Taas tää aihe hiipi mieleeni kun joku uusi kertoi saaneensa "kylmän rätin" kertomisen jälkeen. Rupesin pohtimaan moniako itse on tässä treffaillut kertomatta tästä kiusasta?- useita!
Osa on loppunut minun puolelta, yksi on loppunut miehen puolelta. Treffejä on tullut käytyä yhden ihmisen kanssa helposti ainakin 6-10x ja sit se vaan on kuihtunut alun pienen ihastumisen jälkeen. Ihastuksen tunne on hävinnyt nopeasti (jos sitä yleensä on alkuunkaan ollut) ja sit näkee sen toisen ihan eri valossa.
Niinpä mietin, että jos herpeksestä kertoo tosi ajoissa, niin sammuttaako se ihastuksen valon ja näkee ihmisen heti " todellisena vikoineen ja heikkouksineen"? Jos on kyse tosi rakkaudesta ja siitä että oikeasti tuntee löytäneensä sen oikean, niin suhde jatkuu herpeksestä kertomisesta huolimatta ja jos taas ei niin saa pakit ja syy kaatuu vain herpeksen niskaan. Todellisuudessa tämä vastapuoli näki myös paljon muuta kuin herpeksen. Hän katsoi sitä ihmistä ensimmäistä kertaa aitona itsenään ilman ihastuksen vaaleanpunaisia laseja. Olisiko ihastus sammunut ilman herpestäkin? nyt se vaan tapahtuu nopeammin kun kertoo herpeksestä?
No itse en kerro nopeasti. Tunnen itseni ja tiedän jo ajasta ennen herpestä, että mun ihastukset sammuvat helposti ja vastaavasti vastapuoli voi jättää ihan yllättäen ilman selitystä, joten en kerro herpeksestä ennenkuin olen ihan varma edes omalta puoleltani, että haluan siihen ihmiseen alkaa luomaan luottamuksellista suhdetta.
Sillävälin vaan nautin uusista tuttavuuksista, hauskoista treffeistä ja ilosta jonka saa energiaa antavasta sosiaalisesta elämästä!