Kiitokset sinulle Marika kun vastasit!

Itselläni heräsi taas pintaan tämä aihe herpeksen tarttuvuudesta, kun meillä vieraili vanha ystäväni jolle kerroin asiasta nytten. Hän ihmetteli heti, että mistä olet semmoisen saanut? Selittelin että mistäpä tuon tietää... Useampaan kertaan hän meillä ollessaa otti asian puheeksi ja mulle tulikin sellainen olo, että taitaa vähän häiritä. Tietenkin kun ei ole omakohtaista kokemusta hänellä ole asiasta, niin varmaan pelkäsi että tartutan hänetkin ja hänen lapset jotka oli myös kylässä. Hän kysyi multa että "onko ikinä käynyt niin, että kun olet joillekkin ystävillesi kertonut herpeksestäsi, ettei he uskalla tulla kotiisi käymään?" Minä jäin ihan monttu auki kuuntelemaan ja ajattelin mielessäni että "häh? Ei tää mikään HIV ole!" Naurahdin hänelle vain, että "no ei todellakaan!!"

Saunassa käydessämme porukalla (ihmettelin että uskalsi mun kanssa saunomaan

) Hän ei uskaltanut istua edes penkille suihkuvuoroa odotellessa...mulle ainakin tuli ihan sellanen olo tai sitten vain kuvittelin!
Tietty kun asioista ei tiedä niin pelkää turhaankin ja on epäileväinen! Mua tää herpes on kyllä opettanut olemaan suvaitsevaisempi ja tajuamaan sen että kukaan ei täältä lähe ilman jotakin sairautta mukanaan! Toki tietoisesti ei ihan kaikkee kannata kerätä

Itselläni herpes on oireillut ainakin 6 vuoden ajan ja kokoajan mennyt helpompaan suuntaan
Tulihan taas pulistua

mutta tänne on vaan niin mukava käydä purkamassa mieltänsä! Saa niin paljon vertaistukea!