Herpesoireet tai jotakin aivan muuta..

Kaikki genitaaliherpekseen liittyvä keskustelu (Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.)

Onko sinulla samoja oireita?

Kyllä
0
Ei ääniä
Ei
4
100%
Ei ole, mutta olen kuullut niistä
0
Ei ääniä

Ääniä yhteensä : 4

Herpesoireet tai jotakin aivan muuta..

ViestiKirjoittaja lintsiina » La Kesä 08, 2013 20:36

Olen uusi täällä, mutta pieni intro ennen varsinaiseen aiheeseen siirtymistä. En ollut käynyt ennen viime syksyä sukupuolitesteissä seksielämän alkamisesta huolimatta. Herpekseni "aktivoitui" viime syksynä todella kipeänä alapääoireiluna ja lopulta minun oli pakko mennä testeihin, kun virtsaaminen teki niin kipeää ja paikat olivatkin ilkeännäköiset. Testit näyttivätkin positiivista herpestartuntaa ja sain pariin kolmeen Valvir -pakkaukseen reseptin. Kuitenkaan en syönyt lääkkeitä kuin vain heti testitulosten ja lääkkeiden oston jälkeen. Alapää on voinut varsin hyvin ottaen huomioon mitä se pahimmillaan voisi olla. Kuukautisten aikana saattaa joskus harvoin ilmestyä patteja, joiden aikana saa olla hieman varovaisempi sheivailun jne suhteen.

Nyt kuitenkin olen kärsinyt jo talvesta asti ihan muista oireista. Eli käteni kuivuivat pahasti talvella ja vuodenvaihteesta asti minulla onkin vasemman käden sormivälit olleet ruvella, jotka kutisevat todella paljon. Ihan tavallinen Nivean kosteusvoide auttaa hieman kuivuuteen ja ei kirvele niin pahasti ruvissa. Kuitenkin sormienvälit kutisevat niin pahasti, että olen raapinut ne verille ja vaiva ei meinaa parantua. Olen hannaillut lääkäriin menoa, koska nettilähteiden mukaan herpeksen aiheuttamat oireet tulisi parantua ittekseen ja lääkkeistä on lähinnä placebon kaltaista hyötyä. Minulla on kyllä vielä yksi lähes käyttämätön Fucidin kaapissa, joten olen miettinyt pitäisikö minun sitä käyttää. Kuitenkin olen aika huono noiden rasvojen kanssa ja joudun pesemään käsiäni usein.

Käsioireiden lisäksi minulla on molempien sieraimen limakalvot ruvella ja tahdon raapia niistäkin ruvet irti. Tämäkin vaiva alkoi samoihin aikoihin käsiongelmien kanssa. Herpestä sairastava poikaystävänikin kärsii noista nenävaivoista, mutta muuten on hyvinkin oireeton.

Onko teillä omakohtasia kokemuksia johtuuko tämä herpeksestä, mikä voisi auttaa ja pääseekö näistä koskaan eroon.. :( Olen epätoivoinen..
lintsiina

ViestiKirjoittaja Marika82 » La Kesä 08, 2013 20:59

Miksi oletat sormienvälivaivan olevan herpestä? Onhan tuo mm. tyypillisen atooppisen ihottuman paikka ja oireetkin sopii siihe limakalvojen kuivuudesta lähtien. A-vitamiinitippoja nenuun ja hydrokortisonia käsiin. Jos ei taltu niin lekurille :) Itselläni joskus hävisi atopia oireet kun aloin huolehtimaan hyvien rasvojen saannista ravinnossa. Tosin nenäkuivaa vieläkin kun tämä nykyisen asunnon ilma on niin kuiva. Onneksi satuin kerran valittamaan atopiastani ihotautilääkärille kun kävin herpeksen takia. Sain kuulla protopic voiteesta joka on paljon tehokkaampi kuin kortisonivoide ja oireet pysyy poissa eikä vain häviä siksi aikaa kun jaksaa rasvata ;) kortisoni on kuulemma vähän vanhentunut voide atopian hoidossa.

Ja tervetuloa!! kiva kun tulee uusia kirjoittajia ;)
Marika82
Marika82

ViestiKirjoittaja lintsiina » Su Kesä 09, 2013 10:57

No ajattelin tämän johtuvan herpeksestä, koska olen ollut muuten hyvin oireeton ja vaivat tuntuu vain jatkuvan, jatkuvan koko ajan.. Helppohan se on syyttää jo olemassaolevaa tautia :) Herpestä epäilin sen takia myös, koska käsissä on punasia pieniä näppyjä, joista raapimisen takia on tullut nyt ihan märkiviä pieniä haavoja. Lääkärillä kävin jo nenän takia aiemmin ja silloin sainkin A-vitamiinitippoja ja nenän haava parani ajan kuluessa.

En ole kärsinyt atooppisesta ihottumasta aiemmin, mutta voihan se olla hyvin mahdollista. Käden kanssa on ikävä elää, kun kutina vastaa ihan syyhyä :( Olen nyt pitkään sinnitellyt sen kanssa, mutta ehkä minäkin kokeilen tuota voidetta ja katson josko pääsisin tästä eroon.

Kiitoksia nopeasta vastauksestasi:)
lintsiina

ViestiKirjoittaja NeitiPelargonia » Ti Kesä 11, 2013 14:09

Olen kuullut atoopikoilta, että ei siihen ihoon kyllä mikään Nivea sovi.. Niveassa on hajusteita ja muita lisämömmöjä, joista iho vain ärhäköityy.. Mielummin joku hajusteeton perusvoide, aloe vera-voiteista on kuulemma myös apua.

Hmm, herpes kädessä ei kuulosta kovin normisetiltä, mutta itse en kyllä asiaa miettis yhtään vaan lampsisin ihotautilääkärille ja kysyisin missä on vika. Turhaa energiaa kuluttaa moiseen miettimiseen, kun ei tässä mitään omanelämän asiantuntijoita olla kuitenkaan :P
NeitiPelargonia

ViestiKirjoittaja Marika82 » Ti Kesä 11, 2013 16:21

just tarkastin niin on yli 2500 erilaista ihotautia....niin olis se nyt kumma jos herpestä kantavalla ei muuta voisi olla samaan aikaan kuin herpestä ;)
Marika82
Marika82

Paluu Yleistä keskustelua