Parisen vuotta sitten sain ensimmäiset herpesoireet alapäähäni ja paniikki oli valtava. Sain tartunnan mitä todennäköisimmin mieheltäni, jolla on huuliherpes. Mieheni on ensimmäinen ja ainoa kumppanini. Olemme olleet nyt 4 vuotta yhdessä, josta osa on ollut alamäkeä ja vähän parempaakin, mutta tartunnan aikoihin aikalailla alamäkeä. Olin jo aikeissa pistää välimme poikki, kun oireet alkoivat. Mieheni suhtautui asiaan tukien, mutta se ei poistanu kalvavaa tietoutta siitä, etten koe jakavani nykyisen miehen kanssa loppuelämää. Olen muutenkin vanhoillinen periaatteiltani, etten aloita suhdetta ennen kuin tiedän sen voivan kestää, joten jo pelkkä ajatus erosta oli hirveä... Mutta se ei voita tätä tunnetta, kun herpeksestä on tullut vihkisormus, joka pakottaa minut jäämään pelosta ja häpeästä lamaantuneena suhteeseemme.
Tunnen tukehtuvani suhteeseen. En ole vaivannut miestäni angsteillani akuutin tartuntavaiheen jälkeen, mutta kauna sisälläni muuttuu vain mustemmaksi. Olen vihainen miehelleni tartunnasta, vihainen itselleni ja vaikka maailmalle paremman vastustajan puutteessa. Jossittelen ja märehdin viikoittain: "jos olisin vain sanonut ei silloin" tms tms... Ei niin ettäkö hän olisi täys paska mieheksi, arvomme vain ovat aivan toisilta sfääreiltä. Oikeastaan olen halunnut erota jo 2 vuotta, mutta pelko tulevaisuudesta ja parisuhteettomuudesta on niin ahdistavia, etten uskalla lähteä. Tiedän ettei tämä ole reilua meistä kummallekaan, mutta kuinka uskoa parempaankaan? Paitsi että ero itsessään on vakava asia minulle on myös tämä tartunta, joka ainakin tulee seuraamaan tuleviin suhteisiin, jos niitä on edes tulossa...
Onko kenelläkään kokemusta tällaisesta tilanteesta? Ja kuinka voin ikinä antaa itseni ihastua keneenkään, kun en voi enää tarjota sitä puhtautta, jonka menin uhraamaan sitä arvostamattomalle miehelle? Jakakaa pliide positiivisuutta elämään... Tällä keskustelupalstalla kun sitä vaikutti vielä olevan...