janette tuohan on englannin kielessä pahemmin. Huuliherpestä ei ikinä kutsuta herpekseksi ja todella moni ei edes tiedä, että kyseessä on herpesvirus. Herpes tarkoittaa AINA genitaaliherpestä. Huuliherpes on cold sore(s) eli kuten suomeksikin voidaan sanoa, yskänrokko. Suomeksi onneksi sanotaan sentään huuliHERPES ja siten genitaaliherpes tai pelkkä herpes ei sanana ole yhtä negatiivinen.
Tuo enterorokko esimerkki. Olen ystävien lapsia katsellessa vakavasti harkinnut pystynkö ikinä hankkimaan lapsia juuri noiden tautien vuoksi. Kihomadot, syylät, täit enterorokko ja ties mitä muuta. Kummipoikaanikaan en enää viitsi koskea, koska hänellä on ontelosyyliä ja minulla ei niitä koskaan ollut. Niitähän voi tulla aikuisellekin ja niiden parantumiseen voi mennä parikin vuotta, eikä niitä juuri koskaan hoideta, koska hyvää hoitoa ei ole. Tosi kiva sanoa sosiaaliselle elämälle hei hei kahdeksi vuodeksi, jos naamaan ilmestyy syyliä.
En voisi laittaa lastani tarhaan, koska siellä ne taudit leviävät, kun iso osa vanhemmista ei ole niin tarkka noista asioista tai vie tietoisesti sairaat tai loisia kuhisevat lapsensa tarhaan, koska eivät itse halua missata työpäiviä ja viedä lastaan lääkäriin. Todella ikävää miten paljon maailmassa on jo tauteja, jotka melkein kaikki joutuvat sairastamaan ja/tai kantamaan ikuisesti. Liikaa ihmisiä täällä

Pelkästään se vesirokko meinasi tappaa minut ja muutti minua. Se on siis ollut lääkäreiden selitys sille, miksi minulla ei ole juuri tunteita. Nuo herpesvirusten aiheuttamat aivokuumeet esiintyvät alueella, joka säätelee tunteita ja todella usein aiheuttavat pysyviä muutoksia persoonallisuuteen. Vanhempieni mukaan ainakin muutuin sen jälkeen todella paljon. Ei minun aivotoiminnassani muuta ongelmaa tosin ole. Olen mensan jäsen, kohta valmis maisteri Suomen parhaasta kauppakorkeakoulusta ja kirjoitin L:n pitkästä matematiikasta, joten ei se älykkyyteen varmasti vaikuttanut. Motoriikka myös normalisoitui vuoden jälkeen ja olen urheillut kahdessa lajissa SM-tasolla, toisessa junioreissa ja toisessa ihan aikuisten sarjassa. Ainut muutos oli juurikin tuo tunteettomuus ja myös oma lääkäriäitini on sitä mieltä, että olen psykopaatti

Ei se minulle ole ongelma, tunteista on vain haittaa elämässä...