Menkkojen siirtopillerit

Kaikki genitaaliherpekseen liittyvä keskustelu (Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.)

Menkkojen siirtopillerit

ViestiKirjoittaja Agony » Pe Loka 19, 2012 23:56

Piakkoin olisi matka tulossa ja saattaisi menkat osua ikävästi samaan aikaan, mikä ei olisi järin toivottavaa. Mulla on jo valmiiksi Primolut Nor -tabletteja, joilla voisi menkkoja siirtää. En ole käyttänyt niitä sen jälkeen kun sain herpes tartunnan. Olen lukenut, että joillakin naisilla menkat aiheuttavat herpeksen uusiutumista. Itselläni tätä ei onneksi ole tapahtunut, mutta noiden em. hormonipillereiden napsiminen hieman silti arveluttaa, että onkohan niillä mahdollisesti mitään vaikutusta kuten joillekin menkoilla? Onko kellään kokemuksia aiheesta?
Agony

ViestiKirjoittaja Marika82 » La Loka 20, 2012 11:04

Onhan ne hormoneja. Ainakin paikallisten hormonivoiteiden olen kuullut aiheuttavan herpeksen aktivoitumista. Aloita varoiksi myös estolääkitys Valtrex niin saat lomailla aivan rauhassa.
Marika82
Marika82

ViestiKirjoittaja Agony » Ke Tammi 02, 2013 19:11

Aiheesta googlettelin silloin syksymmällä, ja enkuksi löytyikin tietoa, että juuri keltarauhashormoni lisää herpeksen oireilun todennäköisyyttä. Eli enpä kyllä todellakaan nappaile mitään hormooneja koskaan ellei ole joku ihan ihme pakko/hätätilanne.
Agony

ViestiKirjoittaja Marika82 » Ke Maalis 27, 2013 21:03

Niinpä! Itseäni kiinnostaisi kokeilla olisiko herpes vähemmän aktiivinen jos ei söisi e-pillereitä, mutta kun sairastaa myös endometrioosia niin voisi mennä todella pahasti ojasta allikkoon. Noita enkun kielisiä tutkimuksia kun lueskelee niin siellä kuitenkin pidetään mahdollisena, että e-pillerit tilannetta voi pahentaa. Onkohan jollakin asiasta kokemuksia?
Marika82
Marika82

Paluu Yleistä keskustelua