Miten ja koska kertoa?

Kaikki genitaaliherpekseen liittyvä keskustelu (Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.)

ViestiKirjoittaja Marika82 » Ke Elo 14, 2013 21:13

Taas tää aihe hiipi mieleeni kun joku uusi kertoi saaneensa "kylmän rätin" kertomisen jälkeen. Rupesin pohtimaan moniako itse on tässä treffaillut kertomatta tästä kiusasta?- useita!
Osa on loppunut minun puolelta, yksi on loppunut miehen puolelta. Treffejä on tullut käytyä yhden ihmisen kanssa helposti ainakin 6-10x ja sit se vaan on kuihtunut alun pienen ihastumisen jälkeen. Ihastuksen tunne on hävinnyt nopeasti (jos sitä yleensä on alkuunkaan ollut) ja sit näkee sen toisen ihan eri valossa.
Niinpä mietin, että jos herpeksestä kertoo tosi ajoissa, niin sammuttaako se ihastuksen valon ja näkee ihmisen heti " todellisena vikoineen ja heikkouksineen"? Jos on kyse tosi rakkaudesta ja siitä että oikeasti tuntee löytäneensä sen oikean, niin suhde jatkuu herpeksestä kertomisesta huolimatta ja jos taas ei niin saa pakit ja syy kaatuu vain herpeksen niskaan. Todellisuudessa tämä vastapuoli näki myös paljon muuta kuin herpeksen. Hän katsoi sitä ihmistä ensimmäistä kertaa aitona itsenään ilman ihastuksen vaaleanpunaisia laseja. Olisiko ihastus sammunut ilman herpestäkin? nyt se vaan tapahtuu nopeammin kun kertoo herpeksestä?
No itse en kerro nopeasti. Tunnen itseni ja tiedän jo ajasta ennen herpestä, että mun ihastukset sammuvat helposti ja vastaavasti vastapuoli voi jättää ihan yllättäen ilman selitystä, joten en kerro herpeksestä ennenkuin olen ihan varma edes omalta puoleltani, että haluan siihen ihmiseen alkaa luomaan luottamuksellista suhdetta.

Sillävälin vaan nautin uusista tuttavuuksista, hauskoista treffeistä ja ilosta jonka saa energiaa antavasta sosiaalisesta elämästä!
Marika82
Marika82

ViestiKirjoittaja rouvahoo » To Elo 15, 2013 8:17

Luulen, että jos treffailisi pitempään kertomatta, niin sitten kun asia tulee joskus esiin, toiselle osapuolelle voi tulla täysin petetty olo, jos siis on seksiä harrastettu jo. Minusta asia on hyvä ottaa kevyesti esille eikä itse vetää mitään hautajaistunnelmaa... Eikö jossain vaiheessa vedetä kaikki kortit pöytään, kerrota ne asiat joiden ajattelisi ehkä toista häiritsevän... oli ne mitä tahansa menneisyydessä tapahtuneita.
rouvahoo
Site Admin

ViestiKirjoittaja Marika82 » To Elo 15, 2013 15:00

Juu nimenomaan ennen seksiä on kerrottava :) Onko oikeasti niin ettei nykyaikana voi käydä useita kertoja treffeillä ennen seksiä? :) No mä taidan sitten olla aika vanhanaikainen :P
Marika82
Marika82

ViestiKirjoittaja janette*82 » To Elo 15, 2013 17:26

Joo ei hautajaistunnelmaa. Toki kertomisen vaikeus saattaa aiheuttaa kyyneliä, mutta ei mitään kauhukuvia, että on jokin spitaalinen. Itse ainakin kerron, että kuinka yleinen tää on ja ettei elämä tähän pääty. Itsellä ainakin kertomisen jälkeen sellainen kevyempi olo, kun on paljastanut sen huonoimman korttinsa, jota on pelännyt paljastaa.

Eihän ne sängyt minnekään häviä jos ei tyyliin heti olla tutkimassa sitä treffailukumppania iho vasten ihoa. Ehtiihän sinne. Itse ainakin haaveilee sellaisesta, että tutustuu ihmiseen, josta on kiinnostunut ja joutuu venaamaan hetken ennen kuin siirrytään toiselle tasolle. Siis se jännitys ja kutkutus vattanpohjassa. Toki yhdenillanjutustakin voi syntyä suhde, mutta parasta on se, kun on ihastunut ensin. Se tunne, että hajoo ellei toista saa :D
janette*82

ViestiKirjoittaja Sampo » La Elo 24, 2013 2:46

Itse luotan siihen, että sen oikean ajan vain tietää koittaneen. Kerron vasta sitten, kun koen toisen olevan luottamukseni arvoinen. Jos ei uskalla asiasta kertoa, niin onko suhteella kovinkaan hyvää mahdollisuutta toimia pitkässä juoksussa? Yhteisessä elämässä kuitenkin tulee niitä vaikeita asioita vastaan, mistä pitää pystyä puhumaan. Mutta onhan se aina yhtä vaikea tilanne ja tuntuu, ettei niitä sanoja nyt tahdo löytyäkkään mitä on pyöritellyt mielessä.
Sampo

Edellinen

Paluu Yleistä keskustelua