Tartunnan tuskaa

Kaikki genitaaliherpekseen liittyvä keskustelu (Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.)

Tartunnan tuskaa

ViestiKirjoittaja Takkutukka » Su Maalis 17, 2013 19:23

Hei, täällä taas yksi tuore tartunnan saanut. Lueskelin monta tuntia aiempia keskusteluja ja huomasin, että minun tilanteeni taitaa olla hieman tavallisesta poikkeava.
Eilisen ihmettelin olotilaani, kun jalkoväli tuntui melkoisen aralta. Laitoin tuntemukset vain pari päivää kestäneen flunssan ja kuumeen piikkiin. Illalla aloin peiliä apunakäyttäen kuitenkin tutkimaan tilannetta ja järkytyin. Turvotusta, rupea ja arpea. Illalla äidille itkin tilannetta ja seuraavana päivänä eli tänään läksimme päivystykseen vain pahentuneen kivun kera. Lääkäri sitten totesi sen olevan herpestä (en nyt muista mitä lajia) ja onnekseni kuume liittyi vain flunssaan. Vasta kotona netistä kokemuksia selatessani tajusin todella tilanteen kamaluuden. Tämä vaiva seuraa mukanani hautaan saakka. Ja mikä inhottavampaa, olen 16 kesäinen neitsyt. Minulla ei ole takanani ainuttakaan seurustelusuhdetta. En kylläkään koe kumppanin löytymisen olevan kynnyskysymys tulevaisuudessa. Ennemmin ahdistun siitä, minkä vaivan tämä uusi asukki kehossani tuottaa. Mahdottoman epäsäännölliset kuukautisetkin ovat aiheuttaneet melko lailla päänvaivaa niin entä sitten virusperäinen sukupuolitauti, jonka kivut ovat saaneet kävelemisen ja istumisen tuskallisiksi?
Olen kyllä niin iloinen, että löysin tämän palstan. Suomi24 ja plazan keskustelut saivat olon vain entistä masentuneemmaksi..
Haluaisinkin siis kuulla onko täällä muita neitsyenä tartunnan saaneita?
Onko sinkin ja b-vitamiinin syömisestä todella apua toistumisvälin pidentämiseen? Muita kepulikonsteja? Viiden päivän lääkekuurin jo sainkin.. Onko niiden aiheuttamat sivuvaikutukset: pahoinvoinnit, oksentelu ja ripulointi miten yleisiä?
Lisäksi ihan yleisiä tuntemuksia ja kokemuksia. Etenkin niitä positiivisia sellaisia kaivattaisiin!
Takkutukka

ViestiKirjoittaja tepitepi » Su Maalis 17, 2013 19:29

Täällä foorumilla on jonkun ikäisesi tytön kertomus. Oli saanut käsittääkseen omasta huulestaan HSV1:n. En nyt löydä kirjoitusta. Ja yksi aktiivisimmista kirjoittelijoista on sairastanut tätä ihan lapsesta saakka. En ole kuullut, että kenelläkään olisi tullut ikinä minkäänlaisia sivuvaikutuksia asikloviirista tai valasikloviirista, älä huolehdi siitä. Flunssahan helposti laukaisee herpeksen, joten en huolestuisi myöskään siitä, että sinulla uusisi jatkuvasti. Ihmekonsteja löytyy laktritsijuuresta kookosöljyyn, enpä sitten tiedä onko missään perää, mutta ei plaseboista haittakaan ole, kun stressihän aiheuttaa uusiutumista...
tepitepi

ViestiKirjoittaja tiikeri2 » Ma Maalis 18, 2013 11:02

Hei. Otat aika raskaasti kyseisen vaivan mikä onkin ymmärrettävää . Itselläni on ollut tuo vaiva jo toistakymmentä vuotta . Nykyään se ilmaisee olemassaolostaan tosi harvoin . Voi mennä 2-3 vuottakin ilman mitään oireita mutta stressi tai kevätauringonpaiste voivat laukaista sen päälle . Tosin mulla on aina lääke-erä valmiina kaapissa ja aloitan kuurin heti kun tunnen että alaraaja tai alapää alkaa kipeytyä ja se yleensä estää herpeksen puhkeamisen . En osaa sanoa onko naisella ilkeämpi tuo vaiva mutta itselleni siitä ei ole mitään sen suurempaa ongelmaa. Haittoja on että joutuu käyttämään kondomia jos meinaa olla sukupuolisessa kanssakäymisessä , niin ja se että kyllähän orastava suhde on kaatunut siihen kun kertoi toiselle herpeksestä . Itselläni noi oireet myös on harventunu vuosi vuodelta ja jos tulee niin kestää noin viikon . Hei ei se maailma tähän kaadu toi on kuitenkin pikkuvaiva , tosin harmillinen .
Tiikeri
tiikeri2

ViestiKirjoittaja Takkutukka » Ma Maalis 18, 2013 12:53

Juu niin mä olen pyrkinyt ajattelemaan, ei se maailma pikku virukseen kaadu! Tämän hetkinen olotila vain tuntuu niin ylitsepääsemättömän kamalalta.. Missään asennossa et voi olla niin, ettei sattuisi. Miksi juuri minä sairastuin? No, olempahan taas yhtä kokemusta rikkaampi ja kyllä tämä kieltämättä saa arvostamaan terveyttä. Sitä odotellessa! :)
Takkutukka

ViestiKirjoittaja Kurpitsa » Ti Maalis 19, 2013 19:17

Juuri noin takkutukka! Minua on ainakin auttanut muihin asioihin keskittyminen, jos herpes meinaa alkaa vaivata ajatuksia liiaksi. Kuten toiset jo kirjoittivatkin, estolääkitys on upea asia jos tauti meinaa usein uusia. Itsellä ainakin kipuilu on sen verran pahaa, ettei kuntoilu ja treenaaminen oikein onnistu joten kuuria aina päälle jos vaan siltä tuntuu - pitää elämän normaalina :) Paljon tsemppiä! (Ne kivut menevät ohitse, ikävä kyllä tuntuu että joskus liian hitaasti...)
Kurpitsa

ViestiKirjoittaja Marika82 » To Maalis 21, 2013 22:54

http://p4.foorumi.info/hsv/viewtopic.php?t=214
Tuossa on tuo kirjoitus, jossa myös neitsyt saanut tartunnan, jos et vielä itse sattunut siihen törmäämään kun olet lueskellut näitä tekstejä :)
Marika82
Marika82

Paluu Yleistä keskustelua