Mulla huuliherpes 1 ja sen parannuttua alkaa poskipää punottaa ja kuumottamaan ja siitäpä sitten näppylätön mutta välillä täplikäs kuumotteleva kihelmöivä ja särkevä että tunnoton mikä lie tauti jatkuu ja leviää ympäri pään alueen ja hartioihin.Alkaa aina toispuoleisena mutta viikkojen päästä on sitten kaikkialla oiretta.
Juu saman olen huomannut ruisleivästäja toinen on rusinat.Asikloviiri on kokeiltu muutamaan otteeseen eri muodoissa voide, tabletti ja oraaliliuos mutta pahentaa oireita ja polttelua.Jostain luin että itse asikloviiri tunkeutuu soluun estäen viruksen leviämisen.. se selittäisi sen että kun voidetta on levittänyt oireet tupsahtavat laajemmalle minulla ainakin, eikö se samalla sitten sitä virustakin levitä?Muistelen että nuoruudessa se huulen rakkulointi oireili ja säteili laajemmalle jos käytti tuota voidetta.
Jossain taisi olla taulukko erilaisista ruoista ja lysiini arginiini suhteesta.
Itselläni vaikka herpeskokeet olleet positiivisia määritys tehty ja jopa vasta-aineet koholla ja rakkulastakin huulessa saatu näyte ja vieläkin arvotaan onkohan se kuitenkaan herpestä kun ei ole niitä rakkuloita!!!
Tarjottu on kaikkea muuta ihotautia, niska hartiavaivoja, mielenterveyttä yms.
Turhauttavaa ja todella kamalaa koska oireet ovat aivan järkyt ja koko yleistila menee aika heikoksi.Minulla episodit kestävät useita viikkoja ja uusi iskee ennenkuin vanhasta on kunnolla edes päästy.Nytkin tuppaa olemaan taas päällä tuolta heinäkuulta saakka.
Ei enää mitään niin kivaa tässä "mikä lie sitten" taudissa.Terveydenhuollossa ollaan aika tietämättömiä näistä jostain syystä varsinkin jos oireenkuva ei ole kuin suoraan oppikirjan esimerkkitapauksesta.
Ainoa asia millä nykyisin itsehoidan on huuleen sen tultua herpix geeli jossa sinkkioksidia ja jotain muuta.Aine muodosti ainakin minulla pienen kalvon koska töppään sitä pumpulitikunpäällä pienen määrän siihen päälle.Ennen kuin lataan uuden annoksen herpix geeliä puhdistan tietenkin ihon päältä paikan Steretsin haavapyyhkeellä niin ettei ainetta joudu suun sisään eikä muuallekkaan limakalvoille vaan vain iholle.Paranemisvaiheessa saattaa vähän kirpaista jos on aukeamassa mutta sitten kun rupi lähtee laitan vain geeliä.Kukaan ei kestäisi sitä kirvelyä minkä desinfiointiaine aiheuttaa eikä se olisi hyväksi rikkonaiselle ihollekkaan.
Joskus laitan poskipäähän sinkkipastaa on tosin hankalaa ja aika voimakasta mutta joskus helpottaa vähän.Sekoitan joskus perusvoiteeseen joskaan ei siihenkään kunnolla sekoitu joskus perusvoidetta alle ja sitten sinkkipastaa 400mg päälle hyvin ohuelti välttäen silmää yms.paikkoja.Bebanthenin ohutta voidetta olen myös käyttänyt.
Auringonvalo on itselleni myrkkyä samoin stressi, kuukautiset ja flunssat.Hampaanpoistoistakaan ei herpulani pidä saati pakkasista.
En voi ja osaa muuta neuvoa kuin plussamaitoa jossa on d-vitamiinia.Parsakaalia, vehnänalkioita, vähäkalorista makeuttamatonta vadelmakeittoa, bulgarian yugurttia johon 4 purettua gefilus kapselia joskus pieni määrä raaka rypsiöljyä nopeasti keitetyn parsakaalin päälle muuten hyvää ja ravitsevaa ruokaa, itselläni on allergioita siksi en voi kaikkea syödä.Maitorahkaa.
Jossain luki että virukset eivät myöskään pitäisi hiilihydraattipitoisesta ruoastakaan.Kerran pistin suuhuni/ rakkuloihin aina taatelisiirappia joskin se taas on tuho hammaskiilteelle.
Maksaa ja valkosipulia.