Oudot oireilut...

Kaikki genitaaliherpekseen liittyvä keskustelu (Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.)

Oudot oireilut...

ViestiKirjoittaja lintynen » Su Loka 26, 2014 16:54

Päätin tulla tänne kyselemään hiukan kohtalotovereiltani neuvoja, koska en oikeastaan löydä muualta netistä etsimääni.. Elikkäs siis minulla tosiaan puhkesi genitaaliherpes viime vuoden kesänä ja ensitartunnan jälkeen olenkin pärjännyt mukavasti ilman lääkitystä. Välillä on tullut yksittäisiä rakkuloita ihoalueille, mutta ne katoavat lähes samantien eli aika hyvin olen pärjäillyt.

Nyt kuitenkin viikko sitten taas muistin koko "taudin" olemassaolon, sillä minulla puhkesi herpes yhtä pahasti kuin ensitartuntana. Oireilu alkoivat hyvin salakavalasti enkä huomannut mitään, kunnes huomasin "limaiset" rakkulat ja oli aivan jäätävä kipu käydä pöntöllä. Minulla ei ollut lääkekuuria kotona ja sain sen vasta perjantaina, kun lopulta nöyrryin menemään lääkäriin. Kuitenkin erikoisen tästä oireilusta tekee sen, että oireet ovat eri paikassa. Ensitartunnassa rakkulat olivat selkeästi ulompana iholla, mutta nyt on tullut 2-4 rakkulaa suoraan häpyhuulien sisäpuolelle.

Kysyisinkin siis teiltä arvon foorumilaisilta onko kuinka yleistä herpesrakkuloiden tuleminen suoraan häpyhuuliin ja onko parantuminen kestänyt kauemmin kuin "normi-iholla" olleet rakkulat? Jos olette ottaneet lääkitystä niin kuinka nopeasti helpotti ja milloin aloititte kuurin? Onko kyseessä normaalia pahempi paikka vai hätäilenkö turhaan?

Itselläni on nyt Valavir 2x500mg kuuri pidempänä estohoitona. Olen kolmena päivänä ottanut 3x500mg annoksen eikä kolmantena päivänä oireet ole helpottuneet. Sama lääke auttoi minua viimeksi todella paljon ja sain siihen ekan reseptin sukupuolitautien poliklinikalta, kun oireet olivat lähes yhtä pahat. Sain myös Fucidin -voidetta, mutta sitä en ole käyttänyt rakkuloiden hankalasta sijainnista johtuen.

Lisäksi minulla nämä rakkulat ns. märkii ja niissä on koko ajan päällä "limaa". Ei puhettakaan mistään kirkkaasta nesteestä vaan hieman valkovuotoa muistuttavasta töhnästä.. Vai voiko tämä olla vain tavallista runsaampi valkovuotoilu? Housuja en voi pitää ilman sidettä, koska muuten ne sotkeutuisivat koko ajan :) Kotona pyrin olemaan ilman housuja. Sanotaan ettei rakkuloihin saisi koskea, mutta nehän ovat lähes koko ajan tiellä jo virtsaamisen jne vessassa käynnin vuoksi ja jatkuvasti pyyhin nuo ns. limat pois, vaikka ne ovat varmaankin vain haavan suojana :/

Tämä on todella sekava viesti, koska olen niin hämmentynyt että herpes ilmaantui näin pahasti vuoden jälkeen ja vielä todella epämiellyttävään paikkaan, jota en todellakaan halua viedä mihinkään tutkittavaksi :D
lintynen

Re: Oudot oireilut...

ViestiKirjoittaja lintynen » Ma Loka 27, 2014 10:01

Taisin hätiköidä turhaan, sillä nyt viikon jälkeen ns. limaiset rakkulat ovat kadonneet ja haavaumien päälle on muodostumassa ruvet. Lisäksi ruokahalu palasi ja juon huolettomammin kun virtsakirvely ei ole enää niin paha. Nyt voi vihdoin sanoa lääkkeiden purevan ja jatkan kuitenkin lääkärin kanssa sovittua pidempää estokuuria :)
lintynen

Paluu Yleistä keskustelua