Minä taas sain 10 vuotta sitten herpeksen. Ei sitä koskaan saatu rakkuloista kiinni, mutta koska lääkitys puri, se sitten todettiin sillä tavoin. Nyt olen seurustellut ilmeisen tartuttajani kanssa 10 vuotta (rakkaus on ollut aika syvää), tosin vähän rakoilee (tartutustuskat on jo kärsitty). Ihastuin toiseen mieheen, mutta tuo taisi mennä paniikkiin kun kerroin että hankalaa on mikään nopea hakkailu koska minulla on herpes. Tuttu reaktio?
Olen tätä surua kantanut sen 10 vuotta sen kummemmin tutkimatta sitä. Nyt olen aktivoitunut kaivamaan asiaa syvällisemmin. Esimerkiksi sitä tietoa, onko tämä HSV-1 vai HSV-2. Olemme surutta harrastaneet miesystäväni kanssa (hetero)seksiä myös suuseksinä, ja koska kummallekaan ei ole tarttunut huuleen herpes, kyse on uskomattomasta tuurista vaiko sitten siitä, että kummallakin on sama herpes, niin ei se enää tartu? HSV-2:n pitäisi kyllä jaksaa tarttua huuleen... siihen en olekaan sitten saanut vastausta, että jos tuo alapäässä asustava onkin HSV-1, voiko se tarttua sukupuoliteitse sellaiseen, jolla on HSV-1 huulessa? Luulisi näillä "huuliherpeksillä" olevan jonkinlaisen immuniteetin? Ja jos HSV-2:ta erittyy viruksena alapäästä (ulkosynnyttimien alueelta naisella) niin erittyykö myös HSV-1:stä samoista paikoista? Kuulostaako jo epätoivoiselta? Ehkä
// ladyavalanche