Jatkuva estolääkitys?

Kaikki genitaaliherpekseen liittyvä keskustelu (Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.)

Jatkuva estolääkitys?

ViestiKirjoittaja hemu44 » Ke Marras 20, 2019 19:49

Jos syötte tai olette syöneet estolääkitystä niin kauan olette sitä tehneet? Monta vuotta?
hemu44

Re: Jatkuva estolääkitys?

ViestiKirjoittaja kahvikissa » Ke Marras 20, 2019 23:55

Puolisentoista vuotta söin Acyraxia. Olisin voinut syödä pitempäänkin, mutta suhteeni päättyi.
kahvikissa

ViestiKirjoittaja kahvikissa » To Marras 21, 2019 12:14

Mä otin estolääkityksen vain varmuuden vuoksi parisuhteen takia. Muuten olen saanut herpeksen jo vuonna 2002 ja oireilee niin harvoin, että oireiden kannalta merkityksetöntä, tai siis ei eroa. Estolääkitys oli siis mulle sellainen "vakuus" suhteessa.
kahvikissa

ViestiKirjoittaja kuukivi » To Marras 28, 2019 23:50

kahvikissa kirjoitti:Mä otin estolääkityksen vain varmuuden vuoksi parisuhteen takia. Muuten olen saanut herpeksen jo vuonna 2002 ja oireilee niin harvoin, että oireiden kannalta merkityksetöntä, tai siis ei eroa. Estolääkitys oli siis mulle sellainen "vakuus" suhteessa.

Kuinka suurta annostusta ja mitä lääkettä käytit? Maksoiko paljon?
kuukivi

ViestiKirjoittaja kahvikissa » Ti Joulu 03, 2019 17:54

kuukivi kirjoitti:
kahvikissa kirjoitti:Mä otin estolääkityksen vain varmuuden vuoksi parisuhteen takia. Muuten olen saanut herpeksen jo vuonna 2002 ja oireilee niin harvoin, että oireiden kannalta merkityksetöntä, tai siis ei eroa. Estolääkitys oli siis mulle sellainen "vakuus" suhteessa.

Acyrax 800mg kahteen osaan yhdelle päivälle. En muista, paljonko maksoi, mutta hinta varmaan löytyy ihan googlettamalla. 800mg siis maksaa vähemmän kuin ottaa 2x400mg ja lääkäri suostui kirjoittamaan sellaisen reseptin.
kahvikissa

ViestiKirjoittaja Mirjami86 » Su Heinä 12, 2020 9:29

Minulla on välillä ollut estolääkitys suhteen alkaessa varmuuden vuoksi käytössä. Huomasin vain useamman kerran, että unohtaessani lääkkeen vaikka matkalla, tauti puhkesi heti seuraavana päivänä. Ja minulla on siis ilman lääkitystä ollut herpes ehkä kerran vuodessa. Eli aikamoinen sattuma?
Mirjami86

ViestiKirjoittaja Ainakoyksin » Ma Elo 24, 2020 11:15

Minä olen syönyt estolääkitystä niin , että olen välillä yrittänyt olla ilman mutta joutunut sitten taas aloittamaan kun oireeton jakso ehkä max pari kuukautta ja sitten tullut tiheästi. Syön Valavir-lääkettä , oireisiin 2 x 500 mg ja estona 1 x 500 mg vrk. Minulla tuo lääke nosta ajotain veriarvoja, bilirubiini ? Sitä joudutaan seuraamaan. 49 tabletin purkki maksaa 129e mutta onneksi minulla on maksusitoumus, enpä muuten pystyisi ostamaan lääkettä.
Ainakoyksin

ViestiKirjoittaja Ainakoyksin » Ma Elo 24, 2020 11:16

Hajoka kirjoitti:Onko oireet palanneet kun lopetit lääkkeen?

Minulla ainakin palaa. Joskus voi mennä muutama kuukausi ilman oireita mutta sitten tulee tiheästi.
Ainakoyksin

ViestiKirjoittaja Ainakoyksin » Ma Elo 24, 2020 11:18

kuukivi kirjoitti:

Minä olen syönyt Valaviriä, oireisiin 2 x 500 mg ja estona 1 x vrk 500 mg . Minulla maksusitoumus, purkin kyljessä hinta 129e 49 tablettia , että kallis lääke !
Ainakoyksin

ViestiKirjoittaja Elli » Ti Tammi 18, 2022 20:16

Oletteko huomanneet eroja estolääkityksen tehossa, jotka olette käyttäneet useampia? Minulla ollut vuosia Valavir ja tähän asti se on toiminut hyvin. Nyt jostain syystä herpes uusii jatkuvasti siitä huolimatta. Alkaa olla jo aika epätoivoinen olo. :roll: Ensi viikolla lääkäriin, toivottavasti keksitään joku ratkaisu. Aiheuttaa myös jatkuvasti yleisoireita, kuten pientä lämpöilyä ja tukkoisuutta.
Elli

ViestiKirjoittaja Alma » La Tammi 29, 2022 19:02

Minä oon syönyt valaviria noin 1.5 vuotta ja koko ajan herpes pysynyt poissa. Hyvin toimii siis mulla. 1x500/vrk.
Alma

Paluu Yleistä keskustelua