Uudet testit

Kaikki genitaaliherpekseen liittyvä keskustelu (Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.)

Uudet testit

ViestiKirjoittaja HereAndThere » Su Huhti 10, 2016 13:35

Hei,

Ensimmäisessä verikokeessa minulla oli koholla IgM vasta-aineet, pakaroissa jotain näppyjä, epämääräisiä kipuja genitaalialueella ja sen lisäksi olin ollut sukupuolikontaktissa naisen kanssa, jolla on HSV-2. Noiden perusteella lääkärit päättivät, että minulla on HSV-2 tartunta.

Nyt kävin kuitenkin ihotautilääkärillä, joka on myös erikoistunut sukupuolitauteihin ja hän oli yllättäin sitä mieltä, ettei minulla olisikaan tartuntaa. Minulla oli kuvia noista näpyistä ja hän sanoi että ne olisivat vain karvatupentulehduksia. Peniksessä minulla ei mielestäni ole ollut rakkuloita missään vaiheessa. Minulle tulee tiistaina uudet tulokset, jännittää ja ahdistaa aika kovasti..

Olisiko asiasta enemmän tietäviä, onko tosiaan mahdollista ettei minulla olekaan tätä? Ajattelin että asennoidun tähän nyt niin, että tämä lääkäri on väärässä, enpähän putoa korkealta.. Lääkäri oli myös sitä mieltä, että seuraava tulos on paikkansapitävä vaikka mahdollisesta tartunnasta on kulunut vain kuukausi..
HereAndThere

Re: Uudet testit

ViestiKirjoittaja HereAndThere » To Huhti 14, 2016 19:29

No eipä nuo tulokset juurikaan lohduttaneet. Ei IgG vasta-aineita, mutta IgM edelleen siinä rajalla.. Vasta ensiviikolla keskustelua asiantuntijan kanssa. Taitaa tuo asia olla niin, että alkuperäinen tuomio pitää paikkansa.
HereAndThere

ViestiKirjoittaja Bistrot » Pe Huhti 15, 2016 19:27

Jenkkisivustoilta löytyy todella paljon tietoa noista verikokeeista. Niiden mukaan IGM testit ovat ylipäänsä yhtä tyhjän kanssa, IGG testit luotettavia.
Bistrot

ViestiKirjoittaja Soittoniekka » Ke Heinä 06, 2016 12:28

Kokeilen forumin toimintaa:
klamydiasta
Soittoniekka

ViestiKirjoittaja HereAndThere » To Loka 06, 2016 17:01

No voi helvetti sentään. 3,5 kk kohdalla tuli negat kaikeasta, mutta arvelin vielä varmuuden vuoksi käydä kerran verikokeissa lähes 7kk mahdollisen tartuntatilanteen jälkeen. Eilen tuli sitten tulokset.. IgG molemmissa edelleen negatiivinen, mutta IgM taas ihan hieman koholla (1,2). En kyllä ymmärrä mikä tässä nyt on, onko minulla tuota vaiko ei? Sotkeeko jokin muu paska tuota tulosta vai saanko vaan randomina tuollaisia IgM tuloksia?
HereAndThere

ViestiKirjoittaja rouvahoo » Ti Marras 08, 2016 0:10

Zansky kirjoitti:HSV-1 on suhkoht sama missä päässä se on koska jos luultavimminkin kumppanilla on se jo huulessa kuten 60% väestöstä on se hyvin epätoden näköistä että tarttuisi enää genetaali-alueelle tai muualle kehoon. Tästä muistaakseni on tutkimuskin tehty ja mahdollisuus oli reilusti alle 1%.

Herpes leviää samallakin ihmisellä esim. huulesta silmään pyyhkimällä tai toisalta esim. huuliherpes suuseksistä partneriin ja partnerin genitaaleista alkuperäisen tartuttajan genitaalialueelle yhdynnässä. Joskus olen lukenut, että eri virustyypit suojaisivat toisen tartunnalta, mutta siis sama virus voi levitä ympäri kehoa varsinkin taudin alkuvaiheessa tai myöhemmin jostain syystä aktivoiduttuaan.

Zansky kirjoitti:Lopuksi voisin viellä mainita että mikäli toisella osapuolella on HSV-2 ja toisella ei niin vuodessa riski saada tartunta (2 yhdyntää viikossa) on noin 5% eli todella "huono" säkä käy jos saa tartunnan muutamasta kontaktista kyseiseen henkilöön jos hänellä ei ole oireet päällä.

Miten tämän lasket? Lähde? Ei voi pitää paikkaansa.
rouvahoo
Site Admin

Paluu Yleistä keskustelua