nyt on vaa jotenkin pettynyt olo..

Kaikki genitaaliherpekseen liittyvä keskustelu (Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.)

nyt on vaa jotenkin pettynyt olo..

ViestiKirjoittaja poikkiviiva » Pe Helmi 01, 2013 12:17

täällä kirjoittelee juuri 18 täyttänyt taudin saanut..
Se, mistä tauti on ilmestynyt? ei mitään tietoa.
Vakiopoikaystävän kanssa olen seurustellut kohta vuoden..
Hänellä ei minkäänlaisia taudinmerkkejä, ja kumpikaan ei ole käynyt vieraissa..
olo on todella tukala ja pettynyt.. Itkettää ärsyttää sattuu ja vi******..
poikkiviiva

ViestiKirjoittaja tepitepi » Pe Helmi 01, 2013 15:14

Onko HSV1 vai HSV2? Älä nyt ihan sokeasti usko, ettei vieraissa ole käyty, mutta kai se on mahdollista, jos kyseessä on tuo ykkösversio... Onko primääriherpes eli onko yleisoireita kuten kuumetta ja turvonneet imusolmukkeet? Jos itse olet ollut uskollinen, niin ainakin tiedät, että myös poikaystävälläsi on sama herpes. Ei tätä voi saada vessanpöntöistä tms. Tsemppiä!
tepitepi

syyttely on turhaa

ViestiKirjoittaja Marika82 » Pe Helmi 01, 2013 23:18

Monen lääkärin olen kuullut sanoneen,että on aivan turhaa miettiä mistä ja koska tauti on tullut. Se on niin yleinen ja salakavala. Ja kun lueskelet täältä tarinoita niin jopa neitsyeet ovat saaneet herpeksen alapäähänsä. Alkushokin jälkeen tulee varmasti paljon kysymyksiä, mutta älkää missään nimessä ruvetko toisianne syyttelemään. Vuosi on lyhyt aika ja jommalla kummalla on voinut olla ihan hyvin tartunta jo aikoja sitten oireettomana. Jos suhde on muuten kunnossa niin ei sitä pidä ruveta tämän takia pilaamaan silloin kun olisi se hetki kun pitäisi toisen tukena seistä. Seksissä on aina kaksi osapuolta, joten ne kaksi myös kantaa seuraamukset :) Tepitepi taitaa puhua omasta kokemustaustastaan?
Ja sekin on ilmeisen turhaa että ryhtyisi ottamaan verikokeella selvää onko toinen oireeton kantaja, kun oireiseltakin saattaa tulla negatiivinen vastaus verikokeessa.
Mitä väliä mistä se on tullut sinun tapauksessasi? Mennyt on mennyttä, tuleva on tulevaa ja nyt on nyt. Nyt voi miettiä miten helpottaa oloaan tässä hetkessä ja kyllä ne kaikki tunteetkin on läpikäytävä joten anna niille aikaa.
Helppo sanoa ja puhua viisaita, mutta oli pakko kommentoida kun kylmäsi niin tuo tepin ajatus :) Joo ei mullakana ole ruusunpunaiset kokemukset parisuhteista ja ikuisesta uskollisuudesta (vaikka itse uskollinen olen ollut), mutta vainoharhaisuus ei siltikään koskaan johda mihinkään hyvään.
Marika82
Marika82

Re: syyttely on turhaa

ViestiKirjoittaja tepitepi » Pe Helmi 01, 2013 23:59

Marika82 kirjoitti:Tepitepi taitaa puhua omasta kokemustaustastaan?

Eeeen. En ollut suhteessa, kun sain tartunnan ja vaikea sanoa keneltä tuli. Oli ollut villi pari viikkoa. Olen vain realistinen tai jopa kyyninen, vaikka ei minua ole koskaan petetty. Itse olisin tilanteessasi varmaan pitänyt tiedon salassa jopa kumppaniltani, jotta ei herpes ei pääsisi katkaisemaan suhdetta siinä tapauksessa, että poikaystäväsi testit ovat negatiiviset. Toivottavasti ei nyt lopu seksit tai mene poikki tuon takia.

Viimeistään lääkkeiden kanssa tauti on melko harmiton, joten jos olet suhteessa, niin eipä sinun tarvitse edes miettiä asiaa ennen kuin nykyinen suhde katkeaa. Sillä tavalla olet todella hyvässä tilanteessa verrattuna moniin muihin. Pahinta tässä taudissahan on se kumppanin löytäminen...
tepitepi

ViestiKirjoittaja Marika82 » La Helmi 02, 2013 0:39

Olen kuullut useasti tämän palstan jäseniltä, että vasta-aineet veressä ovat näyttäneet "ettei ole herpestä" vaikka selvät herpesrakkulat näkyvissä. On jouduttu ottamaan uusinta näytteitä, jotta diagnoosi vahvistuu ELI aivan turhaa lähteä testauttamaan neuroottisesti kumppaniaan!!!
Marika82
Marika82

ViestiKirjoittaja tepitepi » La Helmi 02, 2013 0:47

Marika82 kirjoitti:Olen kuullut useasti tämän palstan jäseniltä, että vasta-aineet veressä ovat näyttäneet "ettei ole herpestä" vaikka selvät herpesrakkulat näkyvissä. On jouduttu ottamaan uusinta näytteitä, jotta diagnoosi vahvistuu ELI aivan turhaa lähteä testauttamaan neuroottisesti kumppaniaan!!!

Uskoisin, että se on kuitenkin partnerille tärkeää. Itse ainakin odottelisin varmistusta, että itselläkin on herpes, ennen kuin jatkaisin seksiä partnerin kanssa. En minä sokeasti luottaisi, että minulta se on tullut ja jatkaisi (suojaamatonta ainakaan) seksiä varmasti herpes-positiivisen kanssa.
tepitepi

ViestiKirjoittaja lyve » Pe Helmi 08, 2013 21:38

Hei saliyah. Turha lähteä spekuloimaan kummalta on saatu, tai varsinkaan syyttelemään toista. Mitään varmaa asiasta ei kukaan voi sanoa ja herpes ei ole niin vakavaa, että edes kannattaa sen tiimoilta mieltään kamalasti rasittaa. Suuri osa kantajista on oireetomia tai vähä/harvaoireisia (niinkuin minä) jotka muutaman kerran elämässään joutuu kieltäytymään seksistä rakkulavaiheen aikana. Uskon, että sinua harmittaa, v......a, ja vaikka mitä, harmittele aikas ja jatka elämääsi liikoja murehtimatta. Minua harmittaa se, että täällä on noita pelotteljoita, mitä väliä on onko 1. vai 2. primääri vai sekundääri. Käydä turhissa tutkimuksissa tietääkseen kumpi numero se nyt sitten on. Mitä apua siitä tiedosta on?
lyve

ViestiKirjoittaja rouvahoo » Pe Huhti 12, 2013 20:22

Herpes voi tarttua genitaalialueelle huuliherpeksestä suuseksissä, eli jos olet ollut vastaanottavana osapuolena suojaamattomassa suuseksissä... Tämä on yllättävän yleinen tapa saada herpes!
rouvahoo
Site Admin

Paluu Yleistä keskustelua