Elikkä täällä Briteissä on tullut toilailtua (todella fiksua maassa jossa on euroopan korkeimmat sukupuolitautitilastot, hyvä tyttö). Sainkin pari viikkoa sitten tietää että olen onnistunut nappaaman itselleni Genitaali HSV-1sen.
Sellaista kyselisinkin kun luin jostain että vain 5-10 prosenttia genitaalialueen hsv-1 tartunnoista uusiutuu (niin siis se rakkulavaihe, tiedän ettei taudista Koskaan eroon pääse). Ja mietinkin että onko ihmiset käytännössä kokeneet mitään käyttäytymis eroja tyyppien välillä, tai jos on muita herpes-joka-eksyi tapauksia niin monestikko on uusiutunut ensimmäisen episodin jälkeen?
Ja sitten se toinen juttu, kukkimisen jälkeen kauanko kannattaa odottaa ennen kuin harrastaa taas seksiä tartuntariskin minimoimiseksi?
Sain ensimmäiset oireet n.20päivää sitten, nyt ovat jo melkeen kokonaan poissa, vain pieniä punaisia laikkuja kohdissa joissa rakkulat/ruvet olivat, olenko silti edelleen hyvin tartuttava?
Mies jota deittailen (jonka kanssa päädyin sänkyyn n.3-4pvä ennen ensiepisodiani, hän väittää ettei ole ollut oireita, lääkäri sanoi että olen voinut saada sen jo aikoja sitten, ota siitä sitten selvää) haluaa edelleen seksiä kanssani (olen kertonut vaaroista ja pelotellut ja kirotessani seksielämäni pättymistä hän totesi että älä nyt, sehän on vaan pari viikkoa).
Jos en sitä häneltä saanut, en haluaisi tartuttaa, toisaalta jos sain, haluaisin tietenkin ottaa tilanteesta kaiken irti ennen kuin palaan suomeen ja vetäydyn selibaattiin ( jos jostakin logiikkani kuulostaa hassulta sanon vain etten ole katkera, on noita miehiä muutama ollut, joskus harrastanut yhden illan suhteita, i had it coming, tyhmästä päästä kärsii koko ruumis). Tulisiko olettaa että aikuinen mies tekee itse päätöken haluaako riskeerata ja tyytyä siihen? Ja kauanko tosissaan kannattaisi odottaa?
Jos kellään on mitään mielipiteitä/tietoa olisi todella kiva kuulla,
Kiitos!