Seksielämä tartunnan jälkeen

Kaikki genitaaliherpekseen liittyvä keskustelu (Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.)

Seksielämä tartunnan jälkeen

ViestiKirjoittaja Kirvely » Su Helmi 03, 2013 19:51

Hei kaikki tartunnan saaneet. Itse myös tartunnan saanut nainen ja sukuelinherpeksen kanssa yli 25v eläneenä. Te, jotka olette onnistuneet saamaan tartunnan jälkeen pysyvämmän seurustelusuhteen jossa on myös seksielämää, harrastatteko vain ja ainoastaan suojattua yhdyntää kumppanisi kanssa?

Olen ollut reilun vuoden nykyisen miehen kanssa seksisuhteessa ja olemme käyttäneet yhdynnöissä koko ajan kondomia. Olen itse herpeksen kantaja ja mieheni on puhdas enkä haluaisi hän saavan tätä viheliäistä ja varsin kivuliasta tautia.
Emme harrasta seksiä silloin kun minulla on tauti aktiivisena päällä enkä rakkulavaiheessa tosin taiden lukeutua niihin hieman onnekkaimpiin sillä edellisestä herpeksestä alkaa olla aikaa lähes vuosi.
Suhteen alussa herpes tuli useammin.
Entä te muut, toimitteko te samoin jos parterinne on puhdas eli jos yhdessä mielii olla niin kumilla mennään maailman tappiin asti.
Olen välillä miettinyt jaksaako mies loputtomiin kumin kanssa pelata mutta on kyllä selvästi sanonut ettei tautia halua. Toivon näkemyksiänne ja saa minulle vastata muutoinkin :D
Kirvely

ViestiKirjoittaja Dragonfly » Su Helmi 10, 2013 22:30

Mulla ollut ykkösversio noin 20v.
Kumppaneita ollu tartuttajan jälkeen 3 ja kun on pidempään oltu yhdessä, miehet on kyllästyneet kumien kanssa pelaamiseen. Minua ne eivät olisi haitanneet vaikka vähän kalliita ovatkin. Ja niitten kanssahan on siistimpääkin ;)
Tartuttajalle ei herpes tarttunut alapäähän eikä seuraavallekaan, mutta kahdelle suraavalle on tarttunut, kun vuosia on oltu kimpassa.
Siitä tartuttamisesta iskee ihan järjetön syyllisyys ja paha olo, mutta toisaalta he ovat sen riskin tietoisesti ottaneet.
Kun olen sitä tartuttamista tässä pohtinut, niin mulla on olleet tosi lieviä nuo myöhemmät oireet (mikä on kiva koska eka kerta oli ihan kamala), joten en kai sitten ole huomannut ajoissa että se on tuloillaan, tai sitten on oltu liian malttamattomia eikä ole odoteltu tarpeeksi kauan oireitten jälkeen?

Kenellekään ei muuten virus ole loikannut huuleen tai muuallekaan.
Itse olen sen kerran saanut sormeeni, kun itseä on pakko aktiivivaiheessakin koskea, mutta se ei ole ikinä uusinut... Sormessa on varmaan ollut haava tms

Sitäkin olen tässä pohtinut et jos mulla on ykköstyypi ja uudella partnerilla kakkonen, tuleeko sit rakkulat aina tuplana? Pitäisikö käyttää kumia jos on eri herpekset?
Voi tätä elämää....

Toivottavasti kevään mittaan löytyy jotain muutakin, mukavampaa ajateltavaa kuin nämä asiat.
Dragonfly

Näin täällä

ViestiKirjoittaja villihanhi » La Helmi 23, 2013 10:47

Lainaan itseäni toisesta ketjusta, johon tämä vastaus sopii just yhtä hyvin;

Itselläni on ollut virus jo viitisentoista vuotta ja olen ollut tekemisissä aiheesta alan ammattilaisten kanssa ihan oman työnikin puolesta, en pelkästään asiakkaan ominaisuudessa. Oireettomasta tartunnasta on käyty täälläkin keskustelua useammassakin narussa, mutta olen antanut itseni ymmärtää että sellaista asiaa ei oikeasti ole kuin oireeton tartunta ja omat kokemukseni tukevat tätä väitettä. Eräs pitkän uran tehnyt infektiolääkäri jolla oli jonkinlaisia 'tutkimusmeriittejä' virustutkimusten puolella, sanoi että virus tarttuu vain aktivoiduttuaan mutta joillakin sekundääri-infektion oireet voivat olla niin lieviä etteivät asianomaiset välttämättä huomaa niitä. Itselläni oireet alkavat selkeällä kutinan tyyppisellä tunteella jo tunteja ennen fyysistä rakkulavaihetta. Oireet ovat niin selvät että niihin herää jopa yöllä, mutta varsinaisena kipuna se ei ilmene.
Olen seurustellut sekä virusta kantavien että terveiden naisten kanssa itse viruksen saatuani ja harrastanut seksiä ilman kondomia kaikissa suhteissani tartuttamatta ketään. Genitaaliviruksen kantajat eivät ole saaneet suun alueen infektiota eivätkä terveet ole saaneet virusta kumpaankaan päähän. Infektion ollessa joko itselläni tai kumppanillani aktiivisena seksiä ei ole harrastettu kuin suojattuna, terveiden kanssa olen odottanut että infektio menee ohi, käytännössä noin viikon verran keskimäärin.
villihanhi

Paluu Yleistä keskustelua