Herpeksen yleisoireista.

Kaikki genitaaliherpekseen liittyvä keskustelu (Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.)

Herpeksen yleisoireista.

ViestiKirjoittaja Mussu » Pe Joulu 02, 2011 10:07

Hei,
täälläkin yksi lisää jolle todettiin herpes kaksi päivää sitten. Paljon on ollut tästä palstasta apua, kiitos siitä!

Eräs asia mitä mietin, varsinaisesti noista herpeksen yhteydessä ilmenevistä yleisistä oireita ei ole ollut juttua sen tarkemmin. Minulla oli ennen lääkäriin menoa lihassärkyä, lievää kurkkukipua ja yleisesti sellainen sairas olo. Luulin sen olevan ihan vaan flunssaa. Se meni kuitenkin ohi, kunnes viime yönä nosti kuumeen (joka mulle nousee tosi harvoin). Onko siis normaalia että kuume nousee vaikka herpekseen on aloitettu hoito? Tosin mun hoito aloitettiin rasvaamalla ja jos ei oireet helpota niin sitten tabletit käyttöön.

Ja tuo tarttuminen toisiin mietityttää, lähinnä pelkään että tartutan sen lapsiini jotenkin käsikosketuksella vaikka erittäin tarkkaan kädet pesenkin. Tosin lääkäri kyllä sanoi ettei se tartu kuin limakalvokosketuksesta, mutta silti varoitellaan ettei saa koskea silmiin tmv ennen kuin on pessy kädet jne.

Noh jospa tämän kanssa oppisi elämään :)
Mussu

ViestiKirjoittaja Jentti » Ma Joulu 05, 2011 12:30

Ei saa koskea silmiin jos on juuri koskenut alapäähän, koska silmätkin ovat limakalvo ;) mut kyllä siis käsien pesun jälkeen saa. Se vaan, ettei viruksia sisältävät nesteet kiertele ympäriinsä.

Kyllä se varmasti riittää, että peset kädet hyvin ennen lasten "käsittelyä", niin kuin teetkin. :)

Minulla tuo oireilu on joskus lievempää ja joskus kovempaa kutinaa, kihelmöintiä aktivoitumisvaiheessa, virtsaamiskirvelyä taudin edettyä. Tunnottomuutta ja aristusta rakkulakohdassa, joskus tämä on ainoa oire. Rakkula tulee aina samaan kohtaan, ei näytä oikeestaan rakkulalta, on vain turvonnut ja punainen kohta ja sitten puhkeaa ja jättää ikään kuin pienen haavan.

Silloin kun ensitartunnan sain, ei ollut oikeastaan sen pahempaa. Sillon tietysti hämmennys oli kova.

Mulla toistui nyt monta kertaa tulehdus, viikko sitten nosti vähän lämpöä. Mitään muita (=muussa kehossa) ilmeneviä oireita en ole havainnut, en edes väsymystä, paitsi ehkä silloin, kun on kirvellyt kovasti (milloin siis ihan itse se jatkuva kivun kokeminen tietty väsyttää.)
Jentti

ViestiKirjoittaja Mikado » To Syys 06, 2012 9:10

Ensitartuntani oireet oli ne miljoona rakkulaa alapäässä. Vielä samana päivänä lääkäriltä tullessani, hillitön niska- ja päänsärky. Seuraavana päivänä oksensin ulos kaiken mitä yritin syödä, kuumeilin, päätä en saanut pidetyksi ylhäällä, niska ja hartiat alkoi säryn lisäksi jäykistyä ja päänsärkyyn ei auttanut mikään. Onneksi ensiapukurssi oli käytynä ja tunnistin oireet, joten sairaalaan. Yhden yön tappelin siellä lääkärin kanssa, ja kieltäydyin lähtemästä kotiin,kunnes hän suostui soittamaan keskussairaalaan. Sinne kiireellä ja selkäydinpunktioon, sitten osastolle 10:ksi päiväksi tiputukseen. Aivokalvontulehdus.

Uusiutuessaan alaselkäsärkyä ja yksi onneton, mutta kivulias nippula. Kestää muutaman päivän, eikä silloin pyöräillä. :lol:
Mikado

lisäisin vielä pyörtymis-mahollisuuden

ViestiKirjoittaja Apulantanen » Ma Loka 22, 2012 19:27

Tartunnan jälkeen heti, n.5kk sitten (eilen vasta tajusin että HERPES tässä on kyseessä) kirvelyä mutta hyvällä pesulla se sitten lähti. Kuumeen ja flunssaoireet laitoin flunssan piikkiin mutta H:stahan se kyse oli. No viime viikolla sitten taas kirvely alkoi ja kuumeilu/flunssa... Pyörryin (onneksi miehen käsivarsille) saunatiloihin. Nyt sitten näitä ihania rakkuloita, helvetinmoinen valkovuoto, kävelyongelmia... Mitäköhän vielä keksis..

MUTTA tälle voi jo nauraa :lol: vaikkei tää mikään naurun asia ole, olis se ilman huumoria rankkaa!
Apulantanen

Paluu Yleistä keskustelua