Itse sain tästä taudista varmistuksen 2010, mutta olin saanut taudin varmaan jo vuosia aiemmin. En itsekään tajunnut mitä ne noin kerran vuodessa tulevat pienet näppylät ja kivut olivat. Eli niistä ei ollut ollenkaan haittaa. Naisilla nyt on muutenkiin aina välillä kaikenlaista, se meni siihen samaan piikkiin.
Sitten silloin 2010 kesällä istuin jossain odotussalissa ja näin lehden otsikon "Sairastatko tietämättäsi genitaaliherpestä?" Luin jutun ja asianlaidan ymmärrys tuli kuin salama kirkkaalta taivaalta. Olen saattanut saada sen jo vuosia aiemmin mieheltäni, josta erosin, koska hänellä osoittautui olevan paljon muita suhteita. Tai nuorena, kun olin vähän höllempi asioiden suhteen... On vain kulkenut oireettomana mukanani. Ei voi tietää, eikä voi ketään syytellä. Ja kun paikka johon rakkulat yleensä tulevat, on sellaisessa kohtaa, että kondomikaan ei siihen olisi auttanut.
Kenellekään läheiselle en ole asiasta kertonut, ainoastaan mahdollisille kumppaneille ja kommentit ovat olleet erilaisia. Tai oikeastaan joku ei ole sanonut mitään... Soitot ja yhteydenotot ovat vain loppuneet. On toki sitten asiallisiakin ollut, mutta ei sitten muuten ole natsannut pidemmän päälle.
Mutta en siis ole kenellekään läheiselle kertonut ja tuskin koskaan tulen kertomaankaan. Lisäksi asun pienellä paikkakunnalla, joten en ole täältä edes yrittänyt löytää kumppania, koska en halua asiaa täällä tietoon. Jutut kulkevat niin nopeasti. Tosin kyllä nytkin saan hiukan ihmetteleviä kysymyksiä ja katseita omasta elämäntavastani; olen kohtuullisen näköinen naisihminen ja asun wanhassa talossa ja pihapiirissä lemmikkien kanssa

Luulen, että koska minulla ei ole näkynyt miestä tässä pihapiirissä ja teen kaiken itse, niin minun oletetaan olevan lesbo... Vähän sen suuntaisia olen kuullut

Onneksi en ole kovin herkkähipiäinen noiden puheiden suhteen. Saavatpahan elämäänsä jotain jännitystä

Tämä juttuni nyt vähän rönsyili, mutta kaiken kaikkiaan; mahdollsille kumppaneille olen kertonut, mutta en muille. Tämä on kuitenkin sen verran pieni vaiva minulla, etten halua siitä sen enempää ... Jos minulle tulisi joku omastaan kertomaan, silloin tod näk minäkin kertoisin.