Eroon ahdistuksesta

Kaikki genitaaliherpekseen liittyvä keskustelu (Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.)

ViestiKirjoittaja tepitepi » Su Kesä 09, 2013 19:57

Jees jees. Eilen baarista tyttö kotiin ja unohdin taudin hetkeksi ja kaikki sujui hyvin. Kunnes kondomi repesi :) Noh, toivotaan ettei tytölle tule herpestä tai minulle mitään uutta...
tepitepi

ViestiKirjoittaja OldTown » Ma Kesä 10, 2013 0:24

Tavallaan se olisi kai aika osuva käänne tässä mustan huumorin sävyttämässä elämässä, että hän olisi jättänyt kertomatta HIV-positiivisuudestaan.
Oletan että et itsekään kertonut herpeksestäsi? Niin kuin olet täällä mainostanut.

No ehkäpä HIV-infektiosta kertomatta jättäminen olisi vieläkin ikävämpi temppu kuin se ettei kerro herpeksestään. Mutta sinun ei kannata olettaa että olet ainoa hai silliparvessa. Niitä on toisiakin kylmiä ja tunteettomia. Sellaisia, jotka eivät välitä sinusta yhtään enempää kuin sinä heistä.
OldTown

ViestiKirjoittaja janette*82 » Ma Kesä 10, 2013 14:10

Tämä pikkusintti taitaa lähteä uiskentelemaan ihan uusille vesille. Eikä haittaa vaikka iso paha hai pilaisi lopunkin elämä, jos sais tuurilla vaik sen hivin. Eikä mitää lääkityksiä, vauhdilla vaan pois täältä.

Pitäisikö ottaa ihan kesäprojektiksi taudin levittäminen eteenpäin. :?: Ovela pikkuvirus saisi sitten uusia asuinpaikkojaan, ennenkuin itse tässä kuolla kupsahan, vaikka kivaa tuolla näkyy välillä olevan pelkästään minunkin kehossa. Oikeastaan tepihän olet tehnyt kyllä siinä oikein, että kumia käytitte ja hups, vahinkojahan sattuu. Numeroita tuskin baaripokien kanssa ei kannata vaihtaa, koska se puhelu toiselta kun saakin herpeksen, niin ei lemmenlurituksia varmasti kuule ja kiitosta mahtavasta panosta. Oikeastaan mulle ihan sama saiko joku nainen sinulta tartunnan. Itse en enää tiedä kertoako etukäteen, riittäkö se että käyttää kumia. Eihän meiltä seksiä ole kokonaan kielletty. Olenko ollut liian kiltti tähän asti. :roll: Eihän nuo muutakaan kerro taudeistaan....
janette*82

ViestiKirjoittaja tepitepi » Ma Kesä 10, 2013 15:37

OldTown kirjoitti:No ehkäpä HIV-infektiosta kertomatta jättäminen olisi vieläkin ikävämpi temppu kuin se ettei kerro herpeksestään.

Eihän noita kahta voi edes verrata. Toinen aiheuttaa kutiavia näppylöitä aina välillä ja nekin voi estää yhdellä pillerillä. Tauti löytyy joka viidenneltä. Kertomatta jättämistä ei ole kriminilaisoitu. Toinen taas on ehkä maailman pahin terveysongelma ja johtaa hoitamattona kivuliaaseen kuolemaan ja hoidettunakin vähentää elinikää saman verran kuin diabetes. Taudin kertomatta jättäminen seksin yhteydessä tulkitaan laissa vähintään törkeäksi pahoinpitelyksi. Eihän noista voi edes puhua samassa lauseessa ja uskomatonta, että täällä kohtalotovereiden keskelläkin joku vertaa herpestä HIViin. Ei ihme, että tämä tauti on niin tabu. Toivottavasti et puhu tuommoisia julkisesti.
tepitepi

