Kaikki keinot kipujen helpotukseen!!

Kaikki genitaaliherpekseen liittyvä keskustelu (Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.)

Kaikki keinot kipujen helpotukseen!!

ViestiKirjoittaja irene » Ke Heinä 17, 2013 22:34

Elikkä lauantaina todettii herpes ja sunnuntaista asti syönyt lääkettä ohjeen mukaan, eilen kipu helpottikin hieman mutta nyt pahenee entisestään tämä polte tuntuu nyt tulevan sisältäpäin pienikin väärä liike saa minut itkemään ja huutamaan kivusta, yskäiseminenkin sattuu aivan suoraan sanottuna saatanasti, en pysty kävelemään enkä liioin myös istumaan, välillä vaikka makaan paikallani tuntuu sellain sykähde alapäässä ja sitten se polttavalta tuntuva kipu alkaa ja kestää kauan kunnes hetkeksi rauhoittuu.Olen menossa tässä parin päivän sisällä lääkäriin, osaisitteko suositella mitään lääkettä mikä tähän voisi nyt auttaa lisäksi vai onko tämä nyt sitten osa tätä rakkuloiden paranemisprosessia? Sen olen huomannut että kun alkaa koskea menen suihkuun ja suihkutan sellaista lämmintä vettä tarpeeksi kauan se jotenki turruttaa tuon kivun mutta sitten kun taas suihkusta kävelen sohvalle se kipuu palaa. Tää kipu jotenkin tuntuu niin kovalle et koko kroppa jähmettyy ja vaikea hengittää,hampaita purren on menny tää päivä ja ootan kauhulla tulevaa yötä. Toivottavasti tää polttava tunne nyt sitten kuuluis hävitä nopeasti, koska nyt en pysty enää edes niitä pieniä kotiaskareita tekemään mitä tähän asti. En ole edes uskaltanut koittaa katsoa joskos rakkuloita olisi tullut lisää mutta siltä se nyt tuntuu, eilen kipu oli sellaista kirvelevää nyt se on polttavaa, varmaan monista tuntuu tyhmältä kun tästä valitan koska varmaan muillakin ollut mut en vaan tunnu enää kestävän tätä poltetta hetkeäkään. :cry:
irene

ViestiKirjoittaja Marika82 » Ke Heinä 17, 2013 23:07

Eihän noin kovaan hermokipuun mikään reseptitön lääke enää auta? Jos tilanne on noin sietämätön niin päivystykseen vaan. Itselleni on joskus määrätty kovaan kipuun (ei herpeksen aiheuttama hermokipu) burana 600mg ja Banadol 1g yhtäaikaa otettavaksi, mutta eipä sekään tuntunut tehokkaalta. Ja noihinkin tarvitaan sitten jo resepti vaikka ei tuon kummoisempi droppi :(

Ja tule sitten ihmeessä jakamaan vinkit tänne jos saat jonkun toimimaan :) ?
Marika82
Marika82

ViestiKirjoittaja irene » Ke Heinä 17, 2013 23:26

Joo no huomenna aamulla varaan heti lääkärille ajan, päivystykseen en mene koska se viime kertainen lääkäri oli niin töykeä ja tuli se olo että ei tällästä herpesvammaa siellä hoideta, no toivottavast jotain osais neuvoa koska joutuu hengittämään tosi syvään jatkuvasti ja jännitän niin paljon lantiotani että ei täst tuu kyl nyt yhtään mitään, mut kirjottelen tänne kun ja jos saan apuja näihin kipuihin :)
irene

