Miksi genitaaliherpes on syöpä ja huuliherpes vain harmi?

Kaikki genitaaliherpekseen liittyvä keskustelu (Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.)

Miksi genitaaliherpes on syöpä ja huuliherpes vain harmi?

ViestiKirjoittaja veblen » To Elo 08, 2013 14:20

Minun herpekseni ei ole uusinut 5-vuoteen ja välillä unohdan sen kokonaan.

Onko väärin jos oikeasti unohdan sen kokonaan?

Minulla on kavereita, joilla on vuositatin uusiutuva huuliherpes, eikä se häiritse heidän menoaa yhtään.
He suutelevat baareissa vieraita naisia ja miehiä, eivätkä edes mainitse herpeksestä, vaikka harrastavat suuseksiä.

Miksi uusiutumaton genitaaliherpes on sitten niin kauhea asia, että siitä pitää aina kertoa?

Tiedän toki, että herpes voi tarttua myös oireettomana, mutta eikös niin voi tehdä myös huuliherpes?

Eikö huuliherpeksestäkin pitäisi aina kertoa kun suutelee?
veblen

ViestiKirjoittaja Dragonfly » Pe Elo 09, 2013 19:25

Kunpa poikaystäväni olisi aikoinaan kertonut huuliherpeksestään ennen suuseksiä.

Voitko todellakin unohtaa sen täysin, kun olet ryhtymässä petipuuhiin uuden ihmisen kanssa?

Huulia hangataan harvemmin yhteen niin voimakkaasti ja pitkään kuin genitaalialueita.

Minulta et ainakaan saa synninpäästöä kertomattomuudelle, mutta teet niin kuin parhaaksi näet....
Dragonfly

ViestiKirjoittaja veblen » La Elo 10, 2013 14:47

Tätä juuri tarkoitin. Miksi huuliherpeksestä ei pidä kertoa, eikä sitä pidetä yhtään minään?
veblen

ViestiKirjoittaja Dragonfly » La Elo 10, 2013 18:53

Varmaan siksi kun se on niin yleinen ja se on naamassa ja näkyy eikä sitä voi peitellä?
Kun se onkin housuissa se muuttuu jostain syystä noloksi, likaiseksi, iljettäväksi ja hävettäväksi?
Mulla on yks kaveri, jos se sais tietää että mulla on herpes, en varmaan sais käydä sen luona edes vessassa...
Dragonfly

ViestiKirjoittaja rouvahoo » Su Elo 11, 2013 7:48

Näinpä! Ja huuliherpesvoiteita yms. kaupitellaan lehtien sivuilla, samat lääkkeet genitaaliherpekseen, vaan en ole nähnyt yhtään mainosta missään... kappas vaan.
rouvahoo
Site Admin

ViestiKirjoittaja veblen » Su Elo 11, 2013 9:59

Naiset aina lisää vähän huulipunaa huuliin ja yleensä miehet eivät edes yritä peitellä jos heillä on huuliherpes aktiivisena, eikä kukaan oikeasti edes välitä siitä.

Tuleeko finnistäkin sukupuolitauti jos se on sukupuolielimessä?
veblen

ViestiKirjoittaja janette*82 » Su Elo 11, 2013 14:49

Ne, jotka kauhistelevat toisen näkyvillä olevia herpeksiä, eivät useinkaan tajua, että itsekin saattaavat olla viruksen kantajia. Inhottavaa kohtelua usein oireilevasta huuliherpeksestäkin kärsivät saattavat saada, mutta moni saa huuliherpeksen jo lapsena, eikä juurikaan oireile ja sitä pidetään jotenkin hyväksyttävämpänä. Täytyisi vaan saada iskostumaan ihmisten päähän, että genitaaliherpeskin on yleisempi mitä luullaan. Lääkärini, joka todellakin tietää näistä asioista, lohdutti sanomalla, että herpes on oikeasti yleinen, moni ei vain oireile juuri koskaan.
Viimeksi muokannut janette*82 päivämäärä La Syys 21, 2013 12:17, muokattu yhteensä 1 kerran
janette*82

ViestiKirjoittaja Julianne13 » Ma Elo 12, 2013 21:17

Minä olin rehellinen ja kerroin miehelle elämäni synkimmän salaisuuden. Ensin hän oli ok asian suhteen mutta kun sai aikaa miettiä sitä, ei enää pystynytkään käsittelemään asiaa. Oli lukenut netistä, kuinka tauti leviää melkein pelkästä katsomisesta. Se oli siis suhteen loppu. Kun olin kertonut hänelle omasta viruksestani, hän kertoi kärsivänsä huuliherpeksestä. Hän oli jo ehtinyt suudella minua ennen kertomistaan. Eli molemmilla meillä oli samankaltainen ongelmia. Kuitenkin minun virukseni oli kai häpeällinen ja pelottava. Hänen virus ei, koska ex-vaimo ja lapset eivät koskaan oireilleet.

It's so unfair!
Julianne13

Rehellisyys maan perii.

ViestiKirjoittaja Annie » Ke Elo 14, 2013 3:56

Minä olen ollut kaikille läheisilleni ja seurustelukumppaneilleni asiasta rehellinen, täysin rehellinen. Olen kertonut taudin varjopuolet, mutta myös sen, miten olen opetellut elämään sen kanssa. En ole siitä ylpeä, mutta olen käsitellyt asian itseni kanssa - nykyään, kun minulla on rauha ja tasapaino herpeksen suhteen, muutkin hyväksyvät sen paljon paremmin. Välillä äiti kysyy muistinko käyttää omaa pyyhettä heillä käydessäni ja ystävät arastelevat seurassani jos kävelen haarat leväällä ankan tavalla kuin kakka housuissa. No big deal, that's me and my occasional firend - herpes. Tuskin minä tähän kuolen ja jos kuolenkin, niin ainakin lepään rauhassa :D Muistan kuitenkin vastuuni taudin kanssa - se on opettanut minulle paljon -rauhottanut menoa todella paljon.

Tässäkin asiassa, kuten kaikessa muussakin; rehellisyys maan perii. Ihmiset, jotka todella välittävät SINUSTA, eivät hylkää sinua moisen takia.
Otetaan herpekseltä turha "arvo" pois, miksi se ansaitsisi sen? Olet tärkeä ja arvokas juuri tuollaisena - muista se <3

http://p4.foorumi.info/hsv/viewtopic.php?t=562
Annie

ViestiKirjoittaja rouvahoo » To Elo 15, 2013 8:26

Ihanasti kirjoitettu, Annie! Olen ihan samaa mieltä! Peace and love!
rouvahoo
Site Admin

Paluu Yleistä keskustelua