Hei! minulla tämä kiusallinen vaiva on jo vuosia ollut. Vihdoin kuitenkin uskaltauduin hankkia kauan haaveilemani lapsen. kuitenkin olen koko ajan huolissani jos tartutankin vauvan ja saatan hänet hengenvaaraan. Synnärullä herpestartuntaani ei mitenkään errikseen huomioitu!! olin syönyt estolääkityksen, jonka aloitin n kk ennen eikä synnytyshetkellä ollut rakkuloita. (minulla ne tulevat aina ulkosynnyttimiin)
Synnytin alateitse terveen tytön. missään vaiheessa siis herpeksestä ei puhuttu. olisiko vauvan pitänyt kuitenkin saada jokin lääkitys varoiksi tms.. tai olisiko hänestä pitänyt ottaa joitakin näytteitä?
olemme olleet kaksi viikkoa kotona ja panikoin koko ajan tämän asian kanssa.. vauv syö hyvin ja on muutenkin terveen oloinen, silti etsin koko ajan jotain mikä olisi vialla ja näenkin täysin olemattomia asioita, joita säikähdän. en haluaisi tämän vauva-ajan menevän näin :/
Mikäli vauva olisi saanu/saisi tartunnan millaisia oireita hänelle ilmestyisi, osaako joku kertoa? olen pelästynyt viattomia hormoninäppyjä suun ympärillä niinkuin huuleen ilmestynyttä imurakkulaakin aivan kuollakseni ( siis terv.hoitajan puh.konsultaation perusteella tuo vesikello on imurakkula)