulaa juuri rasvattuun kohtaan.
Marika82
Marika82

ViestiKirjoittaja Palmu » To Heinä 11, 2013 7:56

Itse aloin käyttämään tätä rasvaa: Physiogel A.I. creme/voide pari päivää sitten ja hyvältä tuntuu! Tuubi on 50g ja saa apteekista n. 18e. Nimenomaan creme: rasva on kehitetty hoitamaan ja helpottamaan kutina ja tulehdusoireita. Auttaa minulla ainakin.
:)
Palmu

ViestiKirjoittaja Doctor who » La Heinä 13, 2013 9:17

Kyllä se aurinko vaikuttaa vaikka se ei pääse paistamaan sinne pelialueelle :) Mekanismia en muista, mutta olisiko se ihan vaan UV-säteilyn vaikutus.

Itse kärsin toistuvista aktiivivaiheista puoli vuotta ennen kuin aluitin eston. Puolen vuoden eston aikana tauti aktivoitui kerran, mutta lievänä. Eston lopettamisen jälkeen meni kuusi kuukautta ilman mitään oireita kunnes tauti hyökkäsi todella voimakkaana päälle jälleen. Nyt on taas estolääkitys päällä eikä ongelmia.

Suosittelen siis estolääkitystä. Pieni riesa verrattuna jatkuvasti uusivaan herpekseen. Itse syön Valavir 500mg kerran päivässä.

Voiteista on tuoretta tutkimustulosta ja sen nojalla suosittelen esimerkiksi weledan vauvoille tarkoitettua sinkkivoidetta.

Tässä julkaisu aiheesta: http://www.terveyskirjasto.fi/terveyski ... i=dna00007
Doctor who

Re: Herpes uusi viisi päivää lääkityksen loputtua!!

ViestiKirjoittaja Henna » Ti Huhti 01, 2014 19:57

Mitäs sitten kun uus rakkula ilmestyy ennen ku eka lääkekuuri on ees ohi??? Ekat rakkulat käytännössä jo parantunut ja tänään huomasin uuden! :evil: Voin kirjoitella omaa tarinaani joku päivä tarkemmin, tässä vaan päällimmäinen vitutuksen aihe...
Henna

ViestiKirjoittaja Marika82 » Ke Huhti 02, 2014 21:51

Onko ensioireet? Silloin käsittääkseni ihan normaalia, että noin voi käydä ja onhan se lääkkeenkin kanssa aina hakemista alkuun, että millä annoksella pysyy poissa. Itsellä valasiclovir 500mg aamuin illoin kun ei yhdellä pysy poissa. Lääkäri kirjoitti reseptiä niin, että voin ottaa myös 3x päivässä jos oireet vaatii. Mutta ensioireita ei taida niin helpolla kuriin saada?
Marika82
Marika82

ViestiKirjoittaja Henna » To Huhti 03, 2014 20:05

Jep, ensioireista kyse vaikka ilmeisesti oonkin virusta kantanut ainakin 5 vuotta. Sain 10 päivän Valavir-kuurin, 2 tabuu päivässä. Soitin polille ja sanoivat, et koita kestää, kyllä ens viikolla helpottaa. Menkat ilmeisesti vaikutti tän jälkimmäisen haavauman ilmestymiseen, mut menkat loppu, ku haavautuma tuli kipeeks :o Vaikuttaa loputtomalta kierteeltä, vaikka pari viikkoa vasta menny. Turhauttavaa!
Henna

ViestiKirjoittaja Marika82 » To Huhti 03, 2014 22:18

Onpa ärsyttävä vastaus polilta. Joo varmasti ensiviikolla helpottaa, mutta jos lääkkkeestä ei sivuvaikutuksia niin miksei voi päästää potilasta pikkasen helpommalla ja kirjoittaa lääkettä lisää. Ihmeen nihilististä touhua!!!
Marika82
Marika82

ViestiKirjoittaja Henna » La Huhti 05, 2014 21:51

Kävin päivystyksessä ja sain uuden 10 päivän kuurin. Tää lääkäri oli nyt sitä mieltä, et jos ei nyt rauhotu, ni saisin jo estolääkityksen. Ei tätäkään oloa kyllä montaa viikkoa kestä, et toivottavasti loppuis! Sain myös Xylocain-reseptin, kun pissalla käydessä tärisin kivusta ja purin nyrkkiä ettei huuto kuuluis naapuriin asti... Ehkäpä tämä tästä vielä helpottaa :)
Henna

ViestiKirjoittaja rouvahoo » Ti Huhti 08, 2014 14:45

Tulipa kivuliaita muistoja mieleen itselle omasta ensipuhkeamisesta. Tämä tauti on jotain sellaista, että jos ei ole itse kokenut, niin saattaa suhtautua oireisiin ylimalkaisesti. Onneksi sait Xylocainia, toivottavasti se auttaa ja miksei auttaisi, se on tehokas puudute. Onneksi tauti useilla rauhoittuu vuosien varrella.
VOIMIA!
rouvahoo
Site Admin

Re:

ViestiKirjoittaja damme » Ti Touko 13, 2014 23:36

Marika82 kirjoitti:Mielinkiintoista olis tietää, mutta tuskin kukaan siihen vastausta tietää, että jos oletetaan kehon kehittävän vastustuskykyä herpekseen eli kun se on tarpeeksi pitkään niin se aktivoituu enää harvemmin kun keho "sopeutuu", niin käykö niin jos on estolääkitys päällä? Estolääkityshän estää herpeksen aktivoitumisen, niin joutuuko keho silloin etsimään keinoja sopeutumiseen?
Mutta ainahan tuossa estolääkityksessä suositellaan että pitäisi välillä kokeilla kuinka aktiivinen herpes on ilman lääkettä. Voikohjan mm ainakin naisen hedelmällisyysiän ym. hormoonivaihtelu vaikuttaa aktiivina olemiseen, koska itselläni herpes paheni vasta yli 20v iässä ja olin sitä silloin jo melkein 20vuotta sairastanut. Eli elimistö oli ainakin todella jo sopeutunut tuohon herpekseen!!! Eikä se vaivannut mua enää kuin 1-2x vuodessa. Tai sit tuli tosiaan joku homealtistus :(

Even on antivirals, your body still designs the IgG antibodies in response to the HSV and even on antivirals, it still produces them. The immune system isn't a muscle; working it hard doesn't make it stronger

Sain tällaisen vastauksen asiantuntijalta.
damme

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä keskustelua