ViestiKirjoittaja irene » Pe Heinä 19, 2013 9:44

Noniin sainpas helpotusta kipuihin maattuani kuus tuntia ensiavussa :) Mulle määrättiin kipuihin sitä puudutegeeliä, mikä mulla kyllä auttaa sen lisäks sain panadol forte 1g 1-3 kertaa vuorokaudessa, diapam 5mg 1-3 kertaa vuorokaudessa ja sen lisäks sitte viel ketesse 25mg 2-3 kertaa vuorokaudessa ja kaikki nää on tarvittaes otettavia. Sain eilen siel ensiavussa niin pari kipupiikkiä persauksiin, pari diapamia ja sitte sitä geeliä ja voin kertoo että en oo kahteen viikkon nukkunut noin hyvin ja pystyin ensimmäiseen kertaan käymään koko viikon aikana pissillä eikä tullut edes itkua, jatkan kuitenkin tuon mulle aikasemmin määräämäni lääkkeen syöntiä, vaikka lääkäri sanoi että aina kaikilla se ei edes kovinkaan paljon sitä oireiden lievitystä tai " parantamista " nopeuta. Ne yritti tehdä mulle gyne tutkimuksen mut se piti keskeyttää koska aiheutti niin suuret kivut että ei lääkärit ilmeisest sitä huutoa kestäny minkä päästin :D nyt pitää vaa sitten mättää hirveet määrät maitohappobakteereja et pysyy maha kondiksessa! Mut työ kaikki muut kellä on aivan kestämättömät ja sietämättömät kivut pyytäkää kipuihinne helpotusta, mulla tuo lääkkeitten saanti oli melkoisten itkujen ja väittelyjen tulos mutta onneks ne usko et en kestä pelkällä 400mg buranalla :D
irene

ViestiKirjoittaja irene » Pe Heinä 19, 2013 9:46

Nii ja vielä sen verran että kyllähän tuo diapam kuulosti aluksi hurjalta mutta sitten se teki sen tempun että kun on ollu niin kovat kivut nii oon jännittäny lantion/vatsan ja jopa yläkropan seutua niin se rentoutti sitte koko kropan vaikka olo on kyl hieman sekava kun tuota lääkettä ottaa, mutta mielummin hieman sekava olo kun aivan järkyttävän poltteet ja kivut!
irene

ViestiKirjoittaja Marika82 » Pe Heinä 19, 2013 10:38

Kuulostaahan tuo alkuun pelästyttävältä lääkemäärältä ja voi tulla ajatus, että noinko vakava/kamala tauti on kyseessä, mutta onhan nuokin vielä lievään ja keskivaikeaan kipuun määrättäviä. Mutta tosi ihana kuulla, että sait apua ja ihana tietää, että kuitenkin noin "pienellä" lääkityksellä olohelpottaa (ja että vahvempaakin apua olisi olemassa jos olisi tarve). Ihme miksei sitä apua sitten voi helpommalla saada kun kyse on ihan peruslääkkeistä! :( Diabami nyt tosin ei ole peruslääke kun on rauhoittava, mutta noin pienimäärä on ihan mitätön siitä saatavaan apuun verrattuna sun tapauksessa.
Mä aina vertaan, että kipu on kuin metsä jossa kuljetaan aina samaa reittiä, jolloin siihen syntyy polku. Vaikka kukaan ei enää polkua kulje, polku säilyy. Näin käy kivunkin kanssa ja siksi pitäisi AINA hakea nopeasti apua, että kipu ei muodosta polkua. Ja voi hitto niitä lääkäreitä jotka vähättelevät kipua eivätkä anna tarvittavaa ja riittävää apua! Kipu on aina yksilöllinen kokemus eikä kukaan lääkäri voi tietää toisen kipua.
Mua on monesti huvittanut, kun itsellä on korkea kipukynnys jos raskas esine putoaa jalalle, ja jalkapöytä murtuu niin auts vaan ja matka jatkuu, mutta kun menee johonkin lääkärin tutkimukseen ja osaa odottaa kipua niin hitto että on kynnys matalalla ja sattuu pirusti! Psyykkeellä on iso vaikutus, ja kun kyse on kivusta joka on ihmisen arimmalla alueella, se uhkaa seksuaaliterveyttä ja sitä kautta koko minuutta niin ei pitäisi unohtaa hyvää hoitoa!
Mutta nyt siis kuulostaa siltä, että olet saanut hyvää apua ja teit oikein kun osasit vaatia sitä apua itsellesi. Harmi kun ilman vaatimista ei välttämättä sitä apua aina saa. Ei kuitenkaan pidä unohtaa, että useasti saa myös erittäin hyvää ja kultaista hoitoa ilman vaatimistakin. Harmi että ne huonot kokemukset tulee useimmin esiin. Itse on elämässäni paljon sairastanut ja saanut onneksi enemmän hyvää hoitoa (ilman vaatimista) kuin huonoa. Huonoakin on joskus kyllä saanut ja se on kynnys sen jälkeen hakea parempaa :)
Marika82
Marika82

ViestiKirjoittaja irene » Pe Heinä 19, 2013 12:42

Nii totta, ei mulla siis kaikki kivut oo noitten avulla lähtenyt ja lääkäri sanokin sitte että ei mun tarvi kotona kärvistellä tuskissa jos ei tunnu paranevan ja auttavan että voin tulla uudestaan joko päivystykseen tai ensiapuun millon vaan et voidaan laittaa suonensisästälääkitystä ja jotain en muista enää ku sitä tekstiä tuli nii paljon eilen :)
Mut kiva nyt tietää et siel ees yks lääkäri ottaa tosissaa mun kivut vaikka eihän näitä kipuja voi kukaan muu ymmärtää ku me jotka siitä kärsimme :D Olihan se aika iljettävää ja ikävää ku ikää kuiteki vast 20v ja nyt eilisenkin aikana vissiin kolme eri ihmistä kävi sörkkimissä ja kattelemassa ja painelemassa mahaa ja kaikki oli miehiä ja ulkomaalaistaustaisia, mut no ei se mitään pien ikävä toi on siihe verrattuna jos olisin jättäny menemästä sinne. Miekin oon elämäni aika joutunut aika paljon lääkkeitä syömään ja lääkäreissä ravamaan ei mitään perussairautta ole mut kolareissa ja hometaloissa tullu asuttua ja mielialalääkkeitä tullu syötyä useita vuosia,mut joo ei ne kivut esim kolarista tunnu niin pahalta kun tää kai se on sitte ku se on tuolla alapäässä ja se on niin sellanen yksityinen ja arka paikka, mut no nyt katsellaan sitte näillä lääkityksillä eteenpäin ja toivottavast rakkulat tai mitä haavoja tuolla nyt sitte onkaan nii alkais paranemaan, kirjottelen taas lisää jos jotain uutta tulee :D
irene

ViestiKirjoittaja Marika82 » Pe Heinä 19, 2013 13:30

Niinpä....lääketieteellä kun on "lupa" mennä joka reijästä sisään mitä ihmisestä löytyy ;) Itsellä keuhkot on tähän asti ollut epämiellyttävin "reikä" mihin on letkua tungettu, että tää naisena olo on ollut siinä rinnalla helppoa. Itse ainakin huomaa, että ikä on tuonut paljon helpotusta puhua alapäävaivoista ja tutkimuksetkaan ei tunnu enää luonnottomilta. Varmaan raskauden jälkeen häviää viimeinenkin aristelu kun silloin kaikilla on "lupa" ronkkia vatsaa ja alapäätä terveydenhuollossa? Mielenkiinnollla "odotan" mitä ne kuuluisat synnytyskivut sitten on? Onneksi ne kestää vain tunteja kun tähän asti koetut on saattanut kestää viikkoja. Ja mitä se sitten on kun on ommeltu ja kursittu kasaan peräsuoleen asti ;) ? Kyllä miehillä on helppoa ;) Onkohan tämä(kin) tauti naiselle tuskallisempi kun se vaiva voi olla tuolla "sisuksissa" jonne ei happi eikä ilma tuuleta. Miehellä kun se on vaan pinnalla ja pissatakkin voi niin että korkeintaan muutama rakkula kirpasee. Tai no kipujahan ei voi verrata :)
Lusikallinen paskaa pelossa on vähän, mutta ruokapöydällä paljon, joten kaikki on niin suhteellista :)
Jaa mistähän nämä ajatukset lähti ryöpsähtelemään. Tärkeintä kuitenkin, että olet uskaltanut hakea apua ja saanut apua. Kivun kanssa ei todella ole leikkiminen ettei kroonistu turhaan. Tänäpäivänä kun lääkäreillä on kuitenkin konstit auttaa!
Marika82
Marika82

Paluu Yleistä keskustelua