Kirjoittaja NeitiPelargonia » Ke Touko 29, 2013 0:43
Täältähän löytyi mielenkiintoinen keskustelu! Ei kai tullut lähtöpasseja?
Mulla on tapana aina vuotuisella gynekologi-käynnillä pyytää e-pilleri-reseptin lisäksi päivitys tuohon valasiclorvir-kuuriin (Valtrex tai vastaava) ihan vaan varoiksi. Aina on sitten vuoden voimassa oleva lappunen takataskussa, jos sattuu, että oireet ilmaantuu. Tai voi jopa hakea paketin ihan kotiinkin odottelemaan. Tärkeintä kuitenkin olis, että sais kuurin aloitettua hetimiten oireiden alkamisesta - joskus jos on tulossa tärkeetä reissua ja on ehkä vähän sen vuoksi stressiäkin, on hyvä aloittaa etukäteen "ennaltaehkäisevä kuuri". Varmistaa sillä sitten, ettei puhkea juuri väärällä hetkellä.
Ite kerroinkin toisaalla jo, että oireita mulla on tosi vähän. Ja jos tulee, sivelen enteileviin rakkulakohtiin valasiclovir-pohjaista voidetta ja yleensä ne vetäytyy sitten heti poiskin. Kaikenkaikkiaan mulla on ihan muutama paikka mihin niitä yleensäkään tulee, eikä koskaan ole ollut vaikeuksia pärjätä tilanteessa, kun herpes on aktiivinen. Voin käyttää normivaatteita, tehdä normaalijuttuja. Ehkä en lähtis tekemään 50km fillarilenkkiä, mutta juoksemassa kyllä oon käyny.
Itse uskon, että tän taudin kanssa pärjää loistavasti kun vaan on nopeet hoksottimet ja osaa omaa kehoaan kuunnella.