Uusiutuneen herpeksen oireet pahemmat kun ensitartunnassa

Kaikki genitaaliherpekseen liittyvä keskustelu (Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.)

Uusiutuneen herpeksen oireet pahemmat kun ensitartunnassa

ViestiKirjoittaja annieee » Ti Tammi 18, 2011 19:28

Tosiaan, täälläkin on yksi kyseisen riesan saanut.. Mulla todettiin herpes noin pari kuukautta sitten ja aika hyvin selvillä keneltä sen olen saanut. Tieto herpeksestä oli mulle täysi järkytys! Ensioireet oli ihan kamalat ja kesti noin kolme viikkoa, että oireet hävisi kokonaan. Olin kahden ensimmäisen viikon aikana todella sairas. Kävely ja istuminen oli ihan yhtä tuskaa, samoin suihkussa ja vessassa käyminen. Rakkuloita muutamia siellä täällä, enimmäkseen ehkä peräaukon läheisyydessä. Nukkuminenkaan ei onnistunut pahimpina päivinä, mutta onneksi puuduttava geeli auttoi jonkin verran unen saantia.

Tosiaan, nyt on pari kuukautta ensioireista ja ikäväkseni herpes uusiutui taas. En tiedä johtuuko se flunssasta, stressistä vai mistä.. olen vielä niin uusi "kantaja" että en tiedä mitkä asiat yleensä laukaisee herpeksen itsellä. Olen vain ihmetellyt kun joka paikassa lukee, että ensioireet ovat aina pahimmat ja seuraavat ovatkin sitten paljon lievempiä. Ei kuitenkaan tässä minun tapauksessa! Oireet alkoivat samalla tavalla kun ensitartunnassakin..sitten vain paheni. Rakkuloita tuli paljon enemmän ja musta tuntuu, että ne on vielä kipeämmät kuin viimeeksi. Kutinakin on ihan järkyttävää! Nyt alkaa onneksi jo hieman helpottamaan, mutta vielä pari päivää sitten esim. suihkussa käymistä ei voinut ajatellakkaan ja vessassa käyminen oli yhtä painajaista. En voinut tehdä oikein muuta kun maata sängyssä. Monena yönä melkein itkin kun sattui niin paljon.

Mietinkin tässä, että onko jollakin muulla uusiutunut herpes ensioireiden tavoin? Onko tämä kovinkin harvinaista?
annieee

ViestiKirjoittaja Tahiti » Pe Tammi 21, 2011 14:48

Mulla todettiin herpes n 4 kk sitten, ensioireet olivat melko tuskaiset mutta sen jälkeen oireet ovat kyllä olleet selvästi lievemmät. Eivät rajoita elämääni mitenkään, enkä aina ota edes lääkitystä (acloviria). Harmillisen usein vain tuntuu uusivan, 7 kertaa tuon 4 kk aikana :/ Olen sinkku niin ei sinänsä suuri ongelma, mutta jos näin jatkuu vielä niin haritsen estolääkityksen aloittamisen.
Tahiti

ViestiKirjoittaja Sonic » Ma Helmi 21, 2011 19:05

Minulla ensioireet olivat aika vähäiset. Pientä flunssantunnetta ja pari pientä rakkulaa. Nyt tämä uusiutui jo kolmannen kerran vajaan kahden kuukauden aikana, ja voin sanoa että tämä on ollut kaikkein pahin. Viikko oli melkoisia kipuja, ja nyt kolmannella viikolla on vieläkin arpia näkyvissä. Sain estolääkityksen ja nyt katson 2-3kk miten se tehoaa.
Sonic

ViestiKirjoittaja rouvahoo » To Touko 12, 2011 23:01

Sonic, onko estolääke tehonnut??
rouvahoo
Site Admin

Paluu Yleistä keskustelua