Parhaat keinot oireiden helpotukseen?

Kaikki genitaaliherpekseen liittyvä keskustelu (Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.)

Parhaat keinot oireiden helpotukseen?

ViestiKirjoittaja Tuulis84 » Ti Huhti 23, 2013 21:56

Hyviä vinkkejä kiitos.. Lääkäriajan sain vasta sunnuntaille, mutta selvä tapaus tämä on. Kai olen kantanut tätä oireettomana, tai tartunta on ollut tosi vähäoireinen, koska mitään yleisoireita ei ole(kuumetta, turvonneita imusolmukkeita tms), vaan karmivat toispuoleiset rakkulat ja pari isompaa haavaumaa.Zoviraxia ja bepanthenia olen laittanut, mutta rakkuloita pukkaa kokoajan lisää.
Tuulis84

ViestiKirjoittaja Marika82 » Ti Huhti 23, 2013 22:14

Kerroitko oireesi? Mä olen kuullut ainakin neuvottavan, että älä jää odottamaan kun oireet voivat ensitartunnassa pahentua huomattavasti vielä 5päivän alkuoireidenkin jälkeen.Turhaan kärsit kivun ja "myrkytät" mielesi kovilla kokemuksilla. Mene päivystysajalle tai soita yksityiselle gynelle. Yksityisellä käynti maksaa n.80e mutta pieni hinta siitä, että saa avun nopeasti!
Marika82
Marika82

ViestiKirjoittaja tepitepi » Ke Huhti 24, 2013 0:27

Ja jos Helsingissä (tai lähellä) asut, niin voit kävellä heti huomen aamusta sukupuolitautien poliklinikalle Meilahdessa ja saat nopeasti asiantuntevaa apua. Eipä kannata odotella sunnuntaihin joka tapauksessa, onhan noita muitakin päivystyksiä. Melkein hävettää lukea näitä oirekuvauksia, kun itsellä on aina ollut vain 1-2 finniin verrattavaa näppylää, joista tulevat haavat näyttävät vain puristetuilta finneiltä. Ne eivät kutise eivätkä kirvele.
tepitepi

ViestiKirjoittaja Tuulis84 » Ke Huhti 24, 2013 10:22

Yksityiselle olen menossa. Julkisista terveydenhuoltopalveluista ei ole mitään positiivista sanottavaa, joten sinne en mene..
Rakkulat on yönaikana lopultaki helpottaneet, isompi haavauma enää paha.
Tuulis84

ViestiKirjoittaja tepitepi » Ke Huhti 24, 2013 11:21

Tuulis84 kirjoitti:Yksityiselle olen menossa. Julkisista terveydenhuoltopalveluista ei ole mitään positiivista sanottavaa, joten sinne en mene..
Rakkulat on yönaikana lopultaki helpottaneet, isompi haavauma enää paha.

En minäkään julkisia muuten käytä, mutta sukupuolitautiklinikan lääkäreiden asiantuntemus on aivan omaa luokkaansa. He hoitavat pelkästään sukupuolitauteja kymmeniä päivässä. Yksityisellä erikoislääkärit ovat samalla myös ihotautilääkäreitä ja hoitavat pääosin niitä ihotauteja. Tärkeintä olisi nyt saada se viljely vielä, kun sinulla rakkuloita ja lääkekuuri mahdollisimman pian. Ne hoituvat päivitystyksessäkin, oli se sitten yksityinen tai julkinen. Ei ole mitään järkeä odottaa sunnuntaihin. Silloin tuskin on enää lääkkeistä hyötyä tai testaaminen mahdollista ja sitten saat aina olla pienessä epävarmuudessa onko sinulla herpes vai ei...
tepitepi

ViestiKirjoittaja Tuulis84 » Ke Huhti 24, 2013 13:26

Terveyskeskuksen kanta on, että sukupuolitautiepäily ei ole päivystysasia, soita kuukauden ensimmäisenä maanantaina kahdeksan ja yhdeksän välillä niin voit saada lääkäriajan. Mitään sukupuolitautipäivystystä ei ruuhkasuomen ulkopuolella ole :/
Tuulis84

ViestiKirjoittaja tepitepi » Ke Huhti 24, 2013 15:21

Tuulis84 kirjoitti:Terveyskeskuksen kanta on, että sukupuolitautiepäily ei ole päivystysasia, soita kuukauden ensimmäisenä maanantaina kahdeksan ja yhdeksän välillä niin voit saada lääkäriajan. Mitään sukupuolitautipäivystystä ei ruuhkasuomen ulkopuolella ole :/

Kuulostaa huonolta vitsiltä. Jos herpeksen kanssa ei mene päivystykseen, niin ei sitä paljon enää testailla sitten seuraavan kuun ensimmäisenä maanantaina. Ja jossain tippurissa virtsaaminen voi sattua niin paljon, että taju menee. Ja ex-tyttöystävällä herpes aiheutti virtsaummen ja piti laittaa kestokatetri viikoksi. Ilman hoitoahan siinä olisi voinut helposti virtsarakko revetä ja aiheuttaa jopa kuoleman. Ja eihän sinulla ole edes enää mikään epäily. Eihän haavaumat sukupuolialueella ole mitään pikku juttuja. Niihin joka tapauksessa pitäisi saada esim Fucidinia estämään bakteeritulehdukset. Sitä ei saa ilman reseptiä. Ilman reseptiä saat sellaista voidetta kuin Pimafucort, joka ehkäisee bakteeri- ja hiivatulehduksia haavoissa ja ruvissa. Sitä sain ekalta lääkäriltä ja olen käyttänyt mieluummin kuin Fucidinia, koska itse olen herkkä saamaan hiivaa... Suosittelen hakemaan tuota voidetta, koska itsellä tuli ekalla kerralla joku bakteeritulehdus ja haavat muuttuivat vihreiksi. (Onneksi oli vain 2 minimaalista haavaa, mutta sinulla voi olla paljon ikävämpää)

:edit:

Mites sitten, jos saikkua tarvii eikä ole työterveydenhuoltoa? Odotellaan seuraavaa kuukautta? Kyllähän nuolla oireilla saisit varmasti saikkua nimittäin, tiedän kokemuksesta.
tepitepi

ViestiKirjoittaja Tuulis84 » Ke Huhti 24, 2013 18:37

En tiedä miten kävis, jos pitäis vielä sairaslomaaki saada. Ei tämä työntekoa estä kun en ole aikuisviihdealalla.
Nyt pukkas sitten suuhun aftoja. Onkohan ne tämän kans tekemisissä? Googlella löysin jotain yhteyksiä asian suhteen.
Tuulis84

ViestiKirjoittaja tepitepi » Ke Huhti 24, 2013 19:14

Tuulis84 kirjoitti:En tiedä miten kävis, jos pitäis vielä sairaslomaaki saada. Ei tämä työntekoa estä kun en ole aikuisviihdealalla.
Nyt pukkas sitten suuhun aftoja. Onkohan ne tämän kans tekemisissä? Googlella löysin jotain yhteyksiä asian suhteen.

Naispuolinen tuttu sai ainakin viikon saikkua, koska naisilla rakkuloiden sijainti on sellainen, että istuminen voi helposti tehdä kipeää. Myös kävely saattaa hiertää pahasti ja hiki ja tiukat vaatteet eivät tee hyvää haavoille. Ei tarvitse olla aikuisviihdealalla, että vaikeuttaisi töitä...

No jos sulla on sama virus myös suun alueella, niin helposti aktivoituvat samanaikaisesti. Suun sisällä rakkulat puhkeavat todella nopeasti ja suussa haavoihin tulee helposti aftoja. Itsellä tulee myös aftoja suuhun, erityseisesti alahuulen ja ikenen väliin. Onneksi ei näkyvälle paikalle ole ikinä tullut rakkuloita...
tepitepi

ViestiKirjoittaja Marika82 » Ke Huhti 24, 2013 21:32

Kyllähän sitä aikuinen ihminen kroppansa tietää, että milloin on lääkäriin päästävä. Eihän herpes tosiaan ole asia jonka kanssa on pakko mennä lääkäriin jos siltä tuntuu että asian osaa ottaa oikein ja rauhassa muutenkin. Kannattaa tosiaan kyllä seurailla ettei pääse tulehtumaan ja jos jostain syystä alkaa tulla kipua enemmän niin sitten kannattaa kyllä mennä reipasta rytmiä sinne lääkäriin :) Itsekin asun syrjässä eikä täällä ole mitään sukupuolitauti poleja ihan nurkalla, mutta isompien kaupunkien yksityisiltä gyneiltä on aina saanut ajan samalle tai seuraavalle päivälle kun on sinnikkäästi soitellut 3-5 kaupungin vastaanotot läpi :) Lähinnä itsellä on kiire tullut monesti pirun ärhäkän hiivan takia.
Marika82
Marika82

ViestiKirjoittaja Tuulis84 » To Huhti 25, 2013 9:56

Juu tarkistin kyllä kaupunginkin gyneajat, mutta lähin aika oli silti sunnuntai.
Uusia rakkuloita pukkaa sitämukaan kun vanhemmat alkaa parantua. Rupia ei ole mihinkään vieläkään tullut.
Onko kukaan kokeillut poppakonsteja, hunajaa, suolahaudetta tai soodarasvaa?
Tuulis84

ViestiKirjoittaja tepitepi » To Huhti 25, 2013 12:39

Tuulis84 kirjoitti:Juu tarkistin kyllä kaupunginkin gyneajat, mutta lähin aika oli silti sunnuntai.
Uusia rakkuloita pukkaa sitämukaan kun vanhemmat alkaa parantua. Rupia ei ole mihinkään vieläkään tullut.
Onko kukaan kokeillut poppakonsteja, hunajaa, suolahaudetta tai soodarasvaa?

Hunajaa täällä oli joku käyttänyt. Kookosöljystä ja laktritsijuuresta(?) myös lukenut. Ei rupeudu? Miltä parantuneet rakkulat/haavat näyttävät?
tepitepi

ViestiKirjoittaja Tuulis84 » La Huhti 27, 2013 11:33

Sellaisia tyhjiä kuivia kuoppia. Rupia ei edelleenkään näy ja uusia rakkuloitakin on tullu, mutta ne ei ole isoja ja kipeitä, niinkuin aiemmat. Viikonpäästä olisi reissuun lähtö, pitäisi saada nämä pois siihen mennessä.. Huomenna sitten tuomiolle.
Tuulis84

ViestiKirjoittaja damme » La Huhti 27, 2013 12:42

Moikka. Mulla alkoi tämän viikon tiistai iltana oireet ja otin samantien valtrex 500mg, perjantai aamuun mennessä oli kaikki poissa. Hyvin toimi siis. Se oli mun eka kokemus Valtrexin käytöstä. Otin aamulla yhden ja illalla yhden. Nyt en enää syö lääkettä kun on oireet poissa. Pyrin kuitenkin elämään terveellisesti ja syön extra vitamiineja kuten D3 ja C-vit, lysiiniä 3000mg/pvä ja pientä treeniä.Toimii mulle.
damme

ViestiKirjoittaja Tuulis84 » Su Huhti 28, 2013 11:55

lääkärissä käyty ja asialle saatu varmuus. zovirax-resepti taskussa. lääkäri vain sano että ei se ole vakavaa eikä se tästä pahemmaksi voi enää mennä..
Tuulis84

Seuraava

Paluu Yleistä keskustelua