tietämätön kirjoitti:Onko kenelläkään tullut kainalon vierestä olevat imusolmukkeet aina kipeiksi ku herpes puhkeaa? Minulle ilmestyy useasti peräaukon lähelle (iholle) ja nivusiin kipeitä näppylöitä (yleensä toispuoleisesti) näppylät kumminkin häviävät ilman haavaumaa ja rupea. Kysymykseni kuuluukin, että tuleeko herpesnäppylästä aina haava ja sen jälkeen rupi vai voiko näppylä vain laskea muutaman päivän jälkeen?
tepitepi kirjoitti:tietämätön kirjoitti:Onko kenelläkään tullut kainalon vierestä olevat imusolmukkeet aina kipeiksi ku herpes puhkeaa? Minulle ilmestyy useasti peräaukon lähelle (iholle) ja nivusiin kipeitä näppylöitä (yleensä toispuoleisesti) näppylät kumminkin häviävät ilman haavaumaa ja rupea. Kysymykseni kuuluukin, että tuleeko herpesnäppylästä aina haava ja sen jälkeen rupi vai voiko näppylä vain laskea muutaman päivän jälkeen?
Voi ehdottomasti hävitä ilman haavaa ja/tai rupea. Syötkö estolääkitystä tai oletko syönyt kuureja näihin oireisiin? Jos lääkkeet olet alottanut ajoissa tai syöt estolääkitystä, niin kuulostaa oikealta. Jos et ole lääkkeitä ottanut ollenkaan, niin vähän oudompaa.
Marika82 kirjoitti:Onko lääkäri todennut sinulle herpeksen? Vai onko se oma olettamuksesi? Onhan herpestä monenlaista, mutta tyypillisesti voi olla "hajanäppyjä" mutta sitten myös useimmiten semmoisia "rykelmiä". Kun punoittava, kutiseva, tykyttävä paukuralla oleva näppylä on tullut niin aika nopealla aikataululla siihen syntyy visvaa erittävä kellertävä päällinen. Herpes voi varsinkin uusiutuessaan ilmaantua vaikka ihan muutaman tunnin pieninä oireina ja vetäytyä pois. Siksi tartuntoja tulee "oireettomilta" kun oireet on niin pieniä ettei huomata. Mutta täällä ei olla lääkäreitä eikä tarpeeksi viisaita neuvomaan, joten käy ihmeessä lääkärissä jos et ole saanut näppylöillesi diagnoosia. ihosairauksia on niin monia satoja että ei aina voi olettaa herpekseksi.
Itsellä ainakin tulee näppylöitä jo kesä helteellä urheillessa ns. "hikinäppyliä", mutta siihen ei kuulu imusolmukkeiden turpoaminen
tietämätön kirjoitti:Näppylöissä ei ole myöskään mitään keltaista päällistä. Ja eikö herpeksessä yleensä se näppylä ole selvästi vesirakkula eikä kova näppylä?
OldTown kirjoitti:Olen Marikan kanssa aivan samaa mieltä.
Kannattaa tosiaan mennä lääkäriin. Varaat ajan ihan vaikka yksityiseltä ihotautilääkäriltä ja selität tilanteen. Ja kannattaa luottaa siihen mitä hän sitten sanookin,
Itse valitisin mahdollisuuden saada tämän viruksen kun aloin seurustella kantajan kanssa. Se tarttui minuun muutamassa kuukaudessa. En ole katunut. Enkä ole katkera vaikka en enää edes seurustele hänen kanssaan. Sain kokea ihanan parisuhteen, mistä jäi paljon hyviä muistoja. Jos siitä sitten jäi tämä vaiva niin mitä sitten? En vaihtaisi sitä aikaa pois vain saadakseni olla taas "terve".
Mutta tosiaan. Oireesi sopivat kyllä paljon paremmin siihen ihokarvojen ajeluun ja todennäköisempää on kuitenkin se että et ole saanut tartuntaa yhdestä kerrasta. Ei tämä mikään rutto kuitenkaan ole
Mitäs jos kokeilisit sen ajelun sijasta kerran vaikka sokerointia? Tulisiko sittenkin kipeitä näppyjä?
OldTown kirjoitti:Varaat ajan ihan vaikka yksityiseltä ihotautilääkäriltä ja selität tilanteen. Ja kannattaa luottaa siihen mitä hän sitten sanookin, eikä juosta monella lääkärillä ja epäillä hysteerisesti, että mitäs jos hekin ovat väärässä?! Kyllä he alansa ammattilaisia yleensä ovat
OldTown kirjoitti:Niin ja toisaalta kun mä lähden aamulla duuniin niin kassakaappi saattaa pudota päähäni kun astun ulko-ovesta kadulle. Eiks näin ole Tepi?
OldTown kirjoitti:Vaikka sinulle nyt on sitten käynytkin noin niin sinun pitää muistaa, että se ei välttämättä ole mikään sääntö. Voisin kuvitella että tapauksesi on ennemminkin poikkeus.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa