Niin sitä ihmislasta koetellaan.. Tänään lääkäri vahvisti itse jo tekemäni diagnoosin: genitaaliherpes. Tartuntalähteestä ei ole tietoakaan, saman miehen kanssa oltu puolisentoista vuotta, ilman kumia vuosi. Miehellä ei oman kertomansa mukaan ole koskaan ollut oireita joten on joko oireeton tai terve? Minun edellisestä suojaamattomasta seksikerrasta jonkun muun kanssa on lähes kaksi vuotta aikaa. Pakkaa sekoittaa vielä mukavasti se tieto, että olen neljännellä kuulla raskaana

Tällä hetkellä suurin pelko onkin pienen selviytymisestä, jaksaako pysytellä mukana, säilyykö ilman kehityshäiriöitä (100% takuutahan ei minkään lääkkeen käytöstä anneta..) ja selvitäänkö synnytyksestä niin ettei hänelle tartuntaa tule. Mies on ihan puulla päähän lyöty, sulkeutuu (mikä toki ihan ymmärrettävää, ei tämä kiva juttu ole), en tiedä yhtään pystyykö kestämään tämän tilanteen vai jättääkö minut. On tosiaan sitä mieltä että hänellä ei ko. tautia ole, mikä tuo sitten oman jännitysmomenttinsa: mistä minä olen tämän saanut? Miksi se oireilee nyt? Ettei vain olisi käyty aidan toisella puolella maistelemassa onko ruoho vihreämpää jne jne.. Yritän ymmärtää, hän on varmasti myös peloissaan ja hämmentynyt. Niin olen minäkin.
Oireetonta kumppaniahan ei voi millään tavalla testata? Eli joko olen saanut tartuntani mieheltä (miten vähillä oireilla herpes voi ilmetä, ts. voiko se ylipäätään olla miehelläni jos hän ei ole koskaan peniksessä näppyjä/haavoja huomannut?) tai sitten hän on terve ja hänen pitäisi siis päättää altistaako itsensä tartunnalle olemalla minun kanssani.. Ja jos en ole saanut tätä häneltä, mistä olen sen sitten saanut? Voiko tartunta olla oireeton kaksikin vuotta ja puhjeta sitten yhtäkkiä? Hormonien takia? Periaatteessa minua "ei kiinnosta" mistä olen taudin saanut, muutakuin sen takia että onko mieheni terve vai ei. Jos tartunta on ollut minulla oireettomana kaksi vuotta (ainakin) ja puhkesi nyt, onko mieheni saanut sen myös minulta jo aiemmin? Kamalan vaikeaa
Mieluusti ottaisin myös vastaan käytännön vinkkejä, miten tämän kanssa eletään? Vaihdatteko pyyhkeen jokaisen suihkun jälkeen vai uskaltaako samaan pyyhkiä useamman kerran? Varsinkin herpeksen oireillessa? Saunassa oma pefletti johon ei muilla ole asiaa? Käsihygieniasta huolehtiminen tietysti ensiarvoisen tärkeää.. Jne jne mitä nyt mieleen juolahtaakaan, en varmasti osaa edes kysyä kaikkia.. Pää pyörällä, pelottaa.