Uusi kantaja kysyy..

Kaikki genitaaliherpekseen liittyvä keskustelu (Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.)

Uusi kantaja kysyy..

ViestiKirjoittaja vadelma » Ti Heinä 10, 2012 19:04

Hei!
Kiitokset erittäin asiallisista viesteistä tällä foorumilla olen lukenut niitä paljon etsiessäni tietoa tähän tautiin..
Olen n.kuukausi sitten sairastunut tyyliin herpes ja zovirax kuuri käteen..
Koko sairaudesta en tiennyt oikeastaan mitään..
Lääkekuuri ei auttanut oikeastaan mitenkään, aloitin niin myöhäänkin tuon 10 päivän kuurin..
Ehkä lievensi jollakin tapaa oireita..
Sain tilattua ajan lääkärille jossa kysyin lääkettä lähinnä estohoitoon, sain 20 tablettia valavir lääkettä. En tiedä laukaisiko tuo lääkärissä käynti stressin päälle koska oli aika iso kynnys mennä pyytämään lääkettä ja onneksi menin..
Seuraavana päivänä jysähti: kuume ja oireilu palasi hermoradoissa..
Aamulla nappasin lääkkeen jota olen popsinut viimeiset 5 päivää.
Mutta: kysymykseni koskee selkääni joka on suurin ongelmani..
Selkä alkoi oireilemaan heti ensitartunnan yhteydessä..
Välillä se on parempi, välillä huonompi..
Työssäkäyminen on vaikeaa seisomatyöni vuoksi.
Tarkoittaako tämä että virus on edelleen aktiivinen?
Eikö ko.lääke tehoa?
Vasen silmäni on reagoinut neurologisesti myös ensitartunnan yhteydessä
elohiiren tavoin, tekee sitä edelleen. Silmäni olen tarkistanut mutta en ole mitään sieltä löytänyt.
Näppylät ovat pienin huoleni tällähetkellä koska niitä ilmestyi kokonainen 1 kappale.
Olen aloittanut B vitamiinin ja sinkin syömisen vastustuskyvyn lisäämiseksi.
Mitä ihmettä kannattaisi tehdä?
vadelma

ViestiKirjoittaja Mikado » To Syys 06, 2012 8:17

Olet saanut kunnon osuman, kuten minäkin. Itse vietin 10 päivää tiputuksessa, kun se virulisko meni aivoihin. Tartut mielenkiintoiseen oireeseen, tuohon selkäsärkyyn. Itselläni aktivoituu tai pahenee alaselkäkipu aina juuri ennen rakkulan tuloa. Olen lukenut, että virulisko loisii lannerangan hermosoluissa tai jotain sinne päin. Siksi sitä ei kyetä hävittämään.

Toisaalta lannnerankani on muutenkin litussa, ja särkyjä (etenkin hermosärkyjä) on jatkuvasti. Hermosärky ei liity herpekseen, sen olen saanut poissuljettua. Sitä en, että aktivoiko esim. huonosta nukkuma-asennosta johtuva selkäsärky viruliskon vai aiheuttaako virus pahan säryn alaselässä. Käsikynkässä ne silti kulkevat.

Estolääkitys ei käsittääkseni ole mikään tae siitä, ettei aktiivista vaihetta tule. Huomaa: käsittääkseni. Olen ymmärtänyt sen niin, että vähentää huomattavasti sen esiintymistä. Kivut vaan on todella ikäviä. :?
Mikado

ViestiKirjoittaja vadelma » To Syys 06, 2012 11:52

Alkaahan ne asiat selvitä pikkuhiljaa..
Kunnon osuman sain, herpes pyöritti ensioireiden kanssa n.1,5 kk
Kaiken lisäksi sain toisen tartunta taudin samaan syssyyn, en vain ensioireiden kanssa voinut virtsanäytettä toimittaa..
Onneksi sekin saatiin kiinni ja itseni sain hoidettua siltä osin..
Kaiken huippu on se että valvir lääkityksestä sain hiivatulehduksen suuhuni jonka kanssa olen tapellut viimeisen kuukauden..
Tai koko kroppaan hiiva pääsi..nyt menossa 28 päivän diflucan kuuri, parempi muttei poissa - vieläkään..
Tuo selkä on mielenkiintoinen..siitä ja vasemmasta silmästäni olen huomannut jos herpes alkaa oireilla..
Nyt onneksi on hiljaa vaikka lääkitykset olen jättänyt, pähkäilen uskallanko zovirac kuurin ottaa jos alkaa oireilla - tuon suuni vuoksi..
Ja on muuten tuottanut ruokavalion ja kivun vuoksi huomattavasti enemmän päänvaivaa kohdallani kun tuo herpes..
vadelma

ViestiKirjoittaja Mikado » To Syys 06, 2012 20:32

Siitä kun lääkekuurin päätin, sain ensimmäisen vuoden virun 1-2 kertaa kuukaudessa. Se oli ihan jatkuva riesa. Toinen tuli säännöllisesti menkkojen aikaan. Nyt jostain syystä viimeiset 2 kk on mennyt niin, ettei sitä ole näkynyt. Ok, on ollut kuumottava, kutiseva ja kivistävä kohta, mutta se on kadonnut parissa päivässä nousematta. :roll:

Mihin lienee kadonnut? On jo melkein ikävä :wink:
Mikado

Paluu Yleistä keskustelua