ViestiKirjoittaja Marika82 » Ma Kesä 10, 2013 16:22

Ei kukaan täällä vertaa herpestä HIV:iin. Itse ainakin ajattelin, että se oli yritys saada sinut heräämään siihen että ehkäisystä on huolehdittava ja niin kuin sinäkin jätät kertomatta niin muitakin löytyy jotka eivät kerro. HIVistä laki pakottaa kertomaan (herpeksestä ei), mutta pointtina se että miten sinä tautikammoinen ihminen et ota sen tartunnan riskiä huomioon?
Ja tosiaan jos kumia käyttää niin onko herpeksestä kerrottava yhdenillan jutuissa? Mun mielenmaailmassa ne on jokatapauksessa niin tautiriskisiä juttuja että jos hyppäisin semmoiseen mukaan, tietäisin sen toisen sitä ennenkin harrastaneen ja silloin olisi ilman muuta selvää, ettei voi tietää mitä kaikkea tautia mukana tulee. Eli en kertoisi yhdenillanjutuissa jos niitä harrastaisin. Mun mielestä se vaan on niin tunnekylmää touhua etten harrastaisi. Koska siinä ei tunteita ole niin miksi kertoa herpeksestä? Kumia kyllä pitää käyttää!!!
Toivottavasti koko HIV nyt unohdetaan tässä yhteydessä, mutta itselläkin se mieleen tulee aijempiin teksteihin viitaten. Sanot Tepi aijemmissa kommenteissasi kun "saarnattiin" suojaamattoman seksin vaaroista, ettet osaa pelätä tauteja joihin löytyy lääke. Sit kuitekin toteat ettet voi edes koskea kummilapseesi kun olet niin tautikammoinen. Niin eikö tässä ole ristiriita? Olet vaan mielessäsi valinnut sinulle mielihyvää tuottavat asiat pelottomiksi. Eli pistelet menemään ilman kondoomia random naista pelkäämättä tauteja (joita kaikkea ei voi edes hoitaa pois, niinkuin tuo HIV) ja sitten pelkään LASTEN TAUTEJA niin paljon ettet voi edes hankkia lapsia (onneksi)??? Joo kertomasi mukaan kumi oli nyt, mutta kertomasi mukaan 3/10 naisesta on myös ollut ilman kumia, joten mahtoiko se ihan nyt niin vaan mennä rikki vahingossa?
Ja se on totta, että täällä ollaan toinen toistamme tukemassa, mutta itse koen pikkuhiljaa kirjoituksesi niin lapsellisiksi, valheiksi (tai muuten vain surkeiksi yrityksiksi provosoida kun kirjoitat kertomuksiasi vaihdellen/tarinoiden) että ei niihin viitsi asiallisesti vastata. Niinkuin olet sanonut itseäsi narsistiseksi ja tunnekylmäksi niin mikä hyöty on yrittää vaikuttaa sinun mielipiteisiisi edes HIVillä pelottelemalla? Ei mikään. Se on kuin seinälle puhuisi joten turha jatkaa puhetta. Ainoa syy miksi kirjoitan ja ikäänkuin "vastaan" on se,että muutkin lukijat ymmärtäisivät ettei ole kysymys siitä että tämä herpes olisi näin kamala tauti, vaan kyse on persoonallisuushäiriöstä. Ja anteeksi tiedän kuulostavani kamalalta ja tunnekylmältä Tepiä kohtaan, mutta me ollaan Tepin kanssa tässä nyt oltu "taisteluparina" jo niin pitkään, että tässä alkaa jo tuntemaan toisen tarinat ja tavat kirjoittaa.
Edelleen olen sitä mieltä,että maailmaan mahtuu mielipiteitä ja hyvä kun herää keskustelua, mutta toivon ettei Tepin provosoinnit menisi kenenkään nahkojen alle. Itseäni ne ainakin enemmän hymyilyttää, mutta alkaa kyllä harmittamaan jos sen vuoksi jutun taso laskee tällä asiallisella foorumilla.
Marika82
Marika82

ViestiKirjoittaja Marika82 » Ma Kesä 10, 2013 18:10

"Eihän noita kahta voi edes verrata. Toinen aiheuttaa kutiavia näppylöitä aina välillä ja nekin voi estää yhdellä pillerillä. Tauti löytyy joka viidenneltä. Kertomatta jättämistä ei ole kriminilaisoitu. Toinen taas on ehkä maailman pahin terveysongelma"
(enkä näköjään vieläkään osannut laatikoida tätä lainattua tekstiä)

Ja tuossahan sinä Tepi puhut itse itsellesi järkeä joten ei ole syytä jatkaa pelon lietsomista sinun taholtasi kaikenmaailman sokeutumisten ja kuolemien suhteen. Ja koska tiedostat HIVinkin maailman laajuisen terveysongelman niin tunnistat varmasti myös sen tarttumisen riskin. Suomessa arvoidaan olevan jopa yli 1000 kantajaa jotka kantaa tietämättömänä tartuntaa + joka vuosi 250 uutta tartuntaa. Sinä harrastat yhdenillan juttuja suojattomasti naisten kanssa. Nämä samat naiset harrastavat panoja myös muiden miesten kanssa yhden illan merkeissä. Luuletko ettei näillä naisillasi ole ollut kumppaneinaan myös niitä miehiä, jotka ostavat palveluja thaimaasta,venäjältä ja virosta. Tämähän on hyvin yleistä suomalaisilla miehillä. En halua verrata HIViä herpekseen,mutta haluan herätellä ajattelemaan, että on todella onni kun pääsee niin vähällä kuin herpes! Paljon pahempaa olisi voinut tarttua tai voi vielä tarttua! Joten kesäkumipuku päälle :)
Ja jos nyt joku pelkää HIV tartunnan saaneen niin kyllähän nykyään pystyy elämään lääkkeillä hyvän ja pitkän elämän, kunhan se ajoissa huomataan. Onhan nyt jopa tehty ensimmäisiä läpimurtoja siitä,että virus on saatu jopa kokonaan tuhottua elimistöstä! Eli tepikin vaan testiin :) Jokohan siitä 3kk rupee olemaan kun täällä mainostit suojaamatonta seksiä? Vois olla luotettava aika mennä testiin.
Marika82
Marika82

ViestiKirjoittaja janette*82 » Ma Kesä 10, 2013 20:01

Marika82 kirjoitti:(enkä näköjään vieläkään osannut laatikoida tätä lainattua tekstiä)

Alusta se quote ja nimimerkki sulkeineen ja lopusta se quote sulkeineen.Sieltä vaan välistä poistaa sen mitä ei halua lainata. Sen jälkeen omaa tekstiä.

Älkää ymmärtäkö väärin, en rupea tässä ihan huolettomaks, jotkut ehkä jo tyylini tunnistaa, et päästelen vaan höyryjä pihalle. Potuttaa edelleen ihmisten suhtautuminen tähän genitaaliherpekseen. Ihan sama minne sitä kirjoittelee. Omat kaveritkin oikein korostavat sitä, että ovat terveitä. Tekis mieli tokaista, et kiitti, kun muistutit millaista omakin elämä oli ennen.

Jos tässä vielä yhdenillanjuttuihin uskaltaa, niin enpä jatkossa näe tarpeelliseksi kertoa viruksestani, mutta kylmältä touhulta se mustakin tuntuu, ettei taida tällä luonteella olla mun juttu. En tiedä enää...

Luin lauantaina lehestä kirjoituksen. Jonkun ystävä oli vahingossa tullut kaapista ulos. Hänen homoutensa oli ollut jo aikaisemmin muiden tiedossa, mutta sitten paljastui HIV. Tieto levisi kuin rutto ihmisten keskuudessa ja häneen ruvettiin suhtautumaan negatiivisesti. Kirjoittaja kertoo, ettei tiedä missä hänen ystävänsä nykyään elelee. Surullinen tarina. Kaduttaa, että ylipäätänsä kenellekään kerroin herpeksestäni. Ihan yksin tän asian kaa on vieläkin ja uskokaa pois, näin just painajaistakin tästä. Loistavaa. Unissakin jatkuu tää sama shitti.
:shock:

Joo, testeihin vaan tepikin, mutta ei nyt toivota et mitään löytyy. Itse olen luovuttanut verta ja silloin ei ainakaan löytynyt HIViä.
janette*82

ViestiKirjoittaja Marika82 » Ma Kesä 10, 2013 20:34

Janette mikä näppäin tai juttu se "quote" on?
Jos sua yhtään lohduttaa tuossa sinun huuliherpes versus genitaaliherpes jutussasi niin kyllä mä olen kolmelta kaveriltani kohdannut todella kamalaa asennetta silloin kun herpes oli vain mun kasvoissani. Yhdessä kun otiin "tyttöjen" matkalla niin mulla piti olla eri pyyhe vessassa ja en saanut missään nimessä maistaa heidän juomiaan edes pillillä kun mulla on herpes. Ja silloin oli kyseessä herpes joka oli jo hyvinkin pitkälti parantunut ja pieni rupi enää näkyi. Pyyhkeen ymmärrän mutta en sitä ettei omalla pillillä voi juoda samasta lasista jos arpi on nenän alla eikä edes huulessa. Että kyllä näitä ihmisiä löytyy :)
Marika82
Marika82

ViestiKirjoittaja janette*82 » Ma Kesä 10, 2013 20:53

Marika82 kirjoitti:Janette mikä näppäin tai juttu se "quote" on?

Ei se ole näppäin, vaan teksti mikä tulee, kun vastaat lainaamalla kyseisen ihmisen viestiin, hänen kirjoittaman tekstin laatikossahan näkyy oikealla yläkulmas toi kohta "lainaa". Silloin tähän tulee sen ihmisen kirjoittama teksti esiin ja siinä on tuo quote ja sulkeet....

Voiko yksi lause pilata ystävyyden? Nyt tuntuu siltä. En tiiä haluanko olla enää sen frendi, joka sanoi pahasti. Samaa mieltä taitaa olla puolisonsakin loppujen lopuks. Ei vaan sano ääneen.

Noh, kyllähän samasta lasista pilillä voi juoda jos kaikenlisäks herpes ei ole ollut ees huulessa. Ikävältä varmaan tuntunut. Ihan tässä kaipaa niitä aikoja, ku oli exän kaa, eikä toinen kohtalotoveri pelännyt yhtään mua. Eipä silloin kummallakaan ees oireillu. Kamala vesisade oli tossa alkuillasta. Pyöräilee silti lähettävä, ihan sama vaik iskis iso raekuuro! :lol:
janette*82

ViestiKirjoittaja janette*82 » Ma Kesä 10, 2013 21:04

On mullakin muuten yks outo kokemus. Oltiin jatkoilla vähä isommalla porukalla ja siinä saunottiin. Sisko lähti aikaisemmin pois saunasta ja kylpyhuoneesta. Ite lampsin sitten perästä enkä jaksanu heti pukeutua vaan hipsin pyyhe ympärillä. Ihmettelin sitten yhessä vaiheessa minne ovat hävinneet stringini. Sisko oli vahingossa laittanu päälleen mun. Eka kysymys: "Ei kai se vaan tarttunut hänelle?" En tietenkään oireillut silloin, kun saunassakin muiden kaa olin, mut aikamoinen huono tuuri ois käyny systerillä, jos oisinkin oireillut ja virusta olisii ollut pöksysissäni ja tarttunu niin hänelle. :lol:
janette*82

ViestiKirjoittaja OldTown » Ma Kesä 10, 2013 21:06

Kiitos Marika tyhjentävistä vastauksistasi. Juuri tuota tarkoitin.

Mutta kuten melkein oletinkin niin vedit siitä tepi herneen nenään.
Ajattelin että jos olet yhtään niin narsisti kuin vihjailet tai miltä vaikutat, niin sinun taitaa olla vaikeaa ottaa kritiikkiä vastaan. Ja suhtaudut itseesi kohdistuvaan arvosteluun voimakkaan tunteikkaasti. Paradoksaalista ottaen huomioon väitetyn tunteettomuutesi, mutta niinhän se taitaa kaltaisillasi mennä?

Mutta tosiaan yritin vain herättää että maailmassa on sinun lisäksesi paljon muitakin tunnekylmiä ja myös paljon pahempia sairauksia, jotka voivat tarttua sellaisissa tilanteissa, joita täällä kovasti mainostat.
Esimerkiksi yksi sellainen hyvin riskialtis tilanne on suojaamaton anaaliyhdyntä, jota kerroit harrastaneesi tuolla yhdessä keskustelussa.

Vähän tuossa sinun seksuaalihistoriasi esittelyssä on leveilyn makua ja se on aika lapsellista, näin vanhemman miehen näkökulmasta ainakin ja kertoo kyllä tiettyjä asioita sinusta. Mutta ainahan sillä on miesporukoissa leveilty montako naista on kaatanut.
Mutta tiedätkö mitä? Todelliset rakastajat eivät ole sellaisia. Heidän ei tarvitse reteillä seikkailuillaan ja iskukyvyllään. Riittävä kiitos ja tunnustus tulee kumppaneilta itseltään, jotka ovat tulleet huomioon otetuiksi ihmisinä. Haluineen ja tarpeineen. Eivätkä henkilökohtaisen kerskailun ja masturboinnin välikappaleina.
Viimeksi muokannut OldTown päivämäärä Ma Kesä 10, 2013 21:09, muokattu yhteensä 1 kerran
OldTown

ViestiKirjoittaja Marika82 » Ma Kesä 10, 2013 21:09

Janette kysyhän kaveriltasi mitä hän on tehnyt tukeakseen sua tässä asiassa? ja kerro että on jäänyt se tuki huomaamatta. Jos ei välitä niin sitten jääköön se ystävä :) Nämä 3 hienohelmaa ei ole enää minun ystäviäni joista kerroin. Ei herpeksen vuoksi vaan ihan muutenkin osottautui, että elämän arvot oli kovin erilaiset ja heistä 2 tulikin tämän yhden ystävän kautta samaan porukkaan, joten en menettänyt kuin yhden ystävän. Ja joku heistä keksi tämän herpeskammon sillä matkalla ja tartutti sen ajatuksen muihin, koska aijemmin ystäväni ei ollut moksiksaan minun herpeksistäni joitai siihen aikaan oli usein kasvoissa.
Marika82
Marika82

ViestiKirjoittaja janette*82 » Ma Kesä 10, 2013 21:20

Ihmiset osaa olla kummallsia, kun tuollaista pelottelua kylvävät.

Hänen miehelleen linkkasin sen yhen jutun, mikä oli muuten hesariski, ei viel siin toises, mut ei hänen mieskään kommentoinut millään tavalla! Noh, toiset kyllä kehuivat joille kerroin. Mitäpä se sellaisia liikuttaa ketkä voivat elää ns. normaalia aikuisen elämää. En taida osata astua tuosta ovesta pihalle. Ahistaa ja huomenna ois työpäiväkin.....

Illanjatkot ja hyvät yöt muille!
janette*82

ViestiKirjoittaja Marika82 » Ma Kesä 10, 2013 21:44

No voihan olla,että he ei ymmärrä tämän kuohuttavan sinun mieltään niin paljon, eikä aihe tosiaan varmaan aiheuta aina mielipidettä. Hyvä jos joku suhtautuu asiaan kuin "vaihdoin aamulla sukat" uutisena eli ihan arkisena. Ei siihenkään tarvitse kommentoida. Mä ajattelin että he ovat jotenkin oikein ottaneet aiheekseen ripittää sinua jotenkin. Ja itse kun on kuohuissaan niin saattaa kuulla ne rohkaisevatkin sanat "väärin". Ja toisaalta hiljaisuus voi olla myös sen merkki, että heillä olisi eriäviä mielipiteitä. Silloin on pirun viisasta pitää suunsa kiinni....ei ystävä väännä puukkoa haavassa väärällä hetkellä.
Marika82
Marika82

ViestiKirjoittaja janette*82 » Ma Kesä 10, 2013 22:08

En tietenkään voi syyttää ystävääni siitä, että juttu erään miehen kanssa kehen olin ihan hiton ihastunut meni läskiks, ku en uskaltanu tavata ja kertoa. Hänen kommenttinsa vaan satutti aikalailla. Mut tulipa ainakin maailmalle tiedoks mitä sanoi mulle. :D

Kiitos Marika kun tsemppaat!!! Nyt tietokone kiinni ja raittiiseen ilmaan, jotta nukkuis ees ens yönä jonkun tunnin......
janette*82

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä keskustelua